Samsung Syncmaster 2333T (onbekende monitor?) Nu een BenQ

Started by Ejorne, January 1, 2011, 14:08:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Ik heb een monitor besteld, een Samsung Synmaster 2333T.
Op basis van het paneel-type heb ik deze aankoop gedaan. Wetenede dat Samsung altijd wel redelijk goed scoort met haar monitoren.

Er zijn veel winkels te vinden die deze monitor verkopen. Echter laat de Samsung website helemaal niets zien. Alsof de monitor niet bestaat.
Op de UK-site heb ik enkel een driver en een manual kunnen vinden onder support. Maar ook hier geen product page.

Is dit een speciaal type monitor?
Zou er misschien wat mee aan de hand kunnen zijn, waardoor er maar weinig over gerept wordt door de fabrikant?

Meestal overweeg ik een aankoop heel goed. Kijk veel op internet naar testen en reviews. Veelal bleken de Samsungs het altijd wel aardig te doen.

Omdat ik nu voor een mooi prijsje een cPVA paneel zag heb ik meteen toegeslagen.
Maar nu kom ik er achter dat er verdomd weinig over deze monitor bekend is.

Weet iemand toevallig iets meer over deze monitor?

LittleNinja

Volgens mij is dit een Samsung professional scherm, dus niet te vinden op de consumenten sites.

Overigens zie ik dit type niet vaak voorbij komen... Waar ga je hem voor gebruiken?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Ejorne

Quote from: LittleNinja on January  1, 2011, 14:21:14
Volgens mij is dit een Samsung professional scherm, dus niet te vinden op de consumenten sites.

Overigens zie ik dit type niet vaak voorbij komen... Waar ga je hem voor gebruiken?

Een professional scherm? Vooer zo weinig geld? Ze worden bij bosjes aangeboden door voornamelijk de grotere winkelketens.
Ik wil het scherm gaan gebruiken voor dagelijks computerwerk (beetje hier rondhangen dus...  :-[ ) en voor mijn fotografie hobbie.

Via testen, reviews en dan met name op kleurechtheid en kijkhoek kwam ik uit op de verschillende types van panelen.
De veelgebruikte TN panelen zouden minder geschikt zijn voor juiste kleurweergave.

Toen zag ik voor een kleine 150 euro een 23" cPVA monitor en heb hem meteen besteld. Later kreeg ik wat argwaan wat betreft de prijs. Andere PVA schermen waren er naar mijn weten doorgaans niet zoveel onder de 300 euro. Toen ging ik pas zoeken...  :-X


LittleNinja

Ik twijfel even of de "normale" pc schermen ook Syncmaster zijn..  :-X
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

marconist

Is een "recht-op-en-neer" monitor. Je wordt ermee doodgegooid op internet. Ook in Pakistan ....  ;)

Hier een vergelijking met een Eizo:
http://www.all-monitors.com/compares/samsung_syncmaster_2333t_vs_eizo_flexscan_s2432wsek

Ejorne

Quote from: morca on January  1, 2011, 23:39:21
mooi scherm makker
zal goed staan bij je nieuwe comp
die lcd is bijna antiek van jouw ;D

Haha, mijn comp is ook alweer bijna antiek. Maar het scherm helemaal, dat was een van de eerste 17".
Ik ga er ook vanuit dat het een mooi scherm is. Maar helaas zijn er weinig gebruikerservaringen bekend.

Quote from: LittleNinja on January  2, 2011, 01:21:34
Ik twijfel even of de "normale" pc schermen ook Syncmaster zijn..  :-X

Volgens mij wel. Ik zie heel veel samsung monitoren waarop syncmaster staat. Zelfs mijn heel wat jaartjes oude 17" samsung syncmaster 171s heet ook syncmaster.

Quote from: marconist on January  2, 2011, 09:43:53
Is een "recht-op-en-neer" monitor. Je wordt ermee doodgegooid op internet. Ook in Pakistan ....  ;)

Hier een vergelijking met een Eizo:
http://www.all-monitors.com/compares/samsung_syncmaster_2333t_vs_eizo_flexscan_s2432wsek


Jep, dat zeg ik. Ze worden bij bosjes aangeboden. Een recht op en neer monitor. Doet me denken dat je een stelbare hoogte bedoeld maar zal dat erop zitten?

Dat merkwaardige vergelijk met de eizo had ik ook al gevonden. Ik zie het nut niet om deze twee schermen tegenover elkaar te presenteren met een matig ingevulde spec-lijstje.

Op hardware info heb ik ook een test gevonden. Helaas zeggen mij die zo niet zoveel en mis ik dus de nodige kennis om de uitkomsten van die testen te vergelijken met de andere monitoren in die test. Maar ongetwijfeld zal dit nuttige info zijn.

Verder heb ik nog een stukje tekst over deze test gevonden op de copaco site. Daar zeggen ze dat dit scherm een bronzen award waard is in de betreffende test. Ik vind alleen nergens wat tekstuele uitleg over de test alleen een lijstje met meetgegevens. Maar juist voor de 2333 schommelen de gegevens nogal, althans dat is wat ik er van maken kan...

Ejorne

Nou,

De Samsung 2333T is/was een hele mooie monitor. Vrij goede kleurweergave alleen was zwart een beetje te overdreven. Grijs was nogal donker en donkergrijs was niet van zwart te onderscheiden. Maar met gamma aanpassing wel redelijk goed te krijgen.

Dus niet zo goed als zijn duurdere broertjes maar zeker wel beter dan de tn-panelen die ik gezien heb.

Echter....  :(
Het scherm maakte een pokke zoemtoon. Maakt niet uit welke brightness en contrast instellingen ik gebruikte. Ik heb meer ervaringen gelezen over buzzing maar meestal wanneer de brightness omlaag werd gezet. Zo ook mijn oude 17" samsung, onder de 40% een nare zoemtoon. Echter zijn er ook sommige schermen waarbij je die toon altijd hoort. Jammer genoeg dus ook bij deze 2333.

Dus op zoek naar een ander scherm, tja en in dit budget dus eigenlijk alleen maar tn-panelen. Ik had al bijna een keuze gemaakt tussen een lg en samsung.

Maarrrrrr, toen stuitte ik opeens op die benq. Ik liet dat merk eigenlijk onbewust links liggen net als acer. Niet echt een rede voor maar tja, ik deed dat gewoon. Ik keek eigenlijk alleen naar eizo. (eehhh, oh nee. Budget he? Dat gaat helaas niet...  :P) Naar samsung, lg, iiyama nec en dell.

Toch kwam ik uit op deze benq dankzij de pricewatch van tweakers. Ik zocht op monitoren anders dan TN. En kwam daarbij veelal op de wat duurdere schermen uit of goedkopere met een ccfl verlichting waarover ik ook dat buzzing heb gelezen.... Aaargh, evil buzzing!!!  >:D

Maar daar stond ineens die benq. In een zoekactie met andere dan TN panelen én met led backlite. Tegen beter weten in eigenlijk want ik vermoedde alleen erg dure monitoren aan te treffen. Maar daar stond dus ook die benq moederziels alleen voor net ff wat meer dan 200 euro.

Vast een foutje, gebeurd wel vaker op twekers, dacht ik toen ik toch maar even naar verdere info ging zoeken.

Maar nee, geen foutje.

Wel degelijk een VA paneel met full-led backlite en ook nog eens een usb-hub en speakertjes met headphone uitgang !!!!!

Nou denk ik eigenlijk dat dit allemaal niet kan. Ben ook een beetje bang dat die speakertjes wat zullen brommen. Maar alle reviews die ik heb kunnen vinden zijn toch wel positief. Niet voor gamers, dit scherm blijkt nogal langzaam te zijn. So what, mijn foto's bewerk ik toch meestal maar met een frame of 3 per uur. En de banner van het ht-forum gaat ook niet met 180 door de bocht... Dus dat kan dit trage scherm wel aan, ga ik vanuit. :P

Ik ben in afwachting. Vandaag is deze besteld bij de leverancier van de winkel waar ik aanvankelijk die samsung kocht.

Ik laat zeker even weten indien ik het scherm binnen heb, wat mijn bevindingen zijn.


Ejorne


Erik

Mijn vorige 24 inch BenQ floot ook irritant als ik de brightness onder de 70% schroefde. Dus het was kiezen tussen pijn in de oren of in de ogen.

Nadat hij echt stuk ging kreeg ik een andere (zelfde model) die floot niet dus je moet geluk hebben.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill