Review Chord SPM 1200E

Started by garmtz, October 10, 2003, 07:49:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

De Chord heeft dat dus ook, alleen wordt het allemaal zo makkelijk en "uit de losse pols" gebracht dat het uiteindelijk minder spectaculair klinkt dan bij een Parasound. Wel vreselijk correct.

jaco

Quote from: KrunK on October 17, 2003, 11:36:55
Jaco, ga jij je nu maar hoeden voor die schapen.
Pas op met die Parasound opmerkingen.  ;D
;D ;D ;D ;D ;D

Ik dacht al die schapen met Parasound aansturing eens weer op de kast te jagen..

Ik ga nog wel eens luisteren bij Garmt als hij me na deze opmerkingen nog wil ontvangen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Quote from: jaco on October 17, 2003, 14:15:27
Ik dacht al die schapen met Parasound aansturing eens weer op de kast te jagen..

Haha, doet me niks... ;)

Quote
Ik ga nog wel eens luisteren bij Garmt als hij me na deze opmerkingen nog wil ontvangen.

Tuurlijk. Admins altijd welkom... ;D

Spacebass

Quoteconfessionele

Wie is hier aan het biechten  :)

Garmt ik weet niet wanneer je tijd hebt, maar ik zou dat kleurloze echt een keer willen horen  :)

blue-eyes

Zo Garmt, je hebt je mening bijgesteld over B&W ;D ;D

Niet verwacht. Maar verklaar je ommezwaai. Ik bedoel, als het puur door deze versterker komt, heb je dus al die jaren verkeerd naar B&W zitten luisteren lijkt het wel.

Ik ben benieuwd naar het verschil!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Grindtegel

Ik heb hem gisteren ook mogen bewonderen op de VAD. Weet effe niet welke speakers er op waren aangesloten, maar ik heb een demo gehoord van de sacd van Mike Oldfield (een heel rustig acoustisch gitaarstuk). Dit klonk echt prachtig, wat een rust en detail!

Wat waren de speakers nou?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

garmtz

Bij de 2-kanaals demo werd de Xenon gebruikt, op een Chord SPM 1200E en als bron de Blu + DAC64:



Ik heb nooit verkeerd geluisterd naar B&W, ik vind de klank ook nog steeds niet mijn ding (toch iets te 'bruin'), maar er klopte wel iets fundamenteels in het geluid, wat ik gewoon direct herken, ook al is het niet 100% mijn smaak. Het was absoluut mooi.

Overigens waren de Amphions helemaal nieuw en gingen ze pas echt een beetje spelen op de dealerdag (vandaag). Was ook een stuk rustiger, dus kon veel beter luisteren.

Grindtegel

#57
Die amphion met de Chord combo klonk fantastisch, ik heb begrepen dat de xenon best redelijk geprijsd is, om en nabij de 3000 euro per paar. Klopt dat?

Dan ga ik ze zeker nog eens beluisteren.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

chendy

Gelukkig ben ik niet naar de VAD geweest, want dan had ik zeker het nr. "Decoy" van Agent X willen horen op de set. Maar dan wel in de "Triple Bass Remix" natuurlijk... :o

Mvg, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

eric_audio

Ik lees nu pas de hele discussie op dit forum. De luistersessie van de Chord op de N803's was bij mij thuis. En ik was ook bijzonder onder de indruk. Nu heb ik lang niet de luisterervaring van Garmt, dus minder vergelijkingsmateriaal. Maar het is inderdaad duidelijk dat mijn speakers van Chord houden. We hebben van alles gedraaid, pop, jazz, klassiek klein ensemble, klassiek massaal orkest met groot koor, en alles was gewoon helemaal in orde. Zo fundamenteel en orde, dat het eigenlijk niet mogelijk is aan te geven waar de Chord speciaal goed is is. Gewoon in alles goed, en volledig in balans. Garmt zei in een van zijn reakties gekscherend dat hij bijna B&W Nautilus zou kopen, ik weet in ieder geval welke versterker ik wil zodra ik ga upgraden.

Eric.

garmtz


jamoman

Hi Garmt,

hoe zit dat met het klassieke 110/220 v probleem, is er een switcher ?
Ik kan me voorstellen dat je geen transfo aan je versterker wil ?
.................................

garmtz

Ombouwen gebeurt door Chord en is een vrij eenvoudige en goedkope ingreep. Je betaalt wel voor shipping naar Chord, maar misschien dat ik de importeur even lief aan kan kijken... ;)

patrick_vdb

Hi,

Wow 8) Een mooie kans Garmt, hopenlijk is de persoon bereid naar Nederland te versturen.

Waarom gebruikt Chord eigenlijk een andere versterking (lees ander vermogen) voor het center-kanaal?

Mvrgr

Patrick

garmtz

Ja, ik hoop het ook... Omdat de center het meeste signaal krijgt in een film, geven ze deze ook meer vermogen mee.

Eigenlijk zijn alle Chord versterkers compleet identiek, alleen de voeding is er in verschillende vermogens en het aantal gebruikte transistoren verschilt tussen de modellen. Integratie is gegarandeerd volgens de fabrikant en ik hoor van eigenlijk alle Chord-eigenaren dat de versterkers allemaal eigenlijk hetzelfde klinken, alleen hebben de zwaardere versterkers iets meer headroom en controle. Het center kanaal van de SPM 1900 zal denk ik gewoon een aantal extra MOSFETS hebben.

patrick_vdb

Hi,

Had ik eigenlijk wel kunnen verwachten dat antwoord ;) Ietwat meer headroom in het center-kanaal zal met bv stemmen meteen merkbaar zijn (nog natuurlijker klinken). Vanuit dat standpunt best logisch, viel me eigenlijk ook alleen op als identiek-purist ;)

Mvrgr

Patrick

chendy

#66

SPM 1900
Volgens mij zijn ook de Chords 110/220V capable. Net als o.a. Parasound en Lexicon.
En Garmt snel zijn hoor. Anders neem ik 'm... ;)


Neem jij maar deze dan:

SPM 2000B "Much like a Super-Model, you can look, but you can't touch..." ;D
(quote HomeCinemaChoice.com)


En misschien mag je 'm bij hun thuis een x beluisteren? Dan hoef je de MC12 en de SPM 1200A niet mee te sjouwen:

Mandy&Pete's HT


Mvg, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

garmtz

#67
Quote from: chendy on October 23, 2003, 11:25:34
Volgens mij zijn ook de Chords 110/220V capable. Net als o.a. Parasound en Lexicon.

Nee, helaas...

Quote
Neem jij maar deze

"Much like a Super-Model, you can look, but you can't touch..." ;D
(quote HomeCinemaChoice.com)

;D

Quote
En misschien mag je 'm bij hun thuis een x beluisteren? Dan hoef je de MC12 en de SPM 1200A niet mee te sjouwen:

Ja, ik kende die site/installatie al. Was ik ook tegengekomen 'on my search to the holy grail...'  8)

garmtz

Quote from: eric_audio on October 22, 2003, 20:09:14
(...)Maar het is inderdaad duidelijk dat mijn speakers van Chord houden. We hebben van alles gedraaid, pop, jazz, klassiek klein ensemble, klassiek massaal orkest met groot koor, en alles was gewoon helemaal in orde. Zo fundamenteel en orde, dat het eigenlijk niet mogelijk is aan te geven waar de Chord speciaal goed is is. Gewoon in alles goed, en volledig in balans. Garmt zei in een van zijn reakties gekscherend dat hij bijna B&W Nautilus zou kopen, ik weet in ieder geval welke versterker ik wil zodra ik ga upgraden.

Tja, kan daar weinig aan toevoegen... Lijkt me erg verstandig, om voor de Chord te gaan... Erg veel echt muziekplezier en nooit de bottleneck qua geluid bij upgrades...

Erik van Voorst (in memoriam)

....als je opschiet...en hem in laat vliegen ...kan ik hem volgende week al bij je beluisteren ... 8) ;D ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

garmtz

Hahaha, ja daar dacht ik ook nog aan Eric... Of wil je misschien toch nog even wachten met langskomen tot 'ie er staat? :)

Erik van Voorst (in memoriam)

...hoezo wordt dit dan mijn laatste visite  ??? ;D ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

VlisChris

Succes met kopen! Zou wel ontzettend mooi zijn als je op al je kanalen Chord krijgt binnenkort ;D. Ik zou er helemaal jaloers van worden ;D.
Sterkte met kopen en verbouwen.
Mvg,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

garmtz

Quote from: Erik van Voorst on October 23, 2003, 11:42:01
...hoezo wordt dit dan mijn laatste visite  ??? ;D ;D

Nou, ik hoop het niet... :D

garmtz

Quote from: christiaan sauer on October 23, 2003, 11:42:56
Sterkte met kopen en verbouwen.

Tja, hoop dat het gaat lukken...  :-\