Hifisupply HDMI Carbon Review

Started by Hans47, December 27, 2010, 10:43:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hans47

Ik was al enige tijd op zoek naar een goede HDMI kabel voor mijn CA 650BD en Dune HD Smart D1, om aan te sluiten aan mijn CA 650R receiver.
Ik had Supra HDMI kabel maar was niet helemaal tevreden, deels vanwege de connectoren (wat bij de meeste HDMI kabels een heikel punt is) en deels vanwege het gevoel dat het geen top product is.

Toen ik de aankondiging in het Forum zag van de nieuwe HDMI kabels had ik al enige opties bekeken, maar iedere keer weer viel mij op dat er aan de connectoren weinig zorg is besteed.
Zelfs bij de duurdere en toch wel "serieuse" merken, ik vind het trouwens een misser van de HDMI connector ontwerpen, zoveel data over zon gebrekkig connector ontwerp.
Dat kan en zou veel beter moeten, maar goed het is nu eenmaal een gegeven.

Afijn om een lang verhaal kort te maken, ik zag de fotos van de nieuwe HDMI kabels, en mij viel op dat er in ieder geval was nagedacht over het feit dat er misschien iets aan de connector kant gedaan kan worden. Het is weliswaar mbt uitvoering een simpele oplossing, maar vaak zijn de simpele oplossingen die het verschil maken.

Dus de stoute schoenen aangetrokken en op de vooraankondiging meteen een pre-order voor 2 stuks van 1 meter naar HiFisupply toegeschoten :-)

De levering was snel en volledig als altijd, de verpakking enigzins aan de freakerige kant (soort kunstofkoffertjes) maar omdat ik een netheidtik heb goed te hergebruiken :-)

Mijn CA 650BD Blu Ray speler en de Dune HD Smart D1 aangesloten aan de CA 650R en de eerste indrukken met de Dune gedaan.
Op de Dune heb ik DVD rips staan (geen compressie) high res audio en een aantal MKV's met heel weinig compressie.

De indrukken met de Dune:

Let wel is natuurlijk subjectief, directe vergelijking was met de Supra; het verschil tussen zwart en wit is groter, kleuren zijn levendiger en intenser. Als er in een scene met fel licht oid wordt geschenen komt dat als echt over inplaats van gewoon wat helderder wit. Het surround geluid is een stuk natuurlijk, minder scherp en met een populaire term los van de speakers in de ruimte. Ik vergeet nog even te melden dat het mechanische gedeelte (de connectoren) een lichtjaar verder is dan de Supra. De connector zit goed vast in de socket en het geheel voelt heel degelijk, kortom eindelijk een betere HDMI connector pffff
Een leuke bijwerking van de technisch en mechanisch goede uitvoering van deze kabel is dat de CA650R receiver minder last heeft van "hickups", oftwel het digitale "1" en "0" komt een stuk zuiverder door, dus flanksteilheid blijft mooi intact.

De indrukken met de CA 650BD, alles wat boven is genoemd, maar met de 650BD speel ik ook SACD, en die klinken wel een hele grote stap beter. Veel natuurlijk, minder scherp en nog losser van de speakers :-) Diana Krall bijna op schoot :-)
Blu Ray zijn nog indrukwekkender geworden mbt kleurscherpte en contrast.
Ook hier weer minder "hickups" van de 650R receiver, dus het digitale signaal blijft beter intact.

Kortom, vele malen betere dan de Supra (die een stukje duurder is) en eindelijk een HDMI kabel met een voor die constructie betere connector die echt "vast" zit.

Ben dus erg blij met deze nieuwe HDMI kabels en ga de HDMI kabel van receiver naar LCD ook vervangen als er 2,5 meter beschikbaar komt (is nu een AudioQuest).

Voor de volledigheid de complete set gebruikte apparataten:

Dune HD Smart D1 met Blu Ray en HDD hot swap module
CA 650BD Blu Ray speler
CA 650R Receiver voor Center en Surround L en R
CA 840A Stereo voor front L en R
Kef XQ Surround set
Audience Subwoofer
Einstein netfilter met digitaal en analoog gedeelte
Pink Faun LS kabels

Voor mij zijn de nieuwe HDMI kabels een van de aanraders van 2010 voor 2011 :-)

phmeijer

Hans,

bedankt voor je uitgebreide recensie en erg fijn dat ze goed bevallen.
De HDMI connector is inderdaad een erg "simpele" connector; ik weet toevallig dat er aan een andere oplossing gedacht wordt, maar dat kan natuurlijk nog wel even duren omdat alles nu voorzien is van een HDMI aansluiting.
Het "lipje" zorgt voor een lekkere stevige verbinding in de aansluiting waardoor de contacten beter contact maken met elkaar, maar dit heb je al gemerkt!
De 2,5m komt er hopelijk op korte termijn aan (misschien deze week nog wel) dus ik houd je op de hoogte!

Gr,
Peter
Hifisupply
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

screw

Mooie review hans!

zoals ik al in een PM melde doe je set eens uit de doeken...al dat prachtigs mag best getoond worden!


groet

George
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Hans47

als ik doorkrijg hoe ik fotos kan toevoegen zal ik mijn set eens in het forum een plaatsje geven, vind het dom of niet, maar op de een of andere manier krijg ik niet door hoe ik fotos kan plaatsen, wie een tip heeft!!!!!

Nooff

Quote from: Hans47 on December 27, 2010, 19:36:09
als ik doorkrijg hoe ik fotos kan toevoegen zal ik mijn set eens in het forum een plaatsje geven, vind het dom of niet, maar op de een of andere manier krijg ik niet door hoe ik fotos kan plaatsen, wie een tip heeft!!!!!
Als je een post maakt dan staat er onder het tekstvak "Additional Options". --> Attach

Je kunt foto's uploaden naar imageshack o.i.d. en ze als link toevoegen, of je kunt naast het youtube logo boven de smilies een IMG invoegen. Klik hierop en dan kan je hiertussen de link van de foto plaatsen.

Hans47

heee hebben, ik heb gewoon niet goed genoeg gekeken, dank voor het inzicht en de richting top!
Ik zal snel mijn set in fotos en woorden toevoegen aan het forum.

phmeijer

Ben benieuwd Hans!
Wel de kabel mooi uit laten komen hoor! ;)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

phmeijer

#7
Hoi Hans, had je al meer ervaringen met de kabel opgedaan tussen je andere componenten?
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

jowi

Geweldige review. Vooral dat technische kantje met die 1 0 hickups die nu zuiverder door komen maakt het een erg overtuigend verhaal voor velen denk ik. Ook die 'kleurscherpte' vind ik een hele mooie vondst. Die kon ik nog niet, ik zal er eens op letten hoe scherp de kleuren hier zijn. Ik zal ook de flankstijlheid eens goed bekijken, ben benieuwd hoe dat bij mij is.

Twinspark

...is dit ook nog steeds een aanrader bij langere lengtes voor.

phmeijer

Quote from: Twinspark on February  1, 2011, 00:29:14
...is dit ook nog steeds een aanrader bij langere lengtes voor.

Welke lengte heb je nodig en wat wil je aansluiten/doorgeven?
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

evilniek

Wat is het toch fijn om dit soort reviews te mogen lezen, een echte oproep tot gezond verstand, dat van mezelf wel te verstaan. "Kleurscherpte" please!!!
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

tiptop

Leuk review hans! 8)

Die kleurscherpte begrijp IK heel goed. ;)

Die Audioquest is toch niet slecht. ben benieuwd wat je bevindingen zijn als je de HS kabel er door vervangt. :unsure:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

phmeijer

Quote from: tiptop on February  1, 2011, 13:20:20
Leuk review hans! 8)

Die kleurscherpte begrijp IK heel goed. ;)

Die Audioquest is toch niet slecht. ben benieuwd wat je bevindingen zijn als je de HS kabel er door vervangt. :unsure:

Hans heeft de 2,5m al een tijdje, misschien kan hij hier een update posten over de 2,5m?
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

tiptop

Quote from: phmeijer on February  1, 2011, 13:22:30
Hans heeft de 2,5m al een tijdje, misschien kan hij hier een update posten over de 2,5m?
Zou leuk zijn. :)

Oh ja, [offtopic]Peter, de AQ caps zijn goed ontvangen. ;)[ontopic]

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jaco

Quote from: jowi on January 16, 2011, 11:00:11
Ook die 'kleurscherpte' vind ik een hele mooie vondst. Die kon ik nog niet, ik zal er eens op letten hoe scherp de kleuren hier zijn.
Pas maar op dat je je niet snijdt aan die scherpe kleuren  :headbanging:
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

tiptop

Quote from: jaco on February  1, 2011, 14:19:13
Pas maar op dat je je niet snijdt aan die scherpe kleuren  :headbanging:
Zal jij waarschijnlijk geen last van krijgen. :sigh: ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

phmeijer

Zojuist ook 5,0 en 7,5m binnen gekregen! :)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

jaco

#18
Quote from: tiptop on February  1, 2011, 14:47:14
Zal jij waarschijnlijk geen last van krijgen. :sigh: ;D
Nee want ik gebruik kabels die anderen niet eens zouden willen denk ik:

http://www.monoprice.com/products/product.asp?c_id=102&cp_id=10240&cs_id=1024008&p_id=3944&seq=1&format=2

Kosten $1.89 voor 1.5 Feet (ik wilde korte kabeltjes)

3 feet kost $2.52

10.2 GHz gecertificeerd.

Doen het prima voor 1080p23,976
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

tiptop

Quote from: jaco on February  1, 2011, 15:24:40
Nee want ik gebruik kabels die anderen niet eens zouden willen denk ik:

http://www.monoprice.com/products/product.asp?c_id=102&cp_id=10240&cs_id=1024008&p_id=3944&seq=1&format=2

Kosten $1.89 voor 1.5 Feet (ik wilde korte kabeltjes)

3 feet kost $2.52

10.2 GHz gecertificeerd.

Doen het prima voor 1080p23,976
Precies ;D

Maar als dat voor jou goed genoeg is, scheelt het wel een hoop geld. kan je weer wat ander leuks voor kopen. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

jaco

Ik ben ook wel geinteresseerd in wat betere kabels weer. Mijn setup is veranderd en ik kijk wel rond.

Ik zie dan wel wat in de techniek die in een Kordz kabel zit: de plug direct aan de kabel, en geen tussenprintjes.

Is deze Hifi Supply al van binnen bekeken ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

tiptop

Quote from: jaco on February  2, 2011, 08:16:30
Ik ben ook wel geinteresseerd in wat betere kabels weer. Mijn setup is veranderd en ik kijk wel rond.

Ik zie dan wel wat in de techniek die in een Kordz kabel zit: de plug direct aan de kabel, en geen tussenprintjes.

Is deze Hifi Supply al van binnen bekeken ?
Door Peter denk ik.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

phmeijer

#22
De Hifisupply HDMI Carbon heeft ze net als de Crodz direct aan de pinnen gesoldeerd, niet via een extra printje.

www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Miesepies


phmeijer

www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT