Dune HD Smart D1

Started by Aldert, December 17, 2010, 11:53:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mills

Quote from: Ronald-de-boer on September  4, 2012, 19:19:14
Hallo, sinds een paar dagen mis ik het Weer icoontje  in de rechter bovenhoek van de Dune.
De datum en de tijd zijn nog wel leesbaar, ik heb al een hele tijd geen veranderingen gemaakt aan de Dune (firmware of zo), dus
ik heb geen idee waar dit aan kan liggen.

Iemand een idee wat ik er aan zou kunnen doen, het is natuurlijk niet het einde van de wereld maar het zou wel leuk zijn als het weer werkt.


Hier ook. Maar wel sinds de laatste firmware update, dacht dat het er gewoon uit gehaald was. Maar ik kijk er nooit naar dus maakt me ook helemaal niet uit dat het er niet is.

Remco_RC

Quote from: skunk on September  4, 2012, 17:47:52
effe op deze site precies de handleiding volgen en dan moet het lukken.

http://www.hdsupplies.nl/nl/helpdesk/cat/dune-smart/

Bedankt  voor je link. Thuis kan ik hem wel uitlezen maar hier lukt het niet ook al had ik de instellingen al veranderd zoals hd supplies aangeeft.

Ronald-de-boer

Quote from: skunk on September  4, 2012, 20:29:07
misschien toch maar een update maken naar de laaste firmware en is de dune aangesloten op het internet anders doet deze functie het volgens mij ook niet.

Ik zal er eens een andere firmware op gooien, kijken wat i dan doet...
Bedankt voor de info.


htjan160756

Hallo,

Ik heb de nieuwe firmware op mijn Dune H1 staan, wat me op valt is dat ik tot nu toe alleen bij een DVD het beeld af en toe even stop.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Hanky Panky

#304
Even een algemene ervaring/tip delen.

Gisteren kreeg ik een glasvezel aansluiting met een (Gigaspeed) Experiabox V8. Deze box heeft 4 10/100/1000 poorten dus ik sloot daar alle 4 de netwerkaansluitingen in mijn woning/kantoor op aan.

Bij het film kijken kreeg ik na 10 minuten haperingen in het beeld. De info knop gedrukt om de bitrate te zien. Zodra deze boven de 14-15 mbit uitkwam ging het zaakje stuiteren. Mijn eerste reactie was: router. Dus gigaspeed switch van 3Com er (weer) tussengeplakt (mijn oude router had maar 2 poorten). Tadaaaaa: als een tierelier  :D Mijn test-film Quantum of solace (uitschieters tot 60 mbit) draaide weer als vanouds.

Schema: router --> gigaspeedswitch --> prt 1 (server)pc,  prt 2 dune1/woonkamer, prt 3 dune2, prt 4 kantoor (prt 5 uplink vanaf router).

Heb je ellende? Probeer bovenstaande eens  :headbanging:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

alexander2

Quote from: Hanky Panky on September 15, 2012, 18:08:20
Even een algemene ervaring/tip delen.

Gisteren kreeg ik een glasvezel aansluiting met een (Gigaspeed) Experiabox V8. Deze box heeft 4 10/100/1000 poorten dus ik sloot daar alle 4 de netwerkaansluitingen in mijn woning/kantoor op aan.

Bij het film kijken kreeg ik na 10 minuten haperingen in het beeld. De info knop gedrukt om de bitrate te zien. Zodra deze boven de 14-15 mbit uitkwam ging het zaakje stuiteren. Mijn eerste reactie was: router. Dus gigaspeed switch van 3Com er (weer) tussengeplakt (mijn oude router had maar 2 poorten). Tadaaaaa: als een tierelier  :D Mijn test-film Quantum of solace (uitschieters tot 60 mbit) draaide weer als vanouds.

Schema: router --> gigaspeedswitch --> prt 1 (server)pc,  prt 2 dune1/woonkamer, prt 3 dune2, prt 4 kantoor (prt 5 uplink vanaf router).

Heb je ellende? Probeer bovenstaande eens  :headbanging:

Uitschieters van 60 mbit. :o wat is dat voor materiaal?

dennism

Waarschijnlijk een gedownloade een op een BD-ISO of BD-folder Rip

Hanky Panky

Quote from: dennism on September 15, 2012, 20:04:21
Waarschijnlijk een gedownloade een op een BD-ISO of BD-folder Rip

Klopt, een volle BD rip van 45 GB   ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

alexander2

Quote from: Hanky Panky on September 15, 2012, 20:11:19
Klopt, een volle BD rip van 45 GB   ;)
Ik kijk niets anders maar dacht altijd dat de max. ca. 50 Mbit was aldus mijn Dune D1?

htjan160756

Hallo,

Ik heb de laatste Firmware op mijn Dune H1 gezet maar deze loopt af en toe vast.
Nu heb ik de vorige versie (niet de Beta) er weer op gezet maar deze is toch niet het zelfde als eerst.
Bijvoorbeeld ik had in de rechte bovenhoek een weer en tijd symbool en die is nu weg.
Hoe krijg ik dit weer in de oude staat?

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

copran

Ook ik heb de nieuwe software erop gezet, en de films liepen ook steeds vast.
Daarbij heb ik het ook niet voor elkaar gekregen om het surround geluid te krijgen.
Misschien dat dit een instelling ergens is maar het is mij niet gelukt.
Dus mede daarom weer een oudere versie van de software erop gezet, en mijn surround geluid is weer terug.
Vanavond eens kijken of de film niet meer vastloopt.
Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

Remco_RC

Ik wil .mov files die ik met mijn nikon camera gemaakt heb afspelen met de dune d1 alleen speelt hij deze niet af. Doe ik wat verkeerd?

frankp

Het format (mov) ondersteunt ie wel, misschien gebruik je een codec die de Dune niet ondersteunt?

Remco_RC

hoe kan ik zien onder welke codec het weggeschreven wordt?

frankp

Even het bestand in laten lezen door het programma MediaInfo

Raphie

Voor de liefhebbers heb ik nog een z.g.a.n Dune Smart B1 (met Bluray speler) te koop in de markt!
JBL PRX Power!

Zymotic

Vandaag voor het eerst een HD in de Dune gezet, maar helaas werkt deze niet. Ik hoor steeds een klein piepje vanuit de HD. Dezelfde HD werkt wel in de Dune HD 3D. Kan de Sata controller stuk zijn?

Zymotic

Ook maar even geprobeerd met alleen de power van de Dune, en dan hoor ik hetzelfde. Net of de HD niet wilt opstarten maar er in blijft hangen. Het is een 1TB WD.

Mausman

Hoi,

Ik heb ook een Dune D1 en ik heb er in het begin ook een HD (een Western Digital Green van 1 TB) in gezet. Bij mij deed ie het zonder problemen, echter heb ik 'm er ook weer snel uitgehaald, want ten eerste irriteerde ik me mateloos aan het geluid wat de HD maakte; Dat hoor je nl. best duidelijk en tijdens het kijken van een film wordt je daar niet vrolijk van, en op de tweede plaats werd de HD best aardig heet. Het is maar even dat je het weet  :notify:
Wellicht dat anderen dit niet hebben, maar dit is even mijn ervaring met een HD in de Dune D1.

greetz,

frankp

@Zymotic
Is een bekend probleem, heb het 2x gehad. Printplaat vervangen en nu draait ie al 1,5 jaar zonder problemen.

Zymotic

Ik heb deze speler al ruim een jaar, geen garantie meer dus helaas :-(

quattronl

Hmmm, ik heb geen HDD in m'n vrijwel nieuwe D1 en heb er ook geen behoefte aan maar als ik dit zo lees ga ik toch maar een keer kijken of het überhaupt wel werkt.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Zymotic

Had ik dat ook maar gedaan

htjan160756

Quote from: Zymotic on May 17, 2013, 13:26:33
Ik heb deze speler al ruim een jaar, geen garantie meer dus helaas :-(

Hallo,

Op de Dune staat 2 jaar garantie.

Groetjes J@n
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Zymotic

Thanks, ga ik kijken of ik de bon nog kan vinden, en of ruim een jaar niet heel ruim is ;-)