Tree Of Life

Started by Gaeje, December 17, 2010, 09:28:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

kwam vandaag deze leuke trailer tegen op de trailersite van apple. ziet er wel leuk uit

http://trailers.apple.com/trailers/fox_searchlight/thetreeoflife/

Gaeje

Wow,

een half jaar geleden deze prachtige trailer gespot, en nog steeds heeft niemand gereageerd. Ondertussen heeft die een gouden palm gewonnen en nog steeds geen reacties? Misschien toch wat overroepen dan?
ik ga maandag of dinsdag kijken denk ik

modde239

Ik had nog niet van deze film gehoord.....maar na het zien van de trailer ben ik wel erg benieuwd.... :popcorn:

Reinbo!

Met afstand de beste film van deze eeuw. Pure poëtische Cinema. Wat een beelden pracht.

  :pompom: Dikke 10/10

squeek

Quote from: Reinbo! on June  7, 2011, 20:10:05
Met afstand de beste film van deze eeuw. Pure poëtische Cinema. Wat een beelden pracht.

  :pompom: Dikke 10/10

Terence Mallik he, hij weet gewoon wat mooi is on the big screen. ben erg benieuwd aant worden, wil em zelf ook graag zien maar vindt er de tijd ni voor.

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Reinbo!

Hier een iets uitgebreidere review

Ben paar uur later nog steeds zwaar onder de indruk. De film is echt schitterend. Niet enkel de beelden zijn prachtig, maar ook het verhaal. In de eerste lijn is het een weergaloos portret van opgroeiende jeugd. Nooit eerder heb ik een film gezien die zo echt is en het zo overtuigend weergeeft hoe het is om als jongen op te groeien. Vrijwel alle scenes waren zeer herkenbaar en universeel. Ik zag mijn eigen jeugd parallel aan de film voorbij flitsen. De liefde, de kameraadschap, de ontdekkingen, de conflicten en de twijfels. Wie heeft ze niet gekend?

Maar de grootste kwaliteit van de film is dat hij exact het gene zegt dat op dit moment speelt. De keuze tussen natuur en spiritualiteit is actueler dan ooit. Waar Kubrick met zijn 2001 in het hart van de technische vooruitgang schoot en de zeitgeist van de jaren 60 wist te vangen, weet Malick het hart van onze tijd te raken. Want het moge duidelijk zijn dat hoe langer de mens de weg van de natuur kiest, hoe eerder het tot grote chaos en dissonantie leidt. De weg van de spiritualiteit is de enige die dit kan voorkomen. De tijd zal het uitwijzen, maar ik voorspel dat hier een tijdloze klassieker is geboren. Meesterlijk en imposant. Heb er eigenlijk geen woorden voor.

Wat een prachtig epos.

Sonic Circle

Volgens mij moet ik het advies van Reinbo nogmaals volgen en deze ook snel gaan zien :).


Gaeje

Lol, bij ons ook heel veel mensen die de zaal uitgelopen zijn. Ik moest mij echt inhouden om die niet uit te schelden voor rotte vis

Jinsu

Quote from: Gaeje on June 26, 2011, 09:03:03
Lol, bij ons ook heel veel mensen die de zaal uitgelopen zijn. Ik moest mij echt inhouden om die niet uit te schelden voor rotte vis

Tja, het is geen film waar je de hersenfunctie kunt beperken tot een minimum dat vereist is voor het eten van popcorn :P .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Gaeje

ik snap wel dat het een beproeving is, maar als je niet blijft tot het einde kan je toch geen oordeel vellen

modde239

Quote from: Gaeje on June 26, 2011, 13:13:11
ik snap wel dat het een beproeving is, maar als je niet blijft tot het einde kan je toch geen oordeel vellen

Helemaal mee eens.....

Reinbo!

Een beproeving? Het is een feest voor oog, oor en geest!

Gaeje

voor die mensen die weg gaan vermoed ik dan dat het een beproeving is. anders zouden ze toch niet weg gaan?
Maar ik weet als ik 'twijfels' heb bij een film, dat ik die veelal toch zal uitkijken, om dan pas te oordelen

Geert

Veel mooie beelden maken nog geen goede film. Maar vooruit dan.........een puntje extra voor de mooie beelden. Hierdoor kom ik toch nog uit op een dik verdiende 1/10.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Xstream

Ik moet 'm nog kijken. Maar 1/10? Serieus? Je wilt dus beweren dat films van Uwe Boll of Ed Wood net zo goed / beter zijn?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

audiosurfer

Vond het verhaal nou niet echt bijzonder boeiend, broers die opgroeien, op zich leuk idee, maar ik vond het weinig herkenbaar (heb zelf ook twee broers) en nogal doelloos als geheel. Als ik alle bovenstaande reacties lees ga ik bijna twijfelen of ik geen dingen gemist heb....

Beelden zijn inderdaad wel schitterend!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

skank1

Beelden zijn knap idd, maar ik vond het ook maar niks daarbuiten
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Roelov

Ik vind de muziek wel zeer goed.
Klassiek. Melodisch en uiteraard qua thema zeer goed passend bij het onderwerp.

Ghosty J

Vond de muziek wel goed maar het verhaal matig misschien niet mijn genre. krijgt een 6/10
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

DB628

Vond het ook maar een bagger film, een 4. Een paar mooie beelden inderdaad, maar dan kijk ik wel op de site van de NASA. Verhaal kan ik echt niet volgen, misschien moet ik hem nog een keer zien.

Danny1981

Was er ook niet zo over te spreken... saai :yawnee: ... m'n vriendin kreeg er de koude rillingen van. Beetje spooky sfeer :D Heb 'm daarom maar na een uur afgezet.
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

skank1

Quote from: Danny1981 on November 15, 2011, 12:59:06
Was er ook niet zo over te spreken... saai :yawnee: ... m'n vriendin kreeg er de koude rillingen van. Beetje spooky sfeer :D Heb 'm daarom maar na een uur afgezet.

idem :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

THX-UltraII

voor mooie beelden kijk ik wel national geo ofzo, wat een bagger was dit zeg. Ben blij dat films een kwestie van smaak is en blijft. (helemaal afgekeken)

jslaman

Ik kon dit niet langer dan 15 min aanzien. Niet mijn smaak.