Oppo BDP-95 High-End speler

Started by Madhouse, December 15, 2010, 20:46:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GH

#1300
Quote from: FDLARRY on October 18, 2016, 22:10:50
Zegt alles over de strategie van veel bedrijven de laatste tijd, gelukkig niet allemaal.

Een beetje realiteitszin hoe het zakelijk werkt is wellicht op zijn plaats...... Oppo zet zijn spelers voor relatief lage prijzen in de markt, en het is geen markt waar ze forse aantallen af kunnen zetten.
Het is zakelijk een stuk verstandiger je geld te investeren in een nieuwe speler die actuele standaards volgt en die voor mensen ook nog wat toevoegt als dat je dezelfde resources inzet voor het onderhoud voor een app op een oude speler waar bijna niemand op zit te wachten.

Maar je bent natuurlijk vrij een speler te kopen tegen een giga meerprijs van een ander merk in de hoop dat die extra marge garandeert dat een functie die als bijzaak wordt geleverd nog tot in lengte van jaren wordt onderhouden. Koop gewoon die Niam blu-ray speler..... als je aangeeft dat je bereid bent daar de hoofdprijs voor te betalen gaan ze die vast maken inclusief een app en die lang ondersteunen. Of wellicht is het beter te stoppen met klagen over één van de betere en goedkopere spelers die je ook echt kan krijgen.

Het is een speler die in 2011 is geïntroduceerd en weinig tot geen bedrijven blijven langer dan 5 jaar geld steken in oude modellen waar ze niets aan verdienen. Herbouwen naar een nieuwe OS versie is ook niet echt te verwachten als reguliere support, waar ligt de grens....

Staaled

#1301
Klopt helemaal.
Toekomstige support wordt simpel in de marges meegenomen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fugazi_2009

#1302
Quote from: FDLARRY on October 17, 2016, 20:05:06
Nou ben ik geen programmeur, dus ik heb geen idee, maar is het dan zoveel werk om een bestaande draaiende app op android 5 ook werkbaar te maken voor android 6?
Ik denk dat de aanpassing op zich niet zo groot is, waarschijnlijk moeten zij een aanpassing making voor het gebruik van http client wat tussen android 5 en 6 veranderd is. Maar het is natuurlijk meer dan enkel even de code wijzigen, het moet gedocumenteerd worden, getest (als het nu werkt in Android 6, werkt het dan ook nog op Android 4 of 5 enz?). En vervolgens moet het weer aan de Google Play store aangeboden worden. Allemaal stappen in het process die alles bij elkaar toch nog wel wat tijd kosten.

Een andere oplossing is ook om gewoon nog een tabletje te gebruiken die op een oudere Android versie draait. Die media control eist nu weer niet zoveel van een tablet. Ik heb zelf nog een Samsung Tab Pro van een paar jaar oud liggen, die gebruik ik voor mijn Harmony Remote, BubbleDS voor de Linn en de Media Control app voor de BDP95. Werkt allemaal uitstekend. En als ik wat tv zit te kijken kan ik er nog wat op browsen, facebooken en forummen ook. De nieuwste games zal niet aan te bevelen zijn, maar goed daar heb ik hem ook niet voor.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

FDLARRY

Quote from: GH on October 19, 2016, 09:00:26
Of wellicht is het beter te stoppen met klagen over één van de betere en goedkopere spelers die je ook echt kan krijgen.
Dat maak ik zelf wel uit.

Quote from: GH on October 19, 2016, 09:00:26
Het is een speler die in 2011 is geïntroduceerd en weinig tot geen bedrijven blijven langer dan 5 jaar geld steken in oude modellen waar ze niets aan verdienen. Herbouwen naar een nieuwe OS versie is ook niet echt te verwachten als reguliere support, waar ligt de grens....
Maar werd pas vervangen (dacht ik) eind 2012 door de 105.

Ik verwacht duidelijk meer van een uitgave van 1.250,- Laten we het daar op houden.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

FDLARRY

Quote from: fugazi_2009 on October 19, 2016, 09:42:17
Ik denk dat de aanpassing op zich niet zo groot is, waarschijnlijk moeten zij een aanpassing making voor het gebruik van http client wat tussen android 5 en 6 veranderd is. Maar het is natuurlijk meer dan enkel even de code wijzigen, het moet gedocumenteerd worden, getest (als het nu werkt in Android 6, werkt het dan ook nog op Android 4 of 5 enz?). En vervolgens moet het weer aan de Google Play store aangeboden worden. Allemaal stappen in het process die alles bij elkaar toch nog wel wat tijd kosten.

Een andere oplossing is ook om gewoon nog een tabletje te gebruiken die op een oudere Android versie draait. Die media control eist nu weer niet zoveel van een tablet. Ik heb zelf nog een Samsung Tab Pro van een paar jaar oud liggen, die gebruik ik voor mijn Harmony Remote, BubbleDS voor de Linn en de Media Control app voor de BDP95. Werkt allemaal uitstekend. En als ik wat tv zit te kijken kan ik er nog wat op browsen, facebooken en forummen ook. De nieuwste games zal niet aan te bevelen zijn, maar goed daar heb ik hem ook niet voor.

Dat is bij mu ook een beetje de frustratie, ik heb dus nu 2 apparaten (mob.tel) nodig om mijn audio en media te bedienen. Mijn partner heeft nu dus een mobiel waarmee ze de OPPO niet kan bedienen, dus als ik niet thuis ben kan zij niet (op een makkelijke manier) muziek luisteren. Daarom de (vermoedelijke overstap) naar de nieuwe DAC van OPPO die straks uitkomt. De OPPO 95 hou ik dan voor de schijfjes en gaat niet in de verkoop. Want voor een speler die niet meer ondersteunt wordt krijg je geen cent meer.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

riwi

Quote from: FDLARRY on October 19, 2016, 12:23:43
De OPPO 95 hou ik dan voor de schijfjes en gaat niet in de verkoop. Want voor een speler die niet meer ondersteunt wordt krijg je geen cent meer.

Tja dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik heb die app nog nooit gebruikt. 't is ook niet zo handig om gelijk de laatste android te hebben dus. Maargoed daar kan je vaak niks aan doen.

FDLARRY

Quote from: riwi on October 19, 2016, 21:57:28
Tja dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik heb die app nog nooit gebruikt. 't is ook niet zo handig om gelijk de laatste android te hebben dus. Maargoed daar kan je vaak niks aan doen.
Omdat jij de OPPO (gok ik) meer gebruikt voor beeld dan geluid, bij mij is het net andersom. Ik heb 8 TB aan muziek op mij NAS staan (40 jaar verzamelwoede muziek) die alleen via de app is af te spelen, met de afstandsbediening is dat niet te doen. Voor beeld heb ik een Kodi mediaplayer.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

RobertVanWoerden

#1308
Kun je misschien iets proberen als iPeng om je muziek te selecteren met de Oppo als media renderer?

Dat werkt bij mij. Muziek staat op LMS. De iPeng ziet alle muziek en mijn Oppo 105 is te selecteren als speler over het netwerk. Gapless gaat op deze manier niet, daarom gebruik ik wel de Oppo media control app.

FDLARRY

Zal het van het weekend is proberen. Dank voor de tip.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

RobertVanWoerden

graag gedaan, maar maak me nu de bedenking dat iPeng alleen op Apple producten werkt als ik me niet vergis. Gaat je dan dus niet helpen.

paaj

Die app van Linn was volgens mij ook universeel, op basis van UPnP/DLNA iig, dacht dat het Kinsky heet. En BubbleUPNP zou je ook kunnen proberen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

FDLARRY

BubbleUPNP van het weekend eens proberen, kijken of het lukt.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

fugazi_2009

Dat gaat volgens mij niet werken. De BDP-105 volgt de specificaties voor Digital Media Renderers en Players, de BDP-95 deed dat nog niet. Vandaar dat dat de BDP-105 wel met dat soort algemene programma's kan werken, maar voor de 95 is de dedicated app de enige oplossing.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

FDLARRY

Daar ben ik idd nu achter, hij vindt echt van alles in mijn netwerk, behalve mijn OPPO.  :nopompom:

ff geduld dan nog maar.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

Van het weekend de update gedaan naar DSM 6.1, ondertussen ook update 1 gedaan. Mijn OPPO kan echter opeens niet meer van de NAS (Synologie) muziek streamen.
Hij vind de NAS en de muziek wel maar afspelen ho maar.

Mocht je een OPPO hebben, en muziek streamen via een Synologie NAS, dan zou ik de update nog ff afwachten.

Mocht iemand de zelfde configuratie hebben als ik, een geen last hebben dan hoor ik het graag, ik heb dan een ander probleem.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

fugazi_2009

Ja, dat is een probleem met de media speler op de Synology. Is bekend bij Synology en bij hun op het forum staat hoe je de oude versie kan terug zetten.

https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=128462

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

FDLARRY

Oke. Dank voor de info. Ik wacht wel even op de fix. Ga mijn Tidal eens flink uitvinden in de tussentijd.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Multi-Region

Is dit de laatste firmware update?

Mijn BDP-95 wordt steeds trager bij opstarten en cooler/fan is na reinigen nog steeds hoorbaar.