Videokaart met tv-out (svideo of misschien liever nog component video) Passief

Started by Ejorne, November 25, 2010, 14:23:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ejorne

Mijn Radeon X1600 passief gekoelde videokaart is het aan het begeven.
Steeds vaker bij het opstarten ziet mijn beeld er onleesbaar uit en priegelt in streepvormen van alles door elkaar.
Opnieuw opstarten geeft dan vaak weer een goed beeld.

Ik heb gezien dat 1 van de contactjes waarmee de videokaart (pci express) voor de helft voorzien is van koperlaagje.
Het betreft 1 van de contactjes die in het moederbord gestoken worden, en wel het laatste pootje. (het verst van de achterkant van de computer)

Misschien dat dit de boosdoener is? En wellicht is dat dan te verhelpen?

Ander ben ik op zoek naar een beetje een recente videokaart met de mogelijkheid tot tv-out. Géén composite, dat ziet er niet uit. Mijn oude videokaart had alleen composite en deze x1600 doet het met svideo. Ik kan bijna alles lezen (ook de kleine lettertjes in bijvoorbeeld de verkenner) op mijn 32" crt tv met een output resolutie van 1024x768. Met composite kon ik helemaal niets lezen.

Echter heeft deze tv geen hdmi of vga ingang en moet ik het dus doen met ofwel svideo of component.
Mijn tv kan progressive component afspelen maar ik heb begrepen dat ik niet zomaar met een verloopje vanaf de vga-uitgang op een videokaart kan uitsturen. Hoewel beide weleens component genoemd worden toch?

Kortom, wie weet er een leuke videokaart, zonder ventilator, welke een svideo of component uitgang heeft?

DrSmith

Meestal zijn de problemen die je beschrijft te wijten aan brak geheugen en niet aan de aansluiting. Lijkt dus EOL voor je kaart.

Wat voor aansluiting moet een nieuwe kaart hebben, AGP of PCI-express?
Als het PCI-e is, heb ik evt nog een Gigabyte HD2600 XT liggen die je van me over kunt nemen (PM me dan maar). Deze kaart is passief gekoeld, heeft svideo uit en een verloopstuk naar component.

Ejorne