Denon AVR 3808a icm Samsung DCB-H380R decoder geeft een blauw flikkerend scherm

Started by fajjutte, November 9, 2010, 07:03:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fajjutte

In een poging mijn Samsung DCB-H380R via HDMI aan te sluiten op de Denon AVR-3808a strand ik op een blauw flikkerend scherm (ook wanneer ik het GUI menu van de Denon op het scherm open). Ik heb de HDMI kabel va de Samsung op de HDMI ingang (TV/CBL) van de 3808 aangesloten en hier alle default waarden gehanteerd (HDMI=3, Digitaal=COAX2, Component=3). Mijn TV (Philips 37PFL9603h) heb ik via een HDMI kabel aangesloten op de monitor out van de 3808. De HDMI kabel gaat op de TV in ingang HDMI3, zodra ik deze als source activeer zie ik het blauwe flikkerende scherm ipv digitale TV. Het vreemde is daarnaast dat wanneer ik als source ingang HDMI2 neem ik wel het geluid van de televisie doorkrijg op de boxen maar geen videosignaal ontvang op de TV.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met dit probleempje, op dit moment resteert enkel de optie om de TV rechtstreeks via HDMI op de Samsung Decoder aan te sluiten en via een COAX kabel van de TV naar de 3808 geluid naar de boxen over te brengen.

fajjutte

Ben er inmiddels achter dat een koude reboot (stekker er uit en er weer in) van de Samsung decoder het probleem verhelpt, hoe simpel kan het soms zijn.

Wat wel een probleem blijft dat is dat ik het probleem weer terug heb op het moment dat ik de apparatuur uit/stand by heb gezet, daarna dien ik toch weer de stekker uit het stopcontact moet halen en er vervolgens in moet stoppen gevolgd door het aanzetten van de Samsung decoder....dat is wat mij betreft geen structurele oplossing. Ben benieuwd of deze stappen kunnen worden omzeild.

Beertender

Dit is een bekend probleem met de Samsung... :-\
Het probleem zit hem in de handshake van de Samsung met een ander apparaat.
De handshake wordt 1x gedaan en daarna niet meer, vandaar dat je het probleem kan oplossen door de stekker eruit te halen.

Het probleem is ook vanaf het begin al bekend bij Samsung maar deze willen of kunnen we niets aan doen.

Jammer maar helaas...
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

fajjutte

Nou ik ben er uit hoor  :P !!! In een laatste poging (na absoluut 0 op het reqest bij Ziggo, men wilde absoluut niets doen inzake de door hun geleverde Samsung DCB-H380R) heb ik de Samsung Decoder aangesloten op de netuitgang op de achterkant van mijn Denon AVR-3808. Dit is voor mij oplossing, de handshake wordt op deze wijze blijkbaar wel steeds weer hersteld nadat de AVR-3808 wordt uitgezet middels de standby voorziening. De Samsung gaat bij het standby zetten van de AVR-3808 uit en komt na het aanzetten van de AVR-3808 in zijn eigen standby modus te staan, dit vergt dan dus nog wel een extra actie om hem echt aan te zetten maar die kan ik goed afvangen omdat ik gebruik maak van een Logitech Harmony One afstandsbediening waarmee ik dit soort acties netjes kan programmeren. Het probleem heeft me een weekje zoet gehouden maar ik ben blij met het resultaat en het feit dat ik niet achter een nieuwe decoder aan hoef  :clapping:

Earthshaker

Ik had hetzelfde probleem en heb uit noodzaak maar de component aansluiting in gebruik genomen.