Outlook - evaluatie versie verlopen

Started by VlisChris, October 19, 2010, 11:52:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Wie heeft het antwoord?
Mijn vader heeft tijdje geleden windows 7 en microsoft office gekocht.
Alles netjes geinstalleerd, en ook outlook. Nu krijgt hij sinds een paar dagen de melding dat de evaluatie versie is verlopen en dat hij microsoft office moet aanschaffen, of de product code moet invoeren.
Nu heb ik de code ingevoerd, en outlook blijft brallen dat de versie verlopen is.
Wat doe ik fout? Maak ik een denkfout dat outlook dan gewoon zou werken, of moet mijn vader outlook dan weer gaan aanschaffen, of doe ik gewoon wat verkeerd?
Leuk dat zulke problemen altijd net op komen zetten als je net stopt met roken  :baaa:
Als iemand me verder kan helpen: graag!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ronnym

ALs het netjes gekocht is dan kan je Microsoft helpdesk bellen die kunnen je helpen hiermee.

Raphie

normaal gesproken zit er een sticker op de verpakking (of PC als het OEM is) en deze code voer je in in Office wanneer hij om de Product Key vraagt. De 2e stap is deze key activeren. Als er iets mis is met de key wordt activatie geweigerd en dien je i.d.d. Microsoft te bellen.
JBL PRX Power!

VlisChris

Die code heb ik ingevoerd ja. Gelige sticker linksboven in de verpakking.
Na afloop bralt die nog steeds dat de versie verlopen is.
Iemand een nummer dat ik kan bellen? 020 500 1500 moet ik een code van alleen cijfers invullen, waar ik hier cijfers en letters heb.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

JBL PRX Power!

VlisChris

Hij geeft niet aan dat die hem niet accepteert. Maar ook niet dat die hem wel accepteert.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

coned (banned)

thunderbird id plaats en mailbox migreren, geen gezeik meer met licenties
tenzij je natuurlijk op een exchange moet connecten, dan zit je vast aan M$
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

VlisChris

als ik de code invoer komt er onder te staan "de code wordt gevalideerd"
Daarna kan ik voor doorgaan kiezen
Daarna Nu Installeren of Aanpassen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

JBL PRX Power!

VlisChris

Doe ik. Dan gaat die installeren, en na afloop krijg ik de mededeling dat de versie verlopen is.
Maar eens bellen met ms.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

GVD.
Als je dat schema achterop de verpakking bekijkt zou outlook helemaal niet in deze versie van M$ zitten. Kun je of weer grof geld betalen voor een programma dat mijn pa kxt vind werken, of je kunt weer overstappen naar iets anders.
En ik betwijfel dat die behoefte heeft om geld aan M$ te doneren, en overstappen gaat ook een succes worden aangezien de beste man nogal een digibeet is.
Ga hem maar aanraden volgende keer over te stappen op Mac. Dat werkt tenminste.
Kan hier tamelijk slecht tegen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ajbeefde

Quote from: Christiaan S on October 19, 2010, 12:13:49
GVD.
Als je dat schema achterop de verpakking bekijkt zou outlook helemaal niet in deze versie van M$ zitten. Kun je of weer grof geld betalen voor een programma dat mijn pa kxt vind werken, of je kunt weer overstappen naar iets anders.
En ik betwijfel dat die behoefte heeft om geld aan M$ te doneren, en overstappen gaat ook een succes worden aangezien de beste man nogal een digibeet is.
Ga hem maar aanraden volgende keer over te stappen op Mac. Dat werkt tenminste.
Kan hier tamelijk slecht tegen.

Heeft je Pa geen trail versie gekregen hetgeen inhoudt dat je nar bv 30 dagen het pakket alsnog moet aanschaffen?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

bijv, of Office Home, waar geen Outlook in zit?
Op de MAC heb je exact hetzelfde met Office toch? Product Activatie? en het in het bezit moeten hebben van de juiste licentie?
JBL PRX Power!

Pos

#13
Schema met versies waar outlook wel bijgeleverd zit (wel 2010 versies)

http://emea.microsoftstore.com/nl/nl-NL/Microsoft/Office/Office-pakketten-2010

Waar heeft hij office gekocht, als hij duidelijk heeft aangegeven ook outlook te willen gebruiken misschien kun je dan nog ruilen? Anders kun je misschien een duurdere versie van office alsnog aanschaffen en deze versie verkopen. Moet je wel net iemand weten natuurlijk. Of een losse versie van outlook kopen.

Maar als je nog niet zoveel van outlook weet kun je net zo goed een gratis alternatief gebruiken (zoals al aangegeven bv. Thunderbird van mozilla). Voor het standaard gebruik van een emailclient (mail ophalen/verzenden/beantwoorden) is dit programma voldoende.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

DVDGuy

Quote from: coned on October 19, 2010, 12:05:41
thunderbird id plaats en mailbox migreren, geen gezeik meer met licenties
tenzij je natuurlijk op een exchange moet connecten, dan zit je vast aan M$

Dat is misschien wel een oplossing voor een probleem, maar dat was in dit geval niet de vraag van de TS  :dontgetit:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

coned (banned)

Quote from: DVDGuy on October 19, 2010, 12:59:40
Dat is misschien wel een oplossing voor een probleem, maar dat was in dit geval niet de vraag van de TS  :dontgetit:

tuurlijk dat ik het GET, maar ik heb een hekel aan overpriced M$ producten, zeker als er opensource alternatieven zijn
ik heb tegenwoordig geen licentieshit meer

bij de nieuwe pc van m'n vriendin zat zo'n kreupele office trial die ze erbij duwen net zoals veel crapware in de hoop dat je het na de trial koopt
heeft niet zo lang geduurd, alles er af en thunderbird en openoffice in de plaats
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

VlisChris

Quote from: DVDGuy on October 19, 2010, 12:59:40
Dat is misschien wel een oplossing voor een probleem, maar dat was in dit geval niet de vraag van de TS  :dontgetit:

Klopt dat het niet de vraag was, maar het is nu wel de oplossing geworden. Ik werd zo chagrijnig van Office en dat geneuzel over wel of niet in een pakket zitten dat ik vrij vlot TB heb geinstalleerd. Vreemd genoeg wilde die een maand geleden geen accounts importeren (vraag me niet waarom), maar nu die direct kon overnemen uit Outlook ging het wel meteen. Dus na 5 minuten draaide TB gewoon als een tiet. En dat is het programma dat die van zijn vorige computer nog gewent is. Dus hij zal even een paar dagen moeten wennen dat die het goede programma opent, maar daarna gaat het gewoon normaal.
Blijkbaar zit Oulook niet in de versie van Offcie die mijn vader gekocht heeft.

PS: allen bedankt voor het meedenken!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

Dus de rest van Office werkt wel gewoon? (Word Excel e.d. ?)
JBL PRX Power!

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

dan heb je dus waarschijnlijk de home versie
je kan je vader ook nog live essentials geven
dan heeft hij Windows Mail, vind ik persoonlijk nog net weer wat fijner dan Thunderbird
JBL PRX Power!

VlisChris

Bedankt voor de tip. Zal eerst een afwachten of die weer kan wennen aan tb. Zoja, helemaal makkelijk, zonee kan ik daar eens naar kijken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.