Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

DofN

Ik laad plaatjes op naar tinypic en plaats ze dan hier. Dat werkt altijd.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Hier ook altijd,ik heb netjes het formaat aangehouden wat ze vragen.
Normaal gaat dit prima,zal foutje zitten ergens denk ik want deze melding ken ik niet:

Er is een fout opgetreden!
Er is iets fout gegaan bij het wegschrijven van je bijlage, probeer het alsjeblieft nog eens.
en dan 5 keer.


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Quote from: morca on May  1, 2016, 10:56:06
Er stond een 1124 tussen,maar die deed raar.
Denk zet voor nood me oude er even tussen,maar die regelt de midwoofers heel fijn in en klinkt beter lijkt het.

Ik ontzie met de eq in de receiver de kleine fronts van bass,en dat regel ik weer terug met die losse dsp voor de midwoofers.
Met deze andere eq lijkt de vertraging ook anders,want het geheel klinkt zeer aansluitend van mid naar laag.
Beter als met die 1124.

Ik rommel wat aan met dsp en eq als je zo leest,maar als je het resultaat hoort  :music:


Ik had ook wat afleiding nodig vd week,ik had een zieke vriend en een zieke oom.
Beide hebben gekozen deze week er zelf een eind aan te maken,dus het was een hele nare week.
Die vriend op ze verjaardag omdat het te slecht ging met hem.

Als afleiding ben ik met bovenstaande eq en afstellen bezig geweest.
Want ik moest echt even niet stil gaan zitten en wat opzoeken als afleiding.
Pfoeh wat naar.

Goed van je dat je afleiding zoekt en fijn dat het vrucht afwerpt. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Dankje Ed, afleiding is wel even nodig nu idd.

Idd wel leuk te zien dat me gepruts vd laatste maand vruchten heeft afgeworpen in stappen.
Vooral die waterfall ,lijkt die van boven wel.
Hoor je ook best veel van terug  :music:


Witalik

Oei pittig van je oom een vriend.  Maar wel goed dat je wat te priegelen heb met de DSP's   :thumbs-up: 

Zeker ook als het zo ze vruchten af werpt ! Ik zie als ik je hoor over mid woofer en dergelijke niet helemaal in hoe het allemaal aangesloten zit want heb je alles apart versterkt? Zit zoals ik zie 1 RCA ingang op en 1 uit op die kenwood? 
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Former member 78


morca

Quote from: Witalik on May  2, 2016, 00:09:27
Oei pittig van je oom een vriend.  Maar wel goed dat je wat te priegelen heb met de DSP's   :thumbs-up: 

Zeker ook als het zo ze vruchten af werpt ! Ik zie als ik je hoor over mid woofer en dergelijke niet helemaal in hoe het allemaal aangesloten zit want heb je alles apart versterkt? Zit zoals ik zie 1 RCA ingang op en 1 uit op die kenwood?
De front preout vd SR word gesplit,1 gaat naar de denonblokken daar spelen de monitoren op.
De andere gaat naar de GE 7030 EQ in,en de out op een goedkopere eindtrap van 140 watt,die stuurt de woofers aan.

Met de EQ van SR demp ik de bas iets,zo ontzie ik de monitoren.
Met de GE 7030 boost ik dat gebied weer zoveel db.

Ik weet als je het leest kan je denken ,werkt dat ivm fase enzo.
Met die 1124 ertussen leek er iets niet te kloppen,met die GE 7030 intregeren de sub,s veel beter met de midbas woofers en de front,s.
Ik heb het idee dat die kenwood minder vertraagt tov de oude 1124.

Ik kon ook een crossover kopen op dit te doen,waar ik nog veel meer mee kan regelen.
Maar denk probeer het eerst met spullen die ik nog in huis heb,kost het ook niks  ;)
Dat lijkt goed uit te pakken.

Gaan we eerst zo een poosje luisteren ,en als dat blijft bevallen niks meer aan doen.
Scheelt me weer 300 euro  :thumbs-up:

morca

Quote from: Witalik on May  2, 2016, 00:09:27
Oei pittig van je oom een vriend.  Maar wel goed dat je wat te priegelen heb met de DSP's   :thumbs-up: 



Quote from: ArjanR1 on May  2, 2016, 00:17:59
Sterkte met het verwerken van het verlies!
Dankjewel,best heftig zo achterelkaar idd.
Geeft een raar gevoel.
Daarbij loop ik al een poosje ziek thuis door stress waar ik net iets rustiger werd.
Toen had ik renovatie 2 weken waarbij 4 dagen de kachel het niet deed.
Heb ik zelf gemaakt en die gasten laten zien wat er mis was.
Ik was blij dat ze weg waren dat was veel te druk voor me die prutsers in huis.

Volgende dag kwam het eerste slechte nieuws.
Dus alles met alles wel even diep ademhalen idd.

Hopelijk hebben we alles gehad,dan is het tijd om muziek te gaan luisteren voor ontspanning  :music:
En het word mooi weer,vd week lekker fietsen in de zon om alles weer eens goed te luchten.

Komt goed, bedankt voor de opbeurende berichten allemaal.



RZeemering

Oei, heftig! Sterkte!
Goed dat je ontspanning zoekt en blijft genieten van zaken die belangrijk voor je zijn.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

morca

Foto gevonden van me eerste echte set toen ik een jaar of 20 was.
Kast staat vol met kenwood video van panasonic niet in beeld jammer genoeg.
Ik had het topmodel nu goed voor 1500 euro ong.
Beeld en surround geluid was uitmuntend voor die tijd.

Ejorne



DofN

Leuke foto! Had je toen goed voor elkaar. Beter dan ik.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

holco

Zie het nu net, sterkte met het verlies!!

Quote from: morca on May  1, 2016, 10:56:06
Er stond een 1124 tussen,maar die deed raar.
Denk zet voor nood me oude er even tussen,maar die regelt de midwoofers heel fijn in en klinkt beter lijkt het.

Ik ontzie met de eq in de receiver de kleine fronts van bass,en dat regel ik weer terug met die losse dsp voor de midwoofers.
Met deze andere eq lijkt de vertraging ook anders,want het geheel klinkt zeer aansluitend van mid naar laag.
Beter als met die 1124.

Ik rommel wat aan met dsp en eq als je zo leest,maar als je het resultaat hoort  :music:


Ik had ook wat afleiding nodig vd week,ik had een zieke vriend en een zieke oom.
Beide hebben gekozen deze week er zelf een eind aan te maken,dus het was een hele nare week.
Die vriend op ze verjaardag omdat het te slecht ging met hem.

Als afleiding ben ik met bovenstaande eq en afstellen bezig geweest.
Want ik moest echt even niet stil gaan zitten en wat opzoeken als afleiding.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Ubuntu

Quote from: morca on May  7, 2016, 10:03:01
Dankje heren,het waren een paar rare weken.
Ik ga vandaag van de zon genieten en vanavond Star Wars 7 kijken,dus vandaag afleiding genoeg.

Veel plezier vandaag!



Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


morca

De film bevalt,alleen de Dune bd speler hapert in beeld en geluid met vlagen.
Vreemd met dvd doet hij het wel goed.

Edit schijfje was aardig vet en vies,denk dat het nu over is