Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

2 vast dan die ik verkleind heb, en al had
de eerste van mijn zelfbouwsub +amp en receiver en dvdspeler

en de tweede is ook van een paar jaar terug, die grote Jamo,s gebruik ik niet meer
maar leuk om even te laten zien
is wel een mooie foto vd speakers vind ik

nieuwe foto,s volgen nu echt snel,beloofd

HTip

WoW! Dat zijn imposante speakers zo op elkaar! Ben benieuwd naar je recente opstelling.

Er is wel wat mis met je camera. De gezichtsherkenning maakt er een zooitje van ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

kan je nu even kijken, niet zo imposant hoor de onixen zijn erg klein
de jamo,s werken nu alleen nog als onderzetter ;D

zijn zeker nog leuke speakers maar geen high end ,de onixen geven veel meer detail

wel mooi he 2 van die grote speakers en die glimende randen
echte camera is geweest ;D

Ejorne


morca

Quote from: Ejorne on February  6, 2011, 00:07:51
Ik zal mijn camera snel een keer meebrengen.  :-[

;D

komt wel man
ik vergeet het zelf ook dus...

en vd week was me neef hier nog die heeft ook een hele mooie
vergeet ik het weer ;D

zo is het ook enigsinds zichtbaar hoe het ong staat

HTip

Kwaliteit kan natuurlijk beter :P maar we krijgen zo een aardig beeld van jouw set en opstelling :thumbs-up:

Leuk dat je je oude speakers heb gebruikt als standaard ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Mario D

Mmmmm, JL audio  :worship:

Zie je als upgrade geen 13W7 in een kistje zitten.  O0  :D

Kwa SPL heb je geen klagen denk ik.  ;D

morca

Quote from: kalimero on February  6, 2011, 20:44:07
Mmmmm, JL audio  :worship:

Zie je als upgrade geen 13W7 in een kistje zitten.  O0  :D

Kwa SPL heb je geen klagen denk ik.  ;D
nog een JL audio fan :thumbs-up:

nou ik moet er nog 1 bij gaan bouwen,
zou misschien wel mooi zijn zo,n W7

ik heb inderdaad niks te klagen kwa SPL ,de SQ is ook nog eens erg goed
dus de 2e word weer een JL dat weet ik nu al

of het een W7 word weet ik nog niet,alles word heel wat duurder dan.......buget?

morca

Quote from: HTip on February  6, 2011, 20:35:31
Kwaliteit kan natuurlijk beter :P maar we krijgen zo een aardig beeld van jouw set en opstelling :thumbs-up:

Leuk dat je je oude speakers heb gebruikt als standaard ;)
thanks ;D

mijn oude speakers bewaar ik die gaan volgend jaar naar beneden
dan komt daar ook een JL woofer en een Panasonic receiver

heb ik daar ook een beetje muziek

of als er buget is zou ik een 5 speakerset van XTZ overwegen
of 2 martin logan,s :wub:

Ejorne

Quote from: morca on February  6, 2011, 21:24:15
thanks ;D

mijn oude speakers bewaar ik die gaan volgend jaar naar beneden
dan komt daar ook een JL woofer en een Panasonic receiver

heb ik daar ook een beetje muziek

of als er buget is zou ik een 5 speakerset van XTZ overwegen
of 2 martin logan,s :wub:

Die Martin Logan's komen er nog wel een keer, daar ken ik je goed genoeg voor.  >:D
Dat in ogenschouw nemende zou je kunnen overwegen om met de jamo's te blijven spelen totdat de onixen naar beneden kunnen.
Scheelt je al ongeveer één Martin Logan wanneer je geen xtz set koopt.

Maar tja, zo'n xtz set beneden en een onix set boven is natuurlijk ook helemaal top!  8)


morca

Quote from: Ejorne on February  6, 2011, 22:32:31
Die Martin Logan's komen er nog wel een keer, daar ken ik je goed genoeg voor.  >:D
Dat in ogenschouw nemende zou je kunnen overwegen om met de jamo's te blijven spelen totdat de onixen naar beneden kunnen.
Scheelt je al ongeveer één Martin Logan wanneer je geen xtz set koopt.

Maar tja, zo'n xtz set beneden en een onix set boven is natuurlijk ook helemaal top!  8)


ik zou eens XTZ moeten kunnen luisteren thuis weet ik een beetje hoe dat klinkt
denk erg goed

maar 2 van die Martin Logans is inderdaad mijn droom
wie weet als we hier nog even met zijn tweeen blijven wonen dan kan ik wel wat sparen ;D
zou misschien wel verstandig zijn anders komt die droom nooit meer uit denk ik :(

morca

ik ben even met de gepoorte sub bezig die extra aan staat bij film

na wat naberekenen met REW kom ik op deze uit.
hij moet nog gemeten worden, dus weet niet of hij echt zo loopt

maar zit film te kijken en het klinkt weer beter  ;D
de stippellijn is vermoedelijk nu het resustaat

het spijt me voor de 180db schaal,had REW al afgesloten dus kon niet zo even een nieuwe draaien

morca

vandaag even een oude kenwood 5050 amp van zolder gehaald,de woofer had niet genoeg vermogen op de andere amp
deze is 95 watt rms bij 8 ohm,mooi vermogen voor bij mijn nieuwe curve


de woofer is maar 4 ohm dus zal wel lekker aan worden gestuurd,nu is de volgende update een mooie hypex DS2,0
een echte subamp zal hij nog wel iets beter op klinken

de resusltaten lopen trouwens stapsgewijs omhoog,het is weer stuk beter nu erg veel voelbaar laag maar stuk lager als eerst :thumbs-up:
veel meer detail omdat hij veel beter is afgesteld zo

jammer genoeg kan ik niet meten ,anders kon ik daar mooi even een middagje en avond voor uittrekken om  het helemaal toppie te stellen

Ejorne

hahahaha, "de grootste en agressiefste wijfjes strijden om de beste plek middenin"

Maar mocht je willen meten... De spullen staan hier pakklaar in een tas.
Alleen nog even de driver installeren op jouw computer en gaan met die sub...  8)

http://www.emu.com/support/files/download2.asp?Centric=1004&Legacy=0&Platform=1


morca

Quote from: Ejorne on February 12, 2011, 10:31:58
hahahaha, "de grootste en agressiefste wijfjes strijden om de beste plek middenin"

Maar mocht je willen meten... De spullen staan hier pakklaar in een tas.
Alleen nog even de driver installeren op jouw computer en gaan met die sub...  8)

http://www.emu.com/support/files/download2.asp?Centric=1004&Legacy=0&Platform=1



oh ja jij gebruikt hem ook even niet

ik ben nu druk geweest heel vriendelijk van je dat ga ik binnenkort een keer doen man ,super van je :thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:

hoe schiet de kamer op ?

Ejorne

Quote from: morca on February 12, 2011, 14:01:30
oh ja jij gebruikt hem ook even niet

ik ben nu druk geweest heel vriendelijk van je dat ga ik binnenkort een keer doen man ,super van je :thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:

hoe schiet de kamer op ?

De kamer is bijna klaar. Alleen de blinde muur achter het bed nog behangen. Nu snap ik waarom de klussers altijd bier drinken, je krijgt enorm zin in bier van dan pokke werk...  :P

Ejorne

Quote from: morca on February 12, 2011, 00:28:14


Ahhh, mijn oude kenwoodje. Wat een mooi apparaat toch wel eigenlijk he? Toen was Kenwood nog een merk om u tegen te zeggen.
Het kenwood van tegenwoordig omschrijven we een beetje aan het begin van het alfabet en hebben we drie letters nodig; bah.
:P

morca

Quote from: Ejorne on February 13, 2011, 09:36:36
Ahhh, mijn oude kenwoodje. Wat een mooi apparaat toch wel eigenlijk he? Toen was Kenwood nog een merk om u tegen te zeggen.
Het kenwood van tegenwoordig omschrijven we een beetje aan het begin van het alfabet en hebben we drie letters nodig; bah.
:P
hij stuurt de filmsub mooi aan voor een poosje
er moet gewoon een DS2 op maar die moet even wachten ;D

morca

Foto,s van mijn gepoorte film sub,het ziet er nog niet fraai uit dat komt nog ,dit was de testfase
De test is gelukt kistje,s bijwerken en spuiten of verven ,kweet nog niet ,als iemand ideeen heeft.......

deze staat trouwens rechts naast de tv de JL staat links
als de kist mooi is zal ik nog eens een foto van alles plaatsen(met een echte camera)




skyfox

Dat is best wel een heel erg mooie woofer! Ben benieuwd wat voor afwerking je gaat kiezen. Maar het zal vast mooi worden  :pompom: O0
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Quote from: HTip on February 26, 2011, 10:19:37
Imposante subwoofer wordt dat. Hoe groot is de driver?

Dat is hij idd  ::)

Ben benieuwd wat dat voor klappen gaat geven (hopelijk gecontroleerd!)
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

morca

Quote from: HTip on February 26, 2011, 10:19:37
Imposante subwoofer wordt dat. Hoe groot is de driver?
Dankje,de driver ziet er inderdaad strak uit voor een oudje.Hij is maar 10 inch hoor een kleintje ;D maar hij vult het hele laag erg mooi en belangrijker strak aan nu, als er een goeie amp op staat die is nu kaduuk

Ik houd van een beetje prutsen en testen,dus me oom heeft me hier heel blij mee gemaakt,

De laatse keer dat ik visite had vd week hebben we U571 even gekeken als test ,maar de woofers lopen met de goeie amp vloeiend over inelkaar net als overloop naar de fronts
Ik had verwacht iets leuk te kunnen maken zo,maar het is boven verwachting.Als er een goeie amp opstaat ga ik weer verder testen om de afval op 50 hz te krijgen,kijken hoe dat klinkt
Eerst een DS2 maar dat duurt nog wel een maand of 4 denk ik,en dan gaat het stellen weer verder,want nu doet hij het en ook best goed ,maar net niet helemaal vergeleken met de andere amp

Afwerking weet ik nog niet,denk staalplamuur goed schuren en dan hoogglans spuiten ofzo,heb jammer genoeg geen goeie kopvrees anders kon ik er wat op plakken
De kistjes komen trouwens zo uit de auto, mocht iemand zich afvragen waarom de basspoort aan de zijkant zit en er een bochtje in zit.
Het is de eerste kist die ik ooit gebouwd heb toen ik 16 was,jammer genoeg heeft iemand anders er aansluitingen ingeboord aan de voorkant,links onder de woofer

nou weer kijken heb nog een mooie serie liggen ;D


HTip

De woofer lijkt groter dan 10", maar ja dat is toch ook al 25cm. Knap dat je dit kan. Succes met de bouw!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on February 27, 2011, 14:02:40
De woofer lijkt groter dan 10", maar ja dat is toch ook al 25cm. Knap dat je dit kan. Succes met de bouw!
Ik moet wel toegeven dat alles altijd voor me gezaagd is,en de JL kist heb ik zo gehad van een meubelmaker
Maar deze heb ik toen wel zelf inelkaargezet ,nu mag ik ze af gaan werken ben benieuwd word de eerste keer dat ik hem zelf spuitklaar moet maken
Of dat deed de persoon zelf of hij was al afgewerkt zoals de JL kist

Het moeilijkste is het intregeren in het systeem zodat je hem wel bij hoord komen,maar percies bij de juiste laagfreq zodat hij intregeerd in het geluid
Door middel van 1 meting heb ik hem bijgeregeld,daarna op het oor zoeken waar je wilt dat de lage onder 50 hz meer aan gaan zetten
Dat heb ik nu redelijk voorelkaar,je wilt niet dat hij opeens heel hard gaat bij 50 hz.
Dus nu loopt hij vloeiend op zodat iets wat van bv 50 naar 20 hz of lager wegvalt ook richting de 20 meer output geeft wat voor een ware sensatie zorgt
Er moet eerst een DS2 ofzo op ,dan is hij af op het bijwerken na

Bedankt voor je compliment HTip,ik heb iets met subwoofers het moet goed of beter dus ja dan verzin je vanzelf zoiets
eigenlijk net zoiets als je boxen op small zetten ze klinken beter
ik doe dat met mijn woofers
De JL geeft weer wat hij strak en detailrijk weer kan geven,de sensatie van een tank die langsrijd op een dieptebom(U571) geeft de Alpine heel mooi strak weer die door zijn poort hier beter in is

als hij gespoten is zal ik een fototje plaatsen,maar dat zal wel even duren aangezien de hypex ook nog niet in mijn buget zit
Denk eind van het jaar de 2e woofer helemaal klaar te hebben met amp ;D

grtz Morca