Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ejorne


HTip

Quote from: Xander32 on November 15, 2011, 20:05:18
En voor jou zit die bij 30.000  :D.

Sander.
:clapping: De laatste mijlpaal ligt bij 10000. Daarna post je voor de kat zijn viool :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Frank@Ja had ik maar taart  :D

Htip@Op naar de 3000 dan  :thumbs-up: Dan staat er echt taart klaar.
Wel toevallig dat ik het zag staan ,exact 2500 op de teller toen ik het poste,en ik let er eigenlijk nooit op.....

Sander@Ja Htip schiet al aardig op zo  :D

Ejorne@ laat het even weten,staat er taart klaar ;) en een goeie film  :popcorn:

HTip @ Ok nog 7497 te gaan  ;)


RalphH

Quote from: denoontje on November 13, 2011, 18:13:25
Neem je oordoppen mee :-o

Doe ik 9 december wel  ;D


:headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Quote from: morca on November 13, 2011, 18:28:54
RalphH is wel wat gewend,denk ik  ;)

Zeker, maar wel zuinig op de oortjes. Denk wel dat concertjes schadelijker zijn dan een bezoekje Morca.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Concertje RalphH  :thumbs-up: have fun wel een wild bandje zo te zien  :headbanging:

Nee dat niveau aan db,s haal ik niet denk ik,alhoewel als ik me ouwe Jamo,s erneerzet .......dat ging volgens mij harder als een forse discotheek.
Dan overdrijf ik niet,die 4 joekels gaan echt knetterhard en mooi op me kleine kamertje,maar dat doen we maar niet.
Moet je nog maar eens komen als ze beneden staan.

Maar Qua speakers zal je niks nieuws horen bij mij,die Tannoy,s die jij hebt staan spelen wel super vermoed ik.
Daar zal wel een goeie drumslam uitkomen,dat mis ik echt de laatste tijd,monitortje,s te klein  :D
De enigste keer dat ik Tannoy gehoord heb was  :thumbs-up:

RalphH

Quote from: morca on November 16, 2011, 20:41:21
Concertje RalphH  :thumbs-up: have fun wel een wild bandje zo te zien  :headbanging:

Nee dat niveau aan db,s haal ik niet denk ik,alhoewel als ik me ouwe Jamo,s erneerzet .......dat ging volgens mij harder als een forse discotheek.
Dan overdrijf ik niet,die 4 joekels gaan echt knetterhard en mooi op me kleine kamertje,maar dat doen we maar niet.
Moet je nog maar eens komen als ze beneden staan.

Maar Qua speakers zal je niks nieuws horen bij mij,die Tannoy,s die jij hebt staan spelen wel super vermoed ik.
Daar zal wel een goeie drumslam uitkomen,dat mis ik echt de laatste tijd,monitortje,s te klein  :D
De enigste keer dat ik Tannoy gehoord heb was  :thumbs-up:

Het zijn ouwetjes, maar doen het nog best aardig. Laag komt ze zeker genoeg uit inderdaad. Komt niet over het hele bereik lekker uit de verf vanwege de ruimte, maar dit is vergeleken met begin dit jaar al heel veel verbeterd. Niet alleen het laag overigens, maar over de hele linie, stereobeeld, ruimtelijkheid etc.

Dat jouw oude Jamo's flink tekeer gaan geloof ik meteen. Heb ook ooit Jamotjes gehad, niet van die geweldenaren, maar dat ging ook al best los.
Maaruh, worden de monitortjes niet aangevuld door de sub(s)? Wel toch? Dan komen die drum slams ook wel goed  :clapping:

Ah, en Arch Enemy is wel een beetje een wild bandje. Maar toch ook topmuzikanten (in hun soort als je wilt). Kreeg Mtissink en Denoontje maar niet mee, erg apart  :laugh:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Hahaha ze vonden het iets te hard.

Tuurlijk staan de sub,s aan, echt wel,net nog even word ik altijd zo blij van  :D
Even wat oude trance en wat R&B,dat ze even hard werken zeg maar.

Nee wat ik bedoel is als je bv money for nothing draait,hoor je in het begin niet die hele lage bassen,maar dan zit hij op de kleinere drums te slaan.
Die slam staat, met de komst van de 2 nieuwe sub,s nu echt op het todo lijstje ,er  mist echt teveel nu.
Maar geen slam vd sub idd  ;)

yorkie13

Wat je hier beschrijft als het missen aan een stukje slamm heb ik als ik de Seas gesloten subjes
Mee laat spelen totaal niet.

Ik gebruik ze in het gebied 30 tot 63 hz en zo heb je een kleine overlap met de fronts.

HTip

Quote from: morca on November 16, 2011, 22:56:52
Nee wat ik bedoel is als je bv money for nothing draait,hoor je in het begin niet die hele lage bassen,maar dan zit hij op de kleinere drums te slaan.
Die slam staat, met de komst van de 2 nieuwe sub,s nu echt op het todo lijstje ,er  mist echt teveel nu.
Maar geen slam vd sub idd  ;)
Dat herken ik niet. Je bedoelt de intro met de aanzwellende drums, keyboards en bassen? Met mijn "simpele" DD18 geen probleem >:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on November 16, 2011, 23:04:56
Dat herken ik niet. Je bedoelt de intro met de aanzwellende drums, keyboards en bassen? Met mijn "simpele" DD18 geen probleem >:D
Jouw fronts zijn veel groter,maar wat er in het bereik vd sub ligt is ook echt geen probleem Philip  :D
Ik doel op dat die grote Jamo,s die slam veel mooier aanvullen als mijn kleine speakers ,baldadig vandaag'?   :headbanging:

HTip

Quote from: morca on November 16, 2011, 23:11:48
Jouw fronts zijn veel groter,maar wat er in het bereik vd sub ligt is ook echt geen probleem Philip  :D
Ik doel op dat die grote Jamo,s die slam veel mooier aanvullen als mijn kleine speakers ,baldadig vandaag'?   :headbanging:
Yep! Net zoals elke andere dag! :clapping:

Maar het klopt wat je zegt. De diepte en gelaagdheid van de toms gaat van links naar rechts en weer terug. De sub geeft dan het echte laag weer. En als je fronts niet zo laag gaan kan je dat missen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on November 16, 2011, 23:15:44
Yep! Net zoals elke andere dag! :clapping:

Maar het klopt wat je zegt. De diepte en gelaagdheid van de toms gaat van links naar rechts en weer terug. De sub geeft dan het echte laag weer. En als je fronts niet zo laag gaan kan je dat missen.
Ik kon bij toeval deze set compleet maken ,en voor het geld het niet laten staan.
Maar iid de woofertje,s zijn iets klein,plus dat ik vanouds een goeie mooie slam gewend ben.

In het begin was ,en ben nu nog heel blij met de 5 Onixen,maar wil ze nu afmaken als volwaardige set.

Ik zal vd week het ook wel eens opperen op het ZBA ,die hebben ook altijd wel goeie tips.
Die seas is meer voor het hele laag vermoed ik,denk beter even verder te kijken voor wat te kopen.

yorkie13

Ik heb een luidspreker gehad die deze L26 tot 180 hz inzette.

Geloof me die had echt slamm genoeg.Nu worden ze actief aangestuurd.

Deze zal op ZBA voorgesteld worden .

morca

Quote from: RA SUBS on November 16, 2011, 23:29:55
Ik heb een luidspreker gehad die deze L26 tot 180 hz inzette.

Geloof me die had echt slamm genoeg.
Ik geloof je,ik weet dat ze goed bekend staan.
Daarom is het niet verkeerd nog even verder te kijken,ze zijn ook aardig aan de prijs,maar zoiets zal ik toch wel kwijt zijn.
Wat ik zelf vond koste nog duurder  ;) En daar had ik echt geen zin aan

Ejorne

Hoe ga je ze eigenlijk aan de onderkant filteren? Want met eenhypex kun je alleen de bovenkant pakken. Een behringer dsp zal ook wel lastig worden met een hi-level input.


/edit;
Oh, ik heb het al gevonden in je andere topic.
Zijn mooie apparaatjes volgens mij. En misschien heb je ook wel genoeg aan 1?

Quote from: morca on November 16, 2011, 23:06:47
Thanks Ralf,dat gaat nog wel wat centje,s kosten
Deze plate bedoelde ik trouwens hypex AS2.100 met die dsp,het word een aanvulling dus hier kan ik ze een mooi bereik van 80 tot 500 bv kunnen geven,of meer minder helemaal naar smaak.

Lijkt mij een goeie optie ,alleen nog even kijken of ik niet nog wat meer woofers kan vinden.
Dit is wel een hele goed bekend staande ,speelt dat ook goed in een gesloten kist?

RalphH

Quote from: morca on November 16, 2011, 22:56:52
Hahaha ze vonden het iets te hard.

Jammer hoor  :)

Quote

Nee wat ik bedoel is als je bv money for nothing draait,hoor je in het begin niet die hele lage bassen,maar dan zit hij op de kleinere drums te slaan.

Ik zal t vanavond eens checken, maar gok dat ik links en rechts ook wel wat mis, tussen 110 en 160Hz zit een zeer groot gat op de luisterplek (de laatste keer dat ik een meting deed).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Al dat gepraat over wat missen bij Money for Nothing.. heb zelf even getest en nu mis ik ook wat als ik op Pure Direct speel :P Nou vind ik dat ik verder niet mag klagen, want vind het toch nog erg lekker klinken hoor  :headbanging: Ralf (RA SUBS) heeft van die mooi stereo subs onder zijn XTZ monitoren, beetje jammer dat die niet te krijgen zijn voor de Walnut versie :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

die staan hier nu uit, en zijn tijdelijk vervangen door 2 x 12 inch gesloten subwoofers
dus echt 1 op links en eentje op rechts.

Dan heb je dus 2.2 ipv 2.1 met DSP.

Martijnst1990

Quote from: RA SUBS on November 17, 2011, 11:26:46
die staan hier nu uit, en zijn tijdelijk vervangen door 2 x 12 inch gesloten subwoofers
dus echt 1 op links en eentje op rechts.

Dan heb je dus 2.2 ipv 2.1 met DSP.
Op die manier, dacht dat die XTZ stereo subs ook al apart werden aangestuurd voor links en rechts.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

nee, helaas niet

dan zou er een 2de dsp amp bij moeten.

Een andere oplossing zou de Hypex AS2.00 zijn en dan per kanaal 1 subwoofer.

morca

Ejorne@mooi ding toch voor mij met eventueel 2 van die unit,s van Ralf.

RalphH@ Ja alleen is nooit zo leuk als met vrienden,denk dat het mij ook iets te hard is ,alhoewel  :headbanging: is best weer eens lekker  :D
Die dip zou je evengoed nog wel wat slam hebben vermoed ik,bij mij zie je niet echt een dip,maar je hoort hem wel  ;)

Ralf@Heb je zelf 2 vd woofers staan die je me tipte in je gesloten kisten,helemaal niet gezien,foto,s  :clapping:
Ik zag wel vd week mooi foto van je emotiva in een ander topic,mooi hoor.

Martijn@ toevallig dat jij ook reageeerd want,ik zat al te denken dat onze monitoren op elkaar lijken,en hoe dat bij jouw zou klinken.....mijn vraag is beantwoord zonder vragen  :thumbs-up:


Maareuh dat highlevel is een goed idee,ik vond van wel denk even kijken wat de ervaringen zijn.
Ik heb ook een B kanaal,zou ik ze zonder speakers op het B kanaal doen,of gaat het niet ten koste van de front,s als je zo,n Hypex over je speakers zet.
Ik denk het niet want ik lees het vaak.

Martijnst1990

Quote from: morca on November 17, 2011, 18:01:35


Martijn@ toevallig dat jij ook reageeerd want,ik zat al te denken dat onze monitoren op elkaar lijken,en hoe dat bij jouw zou klinken.....mijn vraag is beantwoord zonder vragen  :thumbs-up:


Nou denk ik niet dat dat per definitie aan monitoren ligt hoor, de vloerstaander van mijn speaker had ook niet echt die "live slam" zeg maar. Denk dat je dat pas echt krijgt bij behoorlijke vloerstaanders met een grote mid woofer of inderdaad een losse mid woofer erbij. Mijn oude speakers hadden een 12" woofer en die hadden die slam dus wel. Verder klonken die werkelijk nergens naar, maar ze gingen wel lekker hard met een beste "oomph" wat toen érg leuk was ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

morca

Quote from: Martijn90 on November 17, 2011, 18:57:57
Nou denk ik niet dat dat per definitie aan monitoren ligt hoor, de vloerstaander van mijn speaker had ook niet echt die "live slam" zeg maar. Denk dat je dat pas echt krijgt bij behoorlijke vloerstaanders met een grote mid woofer of inderdaad een losse mid woofer erbij. Mijn oude speakers hadden een 12" woofer en die hadden die slam dus wel. Verder klonken die werkelijk nergens naar, maar ze gingen wel lekker hard met een beste "oomph" wat toen érg leuk was ;)
Ja ik zat pas je oude speakers nog te checken,die werden mij ooit aangeboden langs de weg.
Een busje met een raar verhaal dat ze er 2 teveel hadden geladen op zijn werk,perongelijk........
mooie prijs echt niet toevallig wist ik wat ze in de winkel koste toen,echt heel raar verhaal..

Maar ja idd mijn Jamo,s zijn ook van dat formaat,net niet audiofiel genoeg naar me zin,maar een slam,pffff echt mooi.
anders eens kijken of ik geen 2 woofers kan bijbestellen bij Jamo,misschien ook een optie ,die klonken echt zoals ik de slam wil hebben.

PS goed te horen dat jij het bij die grote jongens ook had Martijn,dat was ook 30 cm woofer.
misschien moet ik maar eens mooie 30 cm.ers op zoeken ipv 25,ik zal tussen die extreme sub,s en die erg mooi heldere Onixen iets serieus neer moeten gaan zetten.

RalphH

Quote from: morca on November 17, 2011, 18:01:35
RalphH@ Ja alleen is nooit zo leuk als met vrienden,denk dat het mij ook iets te hard is ,alhoewel  :headbanging: is best weer eens lekker  :D
Die dip zou je evengoed nog wel wat slam hebben vermoed ik,bij mij zie je niet echt een dip,maar je hoort hem wel  ;)

Ohw, je gaat maar mee hoor  ;D, zijn nog kaartjes geloof ik. Is wel in Tilburg. 't Is misschien wat hard voor iemand die het hele lompe werk wellicht niet gewend is  :pompom:.

Wat slam betreft, zat gisteren Marillion (Holidays in Eden) te luisteren en daar zitten ook wel wat nummers met een lekkere "oehmpf" (als we dat met slam bedoelen) in. Schijfje klinkt ook zeer ruimtelijk overigens, ging uit 2 speakers gewoon helemaal achter me langs op een gegeven moment, erg leuk.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer