Marco,s Ht stereo living,mijn akoestische avontuur.

Started by morca, October 17, 2010, 18:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HTip

Gefeliciteerd Marco! [emoji512][emoji323][emoji322][emoji320]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


KillerbeeNL

gefeliciteerd Marco !!

Hoop dat de Panasonic nog steeds bevalt.

fijne dag
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Raphie

JBL PRX Power!

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RubenV.

Gefelicteerd Marco, maak er een mooi weekend van  :pompom:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Alex Groningen

Gefeliciteerd! Maak er een leuke en vooral een hele gezellige dag van!

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

Thanks mannen!!
De middagvisite is net weg
Uurtje of half negen komen komen Ejorne en teus beide ook lid hier op visite
Effe met oude vrienden wat happen en drinken  ;D

Killerbee,de speler bevalt nog prima.
Ik heb alle specs pas al eens bekeken
Maar hij zou nog niet eens zo slecht zijn als cd speler.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6


rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HansGT3



morca

Quote from: morca on July  5, 2016, 09:28:26
Even een update mbt me gezondheid.

Ik poste al eerder in een ander topic:
Zal even toelichten waarom ik wat minder op technische zaken inga.
Ik loop een half jaar overspannen thuis ivm werk gerelateerde zaken die al 8 a 10 jaar lopen.
Mensen boven mij hadden een soort machtstrijd ,en ik gaf vaak technische dingen aan die verkeerd gingen.
Dus die machtstrijd werd ook op mij gericht(liegen chantage zwartmaken),omdat niemand ze plekje wilde verliezen of op ze flikker wilde krijgen van de baas.
Verder wil ik er niet teveel opin gaan.

Slaap slecht de laatste tijd,soms intense nachtmerrie,s waar ik nooit last van had....
wel mbt tot bepaalde zaken waardoor ik thuisloop,dus niet zo fijn wakker worden dan.


Daarbij word me rug/zitten niet echt beter.
Ik ga dit nog verder met de dokter bespreken,maar het lijkt erop dat er iets goed mis is met me SI gewricht.
Laatste paar keer bij gesprekken waar ik gezeten heb ,intens stekende pijn door me rechterbeen zoals in de voorgaande jaren nog niet zo erg was.
En dan 3 a 4 dagen voor me been weer goed op gang komt,voelt slap en zeer pijnlijk aan.
Tov vorig jaar zie ik een verslechtering optreden die ik niet verwacht had.

Na wat uitzoeken met de uitslagen van de laatste 2 onderzoeken kom ik ook hele nare dingen tegen.
Want het lijkt erop dat er niet veel meer onderzocht kan worden,alleen pijn bestrijding.
Dat SI gewricht gaat me nog veel problemen bezorgen ben ik bang voor.

Verder probeer ik zo positief mogelijk te blijven.
Bij vrienden meer proberen te ouwehoeren ipv over bovenstaande zaken te praten.
Daar heb ik al diverse andere prof hulp voor.

Voor nu proberen te blijven lachen en hopen op een enigsinds goed leefbare afloop...

Dus voorlopig of helemaal geen M&G buiten de deur meer wat ik erg jammer vind. :nopompom:

En nog steeds weinig online
Loop nog thuis
Prikken vd pijnpoli hebben niet geholpen
Psycholoog komt nog elke week langs,erg moeilijk allemaal alles te verwerken.
Daarnaast is ligte vorm van autisme vastgesteld.
Wat weer bepaalde dingen verklaard waar ik altijd tegenaanloop met bv vrouwen ,maar ook andere dingen.
Je word te snel geprikkeld door positieve en negatieve dingen.

Werk nog steeds niet.
2e spoor traject word later dit jaar ingezet,als ik me door deze laatste drempels heen weet te werken.
Doe me best want is belangrijk
Als ik voor eind van het jaar weer deels werk moet me oude baas me in dienst houden.
Is nog 5 jaar verplicht mij te verhuren aan een passend bedrijf/werk ivm autisme en rug.
Tot dat bedrijf mij voor vast aanneemt, baangarantie zeg maar.
Heb wel wat gevonden waar ik waarschijnlijk wel aan de gang kan.
Word dan opbouwen,eerst 2 dagen per week 2 uur per dag.

Moeilijke en spannende tijd achter de rug en het is nog niet over.

Enig goed nieuws heb iemand leren kennen
Ze woont alleen erg ver weg en werkt erg veel dus zie haar niet vaak maar skype wel elke dag paar keer best lang .
Eerste keer dat ik zo klik met een vrouw.
Afwachten hoe dat verder loopt ivm afstand en nog wat zaken.

Voor nu zet ik de schouders eronder.
Hopelijk ga ik komende maanden weer langzaam opbouwen.
Dan word ook duidelijk hoeveel afkeur ik krijg.
Ik verwacht niet meer als een paar uur per dag goed gekeurd te worden.

Dus dat is het een beetje
Ben weinig online maar denk zal even melden hoe het gaat
Moeizaam maar wat beter tussen me oren.
Al het wel moeilijk is.

Me chef is er door me collega,s op aangesproken wat hij bij hun doet en bij mij nog veel erger deed.
Hij doet of hij gek is of hij is gek want ontkent alles terwijl veel  collega's hem het liefste eens aanpakken voor wat hij iedereen flikt.
En me baas doet er niks aan. .... ......

Daarom is bovenstaande besloten door de Arbo dat ik zeker niet meer terug mag,maar ook ivm me rug deels.

Nou dat was het ong
hoop dat het snel wat beter gaat
Ik weer wat ga werken
En hier weer wat vaker zal gaan posten

Gr Marco geniet van deze mooie dag als je vrij bent!!

Staaled

Je zit in een nare situatie, punt.
Maar fijn dat je toch ook positieve dingen ervaart en oppikt.

Mijn vader zei altijd "net doen of je gek bent"  :D en veel taaier ben ik ze niet tegengekomen.
Kreeg een keer een antieke kassa op zijn voet.
De hele nacht kreunen en de volgende dag weer aan het werk.
Oude hap hè. :tounge:

Dus hou je goed en doe dingen die je energie opleveren.
Als het forum daaronder valt ...prima. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

#2117
Quote from: Staaled on June  2, 2017, 13:03:17
Je zit in een nare situatie, punt.
Maar fijn dat je toch ook positieve dingen ervaart en oppikt.

Mijn vader zei altijd "net doen of je gek bent"  :D en veel taaier ben ik ze niet tegengekomen.
Kreeg een keer een antieke kassa op zijn voet.
De hele nacht kreunen en de volgende dag weer aan het werk.
Oude hap hè. :tounge:

Dus hou je goed en doe dingen die je energie opleveren.
Als het forum daaronder valt ...prima. :thumbs-up:
Ja zie het ook positief.
Die nieuwe baan word wel wat.

Ja ouderwets ben ik ook echt een taaie doorzetter.
Arbo zei ook jij bent vd oude stempel gewoon doorgaan.
Ze vond het al heel wat dat ik al die jaren doorgewerkt had met en dat gezeur en de pijn.

Energie krijg ik weer steeds meer dus dat komt wel goed.
Ervaarde het hier ook niet als niet positief.
Maar was er geestelijk te moe voor om uitgebreid antwoord te geven.
Laatste weken post ik voorzichtig al weer wat mee.
Want ervaar dat wel als positief.

Bedankt Edwin!!!
Jij ook rustig aan he kerel

PS net alsof ik gek ben hoef ik niet te doen,ben ik hahahaha
Nee zonder gekheid,dat héb ik nu jaren gedaan of ik gek was.
Dat was uiteindelijk ook niet goed.  ;) ;D

Staaled

 :)

Doe ik en met optimisme reik je ver. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


Peerless Monster

Sterkte Marco en heel vele plezier met je nieuwe vrouwelijke aanwinst!
Daar is het uiteindelijk om te doen he! Viel SpaB machen! :)

Fijn weekeinde
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raymond187

Zwaar klote allemaal Marco. Hoop dat je er zsm vanaf bent, en er sterker van bent geworden...of iig wijzer.

Veel mensen hebben een periode in hun leven dat alles of veel gewoon zwaar *** is. Naar mijn mening heeft dat niks met lot of levenslijn te maken. More Shit happens, omdat we een bepaalde grote sociaal leven hebben. Werk, vrienden, kennissen, partner, familie, schoon familie etc etc. Dus hoe groter die kring hoe meer er kan gebeuren, waarin we zijn betrokken.
Beetje simpel maar, Heb je 10 TVs dan is de kans groter dat je hier meld dat er een TV stuk is tov iemand die maar 1 TV heeft.

Positieve wat ik uit onze ervaringen haal is LEREN. We leren ervan. Qua gezondheid leren we waar onze grenzen zijn, en deze op tijd te kunnen signaleren, zodat bv de pijn weg blijft. Wat werk betreft. Ook hier zal je de volgende x de signalen herkennen, en dan kan je er eerder op reageren. Weg gaan of meteen HR erbij halen, en laten weten dat je dergelijk gedrag niet accepteert.

Cést la via .

Suc6 met je herstel en je vriendin.

blue-eyes

Nare situatie Morca, veel sterkte!

Ik hoop dat je positieve dingen ziet (volgens mij wel zo te lezen), leer weer genieten, er zijn altijd ergens goede dingen te vinden, benoemen, etc.!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

morca

Dankjewel heren.
De vrouw is nog niet binnen hé
Er zijn wat struikel blokken
Maar ga eens rustig kijken hoe het loopt.
Het klik,t wel echt geweldig goed.

Nieuwe baan is een oude vriend Ray die erg relaxt is dus dat komt wel goed.

Mijn sociale kring is klein daar heb ik de rotte appels al verwijderd.
.

Ellende heb ik groot deel van me leven gehad buiten eigen mogelijkheden om het op te lossen.
Maar goed laat ik daar niet over beginnen dan schrik je denk ik .

Maar komt goed bedankt voor jullie reacties.

Over tv,s gesproken hij bevalt echt nog goed.
En dat je hem toen kwam brengen voor dat geld gaf mij weer aan dat er ook echt toffe mensen zijn
Was leuk je even te zien toen,en dat je hem nog snel kwam brengen voor de kleine geboren werd  :thumbs-up:

Erg veel plezier van gehad in de tijd dat ik thuiszit

morca

Quote from: Blue-Eyes on June  2, 2017, 16:14:42
Nare situatie Morca, veel sterkte!

Ik hoop dat je positieve dingen ziet (volgens mij wel zo te lezen), leer weer genieten, er zijn altijd ergens goede dingen te vinden, benoemen, etc.!
Dankje Bleu eyes
Je hebt gelijk.
Gaat ik ook al weer langzaan de goeie kant op.
Geniet weer meer en heb er vertrouwen in
En je moet de goeie dingen opzoeken idd

Bedankt voor je berichtje :thumbs-up: