HUMAX iHDR-5200c Ziggo

Started by vik, October 11, 2010, 11:23:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexander2

Quote from: htjan160756 on May 20, 2014, 22:31:28
Deze heb ik ook gehad, maar ik heb geen Error gekregen, alles was gewoon weg.
En deze zin gaf mij het idee dat er niks ging veranderen "Na de werkzaamheden kijkt u gewoon weer alle zenders zoals u dat gewend bent".

dacht ik ook in 1e instantie maar als je de mail beter doorlees dan zie je ook de volgende zin :


Om deze uitbreidingen mogelijk te maken, gaat een aantal digitale televisiezenders technisch van frequentie wisselen

Dit houdt automatisch in dat je de zenders opnieuw moet instellen. ;)
Who cares dat is een piece of beschuit.



TopGun2010

Hebben jullie wel eens het standby verbruik van de 5200 gemeten? Dit moet minder dan 1 watt zijn in energie spaarstand maar is bij mij in werkelijkheid 9 watt. Ik heb de laatste firmware geladen. Energiebesparen in stb staat aan. Ik hoor graag jullie ervaringen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

riwi

#352
Ik heb zowel de oude Humax 5050 als de 5200 gemeten met een voltcraft 4000 energylogger :

5050 : boot=15W, on=18.5W, standby met klok=4.1W, standby deep sleep=0.6W

5200 : on=20W, standby met klok=13.7W, standby deep sleep=0.4W
Ik zie wel 9 VA en cos phi 0.04 dus er is wel duidelijk hoger blind vermogen verbruik in deep sleep.

Welke meter heb je gebruikt? veel meters zijn onder de 10W niet nauwkeurig (dwz +/- 10W)

TopGun2010

Dank riwi! Ik heb een Velleman netbsem2 cat 2. Hij pakt bij de meeste apparaten ook onder de 10watt de waarden goed. Zou mijn Humax dan niet goed kunnen zijn?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

riwi

#354
Quote from: TopGun2010 on August 18, 2014, 17:14:04
Dank riwi! Ik heb een Velleman netbsem2 cat 2. Hij pakt bij de meeste apparaten ook onder de 10watt de waarden goed. Zou mijn Humax dan niet goed kunnen zijn?

In de handleiding van je meter staat :
Werkspanning 230VAC / 50Hz
Max. belasting 16A, 3600W
Meetbereik stroom 0.02 ~ 16A
Voeding 3 x 1.5V LR44

Dus 20mA * 230 V betekent dat ie waardes onder 5W niet fatsoenlijk kan meten.

En als ie blind vermogen ook meet is 9Watt net als bij mijn meter 9VA (=9Watt)

http://www.guter-rat.de/sites/guter-rat.de/files/media/gr04-2010_strommesser.pdf
In deze test zeggen ze zelfs 10W als laagste waarde.

TopGun2010

Dan zou het kloppen. Maar een spaarlamp van 5 watt geeft mijn meter netjes weer als 5 watt. Enig idee hoe dit kan en welke meter meet wel netjes tot 1 watt?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

htjan160756

Weer voor de zoveelste keer werkt de Humax(en) niet na de Zomer/winter tijd.
Alleen krijg ik nu op alle Humax(en) in de Guide geen programma's meer te zien en kan dus ook niks meer instellen.
Humax gebeld, maar ik ben de enige die daar last van zou hebben want er heeft nog niemand geklaagd?
Ik ben benieuwd wie er nog meer last van heeft en als je er last van hebt BEL dan ook Humax: Tel: 0855000401.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

riwi

Geen probleem gezien met de mijne. De EPG werkt normaal. Ook de voorheen ingestelde dagelijkse opname via EPG is gewoon uitgevoerd.

Raymen

Hier nergens problemen mee
Mvrg,raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

htjan160756

Ik heb 4 Humaxen en mijn dochter 1 en bij alle konden we geen Guide instellen om dat er niks meer instond.
Humax 2x gebeld en na 17:00 kwamen de eerste programma's weer.

En niemand heeft last gehad dat de programma's die op Zondag avond zijn opgenomen een uur te vroeg waren en dus je net je programma's hebt gemist.
Dit geld alleen voor de Humax 5200.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

riwi

Ik had zondag niks geprogrammeerd staan. Maandag avond wel en die was OK

Remi

Hier ook geen problemen gehad
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

RonG


Robbo

Ik heb dit met de 5200 een paar jaar geleden last van gehad.  Wellicht heb je een oude firmware ?

Deze zondag is wat om 05.45 ingesteld stond keurig op tijd opgenomen.

riwi

Quote from: htjan160756 on October 27, 2014, 23:34:24
En niemand heeft last gehad dat de programma's die op Zondag avond zijn opgenomen een uur te vroeg waren en dus je net je programma's hebt gemist.
Dit geld alleen voor de Humax 5200.

Ik dacht dat mijn opname goed was. maar die checkte ik vanavond en was inderdaad een uur te vroeg. Dus dat probleem heb ik ook. Ik heb in de EPG de dagelijkse planning  gedelete en opnieuw ingevoerd. Dan zal ie het morgen wel goed doen neem ik aan. Ik heb geen last gehad van lege EPG tenminste niet dat ik gemerkt heb.

htjan160756

Ja, dan komt het weer goed, ik heb ook alles weg gegooid en op nieuw ingevoerd.
Alleen snap ik echt niet dat na een 3 jaar het nog steeds niet is verholpen, hoe moeilijk kan het zijn?
Bij mij staat ook alles weer in de EPG, het schijnt dat het ook bij Ziggo lag, zegt Humax?

Quote from: riwi on October 30, 2014, 01:50:34
Ik dacht dat mijn opname goed was. maar die checkte ik vanavond en was inderdaad een uur te vroeg. Dus dat probleem heb ik ook. Ik heb in de EPG de dagelijkse planning  gedelete en opnieuw ingevoerd. Dan zal ie het morgen wel goed doen neem ik aan. Ik heb geen last gehad van lege EPG tenminste niet dat ik gemerkt heb.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Martinus

#366
kreeg vandaag update gepushed van de humax, iptv doet het weer, zonder alles elke keer na crash te moeten resetten tot aan de factory stand toe (hoe triest). En ned 1 lijkt weer echt HD en dus vlijm scherp, vanaaf ff dwdd kijken.. dat was ook al tijden geen HD meer.

QuoteVanaf het voorjaar van 2015 zijn alle uitzendingen van het NOS Journaal en Nieuwsuur in hd te zien, belooft de NOS. De meeste uitzendingen, behalve die van 6 en 8 uur 's a vonds, zijn nu al in hogere kwaliteit te zien.
NOSDe studio waar alle journaals behalve die van 6 en 8 uur worden gemaakt, is inmiddels geschikt voor hd-uitzendingen, aldus de NOS. Alle uitzendingen sinds 12 uur afgelopen zondagmiddag zijn daarom in hd te zien. De afgelopen maanden werd de regiekamer onder handen genomen om hd-uitzendingen mogelijk te maken

lees ik net, mn oog liegt niet. Gek dat ik ooit het gevoel had dat het 8 uur journaal al HD was....
............