HUMAX iHDR-5200c Ziggo

Started by vik, October 11, 2010, 11:23:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hdnoob

Sinds een paar weken ben ik ook eigenaar van deze Humax. Echt super!

Weet iemand een simpele TS cutter om zonder re-encode reclames enzo uit opnames te halen?

Dolby

#326
Quote from: Mistermo on February  7, 2014, 10:36:17
Na jaren van tevreden gebruik is er sinds gisteren ineens een probleem met de Humax.
De humax geeft aan dat er geen signaal meer is en daardoor geen zenders meer kan vinden.

Als ik echter een andere decoder aansluit (samsung) dan heb ik wel gewoon signaal en beeld.

Acties die ik geprobeerd heb zijn:
- Terug zetten naar fabrieksinstellingen
- Smartcard meerdere keren eruit gehaald en terug gezet.
- 2de smartcard geprobeerd
- 20-30x opnieuw opgestart
- stroom er volledig afgehaald

Dit alles mocht helaas niet baten. Iemand een oplossing voor dit probleem?
Of kan ik mijn Humax afschrijven?

Probeer het eens met 24 uur stekker uit het stopcontact. En dan echt dus minimaal 24 uur. Heeft bij mij het probleem met mijn Cisco decoder opgelost.
Ik had hem al eens een paar uur zonder stroom gezet, maar dit loste het niet op. Na telefonisch contact met Ziggo werd mij geadviseerd om 24 uur lang de decoder af te koppelen.
En hoe vreemd het ook klinkt; dit werkte. Nu doet ie het weer.

Mvrgr, Peter

htjan160756

Nou lekker weer dan, in het weekend de klok een uur vooruit en de Humax 5200 is meteen van zijn padje :(
Dus alle tijd instellingen weggehaald en alles weer opnieuw instellen.
Ik zie dat ie wel opneemt maar en komt alleen als ie klaar is een lege map.
Heb ook opnieuw de fabriek instelling gedaan maar ook dat help niks.
Ik snap echt niet dat ze na 3 jaar nog steeds niks hebben gedaan aan de Zomertijd/Wintertijd setting, want zolang is dit probleem er al.
Misschien iemand nog een suggestie.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

alexander2

Quote from: htjan160756 on April  3, 2014, 22:56:18
Nou lekker weer dan, in het weekend de klok een uur vooruit en de Humax 5200 is meteen van zijn padje :(
Dus alle tijd instellingen weggehaald en alles weer opnieuw instellen.
Ik zie dat ie wel opneemt maar en komt alleen als ie klaar is een lege map.
Heb ook opnieuw de fabriek instelling gedaan maar ook dat help niks.
Ik snap echt niet dat ze na 3 jaar nog steeds niks hebben gedaan aan de Zomertijd/Wintertijd setting, want zolang is dit probleem er al.
Misschien iemand nog een suggestie.

Ik weet niet waar je het over hebt bij mij doen alle Humaxen dit vanzelf. ( zomer/wintertijd setting ).

htjan160756

Quote from: alexander2 on April  3, 2014, 23:17:41
Ik weet niet waar je het over hebt bij mij doen alle Humaxen dit vanzelf. ( zomer/wintertijd setting ).

Nou na de zomertijd overgang heeft de Humax wel de tijd een uur voor uitgezet, maar ook de tijden in de opnamen lijst.
Je zou denken dat ik goed maar dat is het dus niet, want wat ik voor de zomertijd had ingesteld bv 20:30 tot 21:30 staat nu op 21:30 tot 22:30.
Dit is echt niet een klacht van 1 Humax bij me, ik heb 3 5200 Humaxen en alle 3 hebben het probleem, en dit probleem bestaat al jaren Google maar eens.
Alleen heb ik nu 1 Humax die dus na de laatste update helemaal raar doet, de andere 2 doen het nu weer goed na alle tijden voor opnamen opnieuw ingesteld te hebben.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

CineSmurf

Ik heb het ook, maar dan alleen bij de opnames die ik meteen vanaf de guide heb geprogrammeerd en niet aangepast (en dus in een aparte directory komen). Degene waarvan ik de begin/eind tijd heb aangepast zijn niet in tijd veranderd.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Mistermo

Hier hetzelfde probleem. Dit is al jaren bekend en ik blijf het vreemd vinden dat Humax hier nog steeds geen passende oplossing voor heeft gevonden.
Het blijft een enorm irritatie puntje. Ik kom er elk half jaar pas achter als ik de eerste opname terug wil kijken en het programma weer eens gemist heb.
Marantz SR7007 - Humax 5200C - Popcorn Hour C-200 - KEF Q900 - KEF IQ10 - SVS PC12Plus - Audio Agile powercord - W&M powercord

htjan160756

Ik heb dus nu verschillende dingen geprobeerd maar de Humax doe het niet, hij weigert om programma's op te nemen en krijg ook vaak dat de kaart niet goed zou zijn.
Maar het vreemde is eigenlijk dat dit de 3de Humax is die net na de garantie (2 jaar en nog geen maand) stuk is.
Is dit toeval of ???
Ben nu bezig of het als nog gratis gemaakt gaat worden, want het lijkt mij toch dat zo een apparaat langer mee zou moeten gaan dan 2 jaar.
De eerste Humax hebben we toch even moet knokken om een coulance regeling te krijgen, Mediamarkt heeft uiteindelijk het verschil terug betaald (in waarde bon).
De 2de was bij BCC daar gaven ze het meteen aan dat er een coulance op zou zitten, nu de 3de komt ook van BCC maar werken nu andere mensen dus nu afwachten wat die gaan zeggen.
Kan hem aanbieden maar dat kost me zonder meer al €100,00 en vind ik al belachelijk.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

raindog

Hier ook al twee kapotte Humax PVR's, beide tussen de twee en drie jaar oud. Eerst de 9200 met een kapotte voeding, daarna de 5050 met een brakke HD. Nu heb ik twee 5200's en daar heb ik vooralsnog geen problemen mee. Een goed en degelijke alternatief voor Humax is er helaas nog niet.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

MitchDelft

Ik zit er heel sterk aan te denken om deze te gaan halen via Ziggo. De voornaamste redenen zouden voor mij zijn (uiteraard) het HD beeld maar ook het opnemen in HD en het vervolgens exporteren naar de computer. Zit ik dan met dit model het beste in de buurt of denken jullie dat ik beter voor een andere oplossing kan gaan?

hdnoob

Om die redenen kocht ik hem ook :) Je kunt via ftp makkelijk opnames naar je PC overzetten.

htjan160756

Quote from: hdnoob on April 13, 2014, 19:02:02
Om die redenen kocht ik hem ook :) Je kunt via ftp makkelijk opnames naar je PC overzetten.

Alleen mij lukt het niet.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Spekkie99

Quote from: htjan160756 on April 13, 2014, 22:30:26
Alleen mij lukt het niet.

Je hebt wel in het menu de ftp server aangezet?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

MitchDelft

Quote from: hdnoob on April 13, 2014, 19:02:02
Om die redenen kocht ik hem ook :) Je kunt via ftp makkelijk opnames naar je PC overzetten.

Dank voor je reactie! Ik was net even in de buurt bij BCC dus heb ik direct nog even het een en ander nagevraagd.
Echter kon deze verkoper mij vertellen dat het zeker mogelijk was om dus de opgenomen programma's (in HD) via een externe harde schijf op de computer te zetten. Echter zijn de files wel beveiligd en kunnen ze niet omgezet worden naar andere extensie. Van de .TS files zou ik dus geen .MXF of .MOV files kunnen maken? Dat vind ik toch wel heel erg vreemd. Dan zou ik de bestanden puur en alleen via deze Humax af kunnen spelen. Daar koop ik hem dus echt niet voor  :P . Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?  :)

hdnoob

Quote from: MitchDelft on April 16, 2014, 17:42:22
Dank voor je reactie! Ik was net even in de buurt bij BCC dus heb ik direct nog even het een en ander nagevraagd.
Echter kon deze verkoper mij vertellen dat het zeker mogelijk was om dus de opgenomen programma's (in HD) via een externe harde schijf op de computer te zetten. Echter zijn de files wel beveiligd en kunnen ze niet omgezet worden naar andere extensie. Van de .TS files zou ik dus geen .MXF of .MOV files kunnen maken? Dat vind ik toch wel heel erg vreemd. Dan zou ik de bestanden puur en alleen via deze Humax af kunnen spelen. Daar koop ik hem dus echt niet voor  :P . Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?  :)

Die files zijn niet beveiligd hoor. Je kunt er alles mee doen wat je wilt :) Precies om die reden koos ik ook voor de Humax.

riwi

Quote from: MitchDelft on April 16, 2014, 17:42:22
Dank voor je reactie! Ik was net even in de buurt bij BCC dus heb ik direct nog even het een en ander nagevraagd.
Echter kon deze verkoper mij vertellen dat het zeker mogelijk was om dus de opgenomen programma's (in HD) via een externe harde schijf op de computer te zetten. Echter zijn de files wel beveiligd en kunnen ze niet omgezet worden naar andere extensie. Van de .TS files zou ik dus geen .MXF of .MOV files kunnen maken? Dat vind ik toch wel heel erg vreemd. Dan zou ik de bestanden puur en alleen via deze Humax af kunnen spelen. Daar koop ik hem dus echt niet voor  :P . Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?  :)

Het is mogelijk voor de kabelaar om de streams te versleutelen. Ziggo doet dat niet en ze staan onversleuteld op de harddisk van de Humax. Je hebt overigens niks aan een externe harddisk. Je moet met je PC via FTP verbinding maken met de Humax en de betreffende file kopieren.
Van elke opname zijn er 3 files waarvan er 1 een grote m2ts file is. Zo'n m2ts kan je naar believen bewerken en omzetten.
Gisteren de Formule 1 opgenomen van Sport1 en overgezet naar de PC. Ik heb er met tsmuxer nog wat afgeknipt (begin en eind minuten) zonder recode. Wat me opviel bij afspelen met de Dune (SMb/NFS) en Oppo (DLNA) is dat ik allerlei blokjes zie en rare kleur verspringing die je niet ziet als de Humax zelf de opname afspeelt. Raar. Bij afspelen op de PC kon ik wel spelen met mediaplayer Classic maar niet met VLC.

Ik zal nog eens testen of dat ook optreed met bv uitzendingen van nederland 1. De HD kanalen komen in AVC HD (H.264) over de kabel naar je toe. Sommige SD kanalen kunnen ook MPEG2 zijn.

Weet iemand of de Humax 5200 ook geschikt is voor de Ziggo on Demand functies? Volgens mij heb ik wel eens in dat on Demand menu rond geneust, maar de laatste tijd zegt ie dat de 'functie momenteel niet beschikbaar is'. En ik lees her en der dat gezegd wordt dat de on demand portal niet ondersteund wordt door de 5200. Wat raar is omdat het eerder wel werkte.

RichardL

Het probleem met de formule1 (de uitending van RTL Duitsland) had ik ook met VLC  :(. Blijkbaar is er in de bitstream iets niet helemaal correct.
Ikzelf heb het bestand met PowerDVD afgespeeld (van interne HD in laptop) zonder problemen  ;D.

Ik heb nog geen problemen gehad met andere programma's en/of andere zenders. Het kan dus ook aan het "signaal" van de Formule1 uitzending zelf liggen.

De Humax is geschikt voor On Demand en interactieve TV. Daar zijn echter grote problemen mee, momenteel is er voor mijn postcode een storing en werkt het in geheel niet. De On demand portal werkt via het Interactieve TV menu, dit heb ik in het recente verleden wel eens voor uitzending gemist gebruikt.

offtopic: Streamen met VLC via DLNA/UPnp zorgt voor een crash met VLC player. Niet met andere spelers. Hebben anderen dit ook? Ik kan de oorzaak niet vinden en heb nog geen oplossing. Een clean install helpt niet.
Marantz SR7400-DV6400
KEF2005 eitjes
REL QUAKE II
Oehlbach, IXOS, Profigold bekabeling

riwi

#342
Bij mij crasht vlc ook als ik via view - playlist - Universal Plug/play kies.  versie 2.1.4 rincewind
De Oppo ziet de DLNA server van de Humax wel maar soepel bestanden afspelen lukt niet.
De Dune ziet de DLNA server van de Humax wel en speelt wel OK af.

(O ja de bestanden zijn .ts en niet .m2ts zoals ik hierboven foutief schreef)

Andere opnames dan die F1 wedstrijd van afgelopen weekend zien er wel goed uit via de Dune/DLNA.
Ook een opname van BBC HD via FTP op m'n PC gezet speelt met de Dune perfect af.

jrnholt

De Oppo kan inderdaad niet alle bestanden van de Humax afspelen. Daar heb ik in een ander draadje uitgebreid over geschreven. Kort gezegd zitten er in opnames van bepaalde zenders fouten waar de Oppo niet mee kan omgaan maar de Dune wel.

Ik gebruik Ziggo On Demand zeer regelmatig op mijn Humax 5200. Gewoon op de rode knop drukken en de rest gaat vanzelf. Als het af en toe niet werkt, dan helpt het meestal als je de Humax even van de stroom haalt (of uit en weer aan zet met de knop aan de achterzijde).

riwi

Quote from: jrnholt on April 24, 2014, 08:56:50
Ik gebruik Ziggo On Demand zeer regelmatig op mijn Humax 5200. Gewoon op de rode knop drukken en de rest gaat vanzelf. Als het af en toe niet werkt, dan helpt het meestal als je de Humax even van de stroom haalt (of uit en weer aan zet met de knop aan de achterzijde).

Het heeft maanden niet gewerkt bij mij. Power off, stroom eraf etc. niks mocht helpen.
Nu wat verder gezocht op het ziggo gebruikers forum en daar een tip gevonden.

Ik heb nu de 5200 via de energie settings op standby met energie besparen gezet. Dat stond uit bij mij omdat ie dan sneller start.
Daarna een minuutje op deep standby laten staan en weer aan. Rode knop drukken en het werkt weer :)

htjan160756

De mensen die een Humax 5200 hebben en bij Ziggo zitten (ik woon in Hoofddorp) en afgelopen maandag werkzaamheden hebben gehad zouden even hun opnamenlijst na moeten kijken.
Bij mij zijn bij alle 3 de Humaxen 5200 de instellijsten leeg, dus moest alles weer op nieuw in stellen.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

mikekiwi

#346
Mijn 5050 is ook even de weg kwijt...favorietenlijsten overhoop en opnamelijst leeg... Dus een algemeen Ziggo vs humax issue

alexander2

Als het goed is heb je een mail ontvangen hierover.


We blijven verbeteren

Geachte heer Claus George Ferdinand van Oranje Nassau,

Bij Ziggo zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze diensten. In de toekomst breiden wij het digitale televisieaanbod uit en komen we met nog sneller internet. Om deze uitbreidingen mogelijk te maken, gaat een aantal digitale televisiezenders technisch van frequentie wisselen. Dit gebeurt in de nacht van maandag 19 op dinsdag 20 mei 2014 tussen 1.00 en 6.00 uur.
 
Wat merkt u daar van?
Tijdens de onderhoudswerkzaamheden zijn er tijdelijke onderbrekingen mogelijk bij een aantal digitale zenders. Na de werkzaamheden kijkt u gewoon weer alle zenders zoals u dat gewend bent.

Om welke zenders gaat het?
Het gaat om: Nederland 1, Nederland 1 HD, Nederland 2, Nederland 2 HD, Nederland 3, Nederland 3 HD, RTL 4 HD, RTL 5 HD, SBS 6 HD, RTL 7 HD, Veronica HD en Net 5 HD. Heeft u extra zenders? Dan ook SLAM!TV.
   
Na de werkzaamheden
Blijft u onverwachts verstoringen houden, bijvoorbeeld een E48 of E52 melding?
Probeer dan ons handige stappenplan. Zo komt u stap voor stap naar de juiste oplossing.

Heeft u een vraag?
Wij staan op ziggo.nl/klantenservice dag en nacht voor u klaar. U vindt er handige oplossingen op maat en slimme stappenplannen voor bijvoorbeeld installaties.
Heeft u daarna nog een vraag of heeft u liever telefonisch contact? Bel gratis 1200 vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut).
Bekijk onze openingstijden op ziggo.nl/contact.

mikekiwi

Nou, die brief ken ik (met een iets andere aanhef helaas ), maar de werkzaamheden zijn al een tijdje over en er staat niet dat je daarna je decodert helemaal opnieuw in moet stellen.  En dus niet 'zoals u gewend bent'. Maar goed, het is niet het einde van de wereld....

htjan160756

Quote from: alexander2 on May 20, 2014, 19:02:19
Als het goed is heb je een mail ontvangen hierover.


We blijven verbeteren

Geachte heer Claus George Ferdinand van Oranje Nassau,

Bij Ziggo zijn we altijd bezig met het verbeteren van onze diensten. In de toekomst breiden wij het digitale televisieaanbod uit en komen we met nog sneller internet. Om deze uitbreidingen mogelijk te maken, gaat een aantal digitale televisiezenders technisch van frequentie wisselen. Dit gebeurt in de nacht van maandag 19 op dinsdag 20 mei 2014 tussen 1.00 en 6.00 uur.
 
Wat merkt u daar van?
Tijdens de onderhoudswerkzaamheden zijn er tijdelijke onderbrekingen mogelijk bij een aantal digitale zenders. Na de werkzaamheden kijkt u gewoon weer alle zenders zoals u dat gewend bent.

Om welke zenders gaat het?
Het gaat om: Nederland 1, Nederland 1 HD, Nederland 2, Nederland 2 HD, Nederland 3, Nederland 3 HD, RTL 4 HD, RTL 5 HD, SBS 6 HD, RTL 7 HD, Veronica HD en Net 5 HD. Heeft u extra zenders? Dan ook SLAM!TV.
   
Na de werkzaamheden
Blijft u onverwachts verstoringen houden, bijvoorbeeld een E48 of E52 melding?
Probeer dan ons handige stappenplan. Zo komt u stap voor stap naar de juiste oplossing.

Heeft u een vraag?
Wij staan op ziggo.nl/klantenservice dag en nacht voor u klaar. U vindt er handige oplossingen op maat en slimme stappenplannen voor bijvoorbeeld installaties.
Heeft u daarna nog een vraag of heeft u liever telefonisch contact? Bel gratis 1200 vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut).
Bekijk onze openingstijden op ziggo.nl/contact.

Deze heb ik ook gehad, maar ik heb geen Error gekregen, alles was gewoon weg.
En deze zin gaf mij het idee dat er niks ging veranderen "Na de werkzaamheden kijkt u gewoon weer alle zenders zoals u dat gewend bent".
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.