HUMAX iHDR-5200c Ziggo

Started by vik, October 11, 2010, 11:23:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: riwi on October 18, 2010, 20:33:24
Voor projectie maak je je kamer zo donker mogelijk.
Als ie dan om het uur oplicht is dat niet fijn.

Dan kan ik het goed begrijpen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

svmnb

Quote from: riwi on October 18, 2010, 20:33:24
Voor projectie maak je je kamer zo donker mogelijk.
Als ie dan om het uur oplicht is dat niet fijn. Het display van de 5050 is niet uit te zetten dus ik heb er karton ingezet, maar dan zie je het hele  display nooit meer.

Aan de binnenkant van de klep een stukje onbelicht, ontwikkeld negatief plakken, dan gaat de lichtopbrengst drastisch omlaag. Eventueel meerdere lagen om naar eigen voorkeur af te stemmen.
Ook een stukje donkere folie werkt prima.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Raymen

Hoi Die vik,

Ik heb zaterag ook een 5200 van humax gehaald.

Beeld is echt wel iets beter als de 5000 ;)


Maar ben jij er al uit hoe je met 2 tuners werkt


Time shiften en opnemen lukt me al wel

Mvrg,
RAymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

aMUSEd

Werkt het verplaatsen van bestanden van de interne hdd naar een externe schijf goed?
Moet je nog steeds gebruikmaken van een speciaal programma?
Bij de 9200 werkt dit niet lekker.

Raymen

Ik heb het net geprobeerd, en je kan het gewoon met 1 druk op een knopje verplaatsen.
Alleen even opgeven waar het bestand naartoe moet, en dan selecteren, en het bestand wordt naar de usb oplsag geplaatst


Het neemt alleen wat tijd in beslag

Heb nu ook de 2de tuner door ;D ;D

Werkt wel heel lekker allemaal, beeld is superrrrrrrrrrrrrrrrrr

Mvrg,
RAymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

EJ

Dat kon bij de 5050c ook al zo eenvoudig. :)

De tweede tuner? Daar is niets aan door te hebben, maar dat heb je nu ook ontdekt. ;) Heb je al wel ontdekt dat je meestal 3 programma's kan kijken, althans 2 opnemen en dan 1 uit dezelfde streams kijken? :D

riwi

Quote from: EJ on October 24, 2010, 20:11:10
Heb je al wel ontdekt dat je meestal 3 programma's kan kijken, althans 2 opnemen en dan 1 uit dezelfde streams kijken? :D

Ik kan er nooit meer dan 1 tegelijk bekijken ;)   ::)

Snowmaster

Kan hij in je netwerk bv. voor streamen/opslag van films?

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

aMUSEd

Quote from: Snowmaster on October 24, 2010, 20:39:17
Kan hij in je netwerk bv. voor streamen/opslag van films?
Je bent me net voor  ;)

Raymen

Daar ben ik nog een beetje mee bezig, hij ziet mijn server wel,maar ben nog aan het zoeken wat voor bestanden hij wel of niet afspeeld.

Verder het opnemen met 2 tuners werkt voortreffelijk.

En het beeld met sd is beduidend beter als met de 5000.

hd zie ik minder verschil, al is het er wel

Mvrg,
RAymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

vik

#36
Quote from: Raymen on October 24, 2010, 21:39:02
Daar ben ik nog een beetje mee bezig, hij ziet mijn server wel,maar ben nog aan het zoeken wat voor bestanden hij wel of niet afspeeld.

Verder het opnemen met 2 tuners werkt voortreffelijk.

En het beeld met sd is beduidend beter als met de 5000.

hd zie ik minder verschil, al is het er wel

Mvrg,
RAymen

Mooi dat je tevreden bent.  :)

Zou jij eens een Xvid file af kunnen spelen vanaf een harde schijf? bij mij gaf het problemen met het geluid wat weg viel bij een film, lag niet aan de film.

Ik heb wel wat problemen ondervonden met opnemen vanaf een zenderlijst, dat stond de opname er niet helemaal op ondanks het verlengen van de uitlooptijd bij de instellingen. Heb dit met 2 zenders ondervonden, RTL4 en eurosport HD. Terwijl ik bij de eerste keer opnemen helemaal geen problemen heb ondervonden hiermee.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: Raymen on October 24, 2010, 21:39:02


hd zie ik minder verschil, al is het er wel

Mvrg,
RAymen

Het kijkt gewoon iets rustiger is mijn ervaring.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Snowmaster

Quote from: vik on October 25, 2010, 10:19:29
Het kijkt gewoon iets rustiger is mijn ervaring.

Het is goed nieuws dat je beeld beter is.
De 5000 en de 5050 waren voor LCD's redelijk goed. Voor de betere plasma schoten zij te kort in SD.
Het beeld liet niet alle details en nuancering zien. Met HD viel dit minder op. Ook de wijze van beeldweergave en de geluidsweergave waren nogal commercieel afgestemd.
Beeld was beetje standje dynamisch a.h.w. en geluid had nadruk op middengebied maar geen ruimtelijke informatie.

De nieuwe Samsung kijkt mij wel een beetje aan. Doorgaans kan ik een Samsung vrij eenvoudig lichtjes modificeren en lukt dit bij een Humax niet.  De Samsung kost veel geld maar lijkt de machine van de komende jaren te zijn.
Helaas zie ik nog nergens goede gebruikerservaringen en ik weet ook niet of de massa op zo'n decoder zit te wachten.
Draadloos BR (geloof ik) streamen en waarschijnlijk verschrikkelijk goede processors omdat hij ook BR speelt.
Als straatprijs zakt of Ziggo met actie komt...
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

CineSmurf

Ik krijg hier trouwens net een code van coolsound binnen voor 25 euro korting op dit apparaat en gratis verzenden. Geen idee of het interessant is om daar te kopen. Ik ga het niet doen, maar als iemand de code wil hebben, geef maar een gil.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

aMUSEd

Quote from: Snowmaster on October 25, 2010, 11:11:36
De nieuwe Samsung..
Welke bedoel je? Ik vind geen samsung pvr die BR streamt.

Snowmaster

Quote from: aMUSEd on October 25, 2010, 13:36:02
Welke bedoel je? Ik vind geen samsung pvr die BR streamt.

Zal iets duidelijker zijn. Het is een combi van netwerkplayer, BR speler, DVB decoder, PVR, internet etc.
Draadloze netwerkaansluiting en de rest kun je invullen...
Maar ik ken nog niet precies al zijn specs en ken geen gebruikers die hem goed aan de tand hebben gevoeld.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

aMUSEd

staat ook niet op de NL site, of wel? DVB-C trouwens?

Raymen

#43
QuoteZou jij eens een Xvid file af kunnen spelen vanaf een harde schijf?

Net gedaan, en werkte perfect.

Heb vanaf een externe HD de film dear john in xvid formaat afgespeeld

Foto`s moet ik nog proberen

Nog Net geen dune nu ;)
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Snowmaster

Klinkt goed Ray, hou ons op de hoogte !

Quote from: aMUSEd on October 25, 2010, 14:07:24
staat ook niet op de NL site, of wel? DVB-C trouwens?

Hij moet er volgens mij staan, want hij heeft een dikke audioprijs gewonnen als beste en innovatieve apparaat (Eisa?) meen ik mij te herinneren. Bij Ziggo staat hij trouwens ook.
Ik zal straks eens zoeken naar een linkje.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

riwi

#45
Deze?


Samsung SMT-H3102

De jarenlange ervaring van Samsung in het ontwikkelen van digitale ontvangers voor Ziggo komt nu helemaal tot zijn recht in deze gloednieuwe Interactieve HD Ontvanger. Met deze ontvanger geniet je niet alleen van superieur beeld en geluid, maar ook van de interactieve diensten van Ziggo, zoals On Demand films kijken en Uitzending Gemist. Kijk vanaf nu alles wat jij wilt, wanneer jij dat wilt.

Specificaties Samsung SMT-H3102

       * Een MPEG-decoder die HD/SD-stromen kan verwerken
       * EuroDOCSISTM 2.0 kabelmodem voor interactieve televisie- en VOD-services
       * Digitale audio-/videotransmissie via HDMI
       * Smartcard-interface
       * Videodecodering: MPEG-2 HD (MP@HL) & SD (MP@ML), MPEG-4 AVC/H.264 MP@L4 en HP@L4
       * Audiodecodering: MPEG-1 L I, II, III AC3
       * Uitgebreide EPG voor nog meer overzicht
       * Aan te sluiten met SCART, Component en HDMI
       * Dolby Digital 5.1 surround sound voor de optimale bioscoopbeleving
       * Standaardkanalen ook naar HD opgeschaald
       * Bijna nooit meer programma's missen met het Programma Gemist pakket
       * Honderden film en TV series in het TV-theek pakket
       * Unieke zoekfunctie
       * Handige universele afstandsbediening (ook voor de televisie)

http://www.samsung.com/global/business/telecommunication/productInfo.do?ctgry_group=14&ctgry_type=30&b2b_prd_id=485


riwi

Of deze :
Samsung SMT-C7140



Deze high-definition persoonlijke videorecorder (PVR) is uitgerust met een SATA harddisk van 320GB om 160 uur aan programma's op te nemen. Met twee USB2.0 poorten kunt u de opslaggroote uitbereiden.
Afb - Televisie & Radio: Digitale Ontvangers - Samsung C7140 HD PVR
Winkels

Specificaties Samsung SMT-C7140

        * HDD: 320 GB SATA (goed voor 160 uur opname)
        * Tuner: 2 x DVB-C Tuner
        * HD ontvangst (720p en 1080i)
        * Timeshift (pauzeren van programma)
        * EPG
        * 2 programma's tegelijk opnemen
        * Video Output: 1 x HDMI 1.3, 1 x SCART TV/VCR
        * Audio Output: Audio L/R, S/PDIF Output (optical interface), Dolby Digital 5.1 surround Sound
        * 1 x Smartcard slot (ingang aan de rechterkant van de ontvanger)

riwi

Nog een :
Samsung BD-C8900/BD-C8500/BD-C8200

Samsung heeft met de BD-C8XXX serie een unieke serie apparaten ontwikkeld voor de ultieme multimediabeleving thuis. Dit is een Blu-ray speler, multimediaspeler, harddiskrecorder én digitale ontvanger (op basis van de CI+ technologie) in één compact apparaat. Nog nooit was het zo makkelijk om al je media binnen handbereik te hebben.


aMUSEd


H B

De laatste 3 genoemde Samsung decoders zijn allemaal single tuner en geen PVR zoals de 5200 ze zijn op basis van CI+ en je kan er wel mee opnemen maar alleen wat je aan het kijken bent (of geprogrammeerd hebt), wel een oplossing als je al een CI+ TV hebt maar lang niet zo flexibel als een dual tuner decoder als de 5200.