HUMAX iHDR-5200c Ziggo

Started by vik, October 11, 2010, 11:23:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

 :) Vandaag besteld!

Ik hou jullie op de hoogte over mijn ervaringen.

Momenteel in het bezit van 5000C met Ziggo pakket.

Meer info:

http://www.myhumax.nl/producteniHDR5200c.htm


Haarscherpe HDTV-weergave
500GB Harddisk (max. 120 uur opnemen in HD-kwaliteit)
Ondersteunde resoluties: 1080i, 720p, 576p, 576i
Live uitzending pauzeren (time Shift)
Twintuner: gelijktijdig opnemen van 2 programma's in HD-kwaliteit en (eventueel) een derde programma bekijken (afh. van
de zenderindeling kabelmaatschappij)
Eenvoudig opnemen via Electronische Programmagids
Netwerkfunctionaliteit: via het FTP-protocol bestanden van en naar de ingebouwde harddisk kopiƫren
Thuisnetwerk: Deel video's, muziek en foto's van apparaten in uw netwerk
Bekijk mediafiles via USB-opslagmedium
HDMI 1.3 -aansluiting
1x TV-Scart en 1x VCR/DVD-scart voor opname
2 USB-aansluitingen
Toslink optische audio-aansluiting
Multi-brand afstandsbediening
Low power standby (<1 watt)
Voorbereid voor DLNA (mediabestandsuitwisseling)*
Voorbereid voor HUMAX TV Portal (internet]




Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

CineSmurf

Ik ben benieuwd!

http://www.myhumax.nl/gebruiksaanwijzingen_specs/Verschil%20iHDR-5050c_iHDR-5200c.pdf

Hebben ze de optie om programma's te deleten tijdens opnemen weer uitgezet?

Ik begreep ooit dat het idee van dit apparaat ook zou moeten zijn, dat als je er twee hebt, dat je de opnames over en weer kan bekijken. Daar ben ik wel benieuwd naar.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

koosnaampje-audiofiel

Misschien stomme vraag, maar is dit ter vervangening van het standaard hd kastje van ziggo?

Zoja wat is je voordeel ten opzichte van de standaard?
Klipsch, Denon.

CineSmurf

Wat bedoel je met de standaard? Dit is de opvolger van de iHDR-5050c, ook dat was een harddiskrecorder voor DVB-C, als je de link in mijn vorige post volgt zie je de verschillen. Er zijn ook kastjes zonder harddisk (dan is de harddisk dus het belangrijkste).
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Martinus

hmm, zie voorlopig de meerwaarde tov de 5050 niet. De hdd is zelf ook te vervangen en dat i-net gebeuren komt vast niet bij de ziggo omdat ze hun eigen interactieve deel hebben.
............

WickedGame

Is er trouwens een reden ervoor waarom deze kasten nog steeds niet 1080p ondersteuning bieden. Natuurlijk zijn de uitzendingen nog niet zover, maar snap niet dat het apparaat dan dit nog niet heeft.

CineSmurf

Quote from: WickedGame on October 11, 2010, 13:44:43
Is er trouwens een reden ervoor waarom deze kasten nog steeds niet 1080p ondersteuning bieden. Natuurlijk zijn de uitzendingen nog niet zover, maar snap niet dat het apparaat dan dit nog niet heeft.

Iedereen die dat belangrijk vindt heeft zelf een betere scaler in z'n TV zitten...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

vik

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=28531

De eerste ervaringen t.o.v. de 5050C:

Het beeld is echt heel erg veel mooier.

Wel wennen, de instellingen en zo zijn iets anders.
Het is veel mooier geworden.

Opstarten in 20 seconder (ipv 42 seconder).

Heb hem nog te kort om een volledig verslag te geven, maar de beeldkwaliteit is echt te vergelijken (bijna beter) dan de Samsung H360.
Zowel SD als HD is mooier.
Ik heb een Sony 40V3000

Leter meer.

Wel een aanrader, 500 GB harde schijf (maar dat wist je al natuurlijk)


HDMI 1.3 met deep colour(leuk dat het erop zit) en usb 2.0 spreken mij ook aan.

Ik was van plan om een 5050C te kopen totdat ik deze tegen kwam, sneller en mooier beeld zijn voor mij al redenen om over te stappen.

Ik zal voorlopig nog wel even door the Bug zone heen moeten denk ik.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

EJ

Quote from: CineSmurf on October 11, 2010, 13:55:11
Iedereen die dat belangrijk vindt heeft zelf een betere scaler in z'n TV zitten...
En waarom zou je de native 1080i naar 1080p willen upscalen? Volgens mij zijn er ook geen plannen om in 1080p te gaan uitzenden trouwens.

De amino 130M (iptv) geeft ook een veel mooier beeld dan de 5050c trouwens. Als ik het zou moeten omschrijven: zachter, mooiere kleuren. Is dat bij de 5200c ook het geval?

Bandbreedte bij iptv is wel groter volgens mij, dat zie je ook. Heb nu nog ziggo en iptv naast elkaar.

koosnaampje-audiofiel

De kastjes van de Ziggo website zijn die van mindere kwaliteit dan de samsung en Humax?
Binnenkort na een verhuizing gaan wij van KPN over op Ziggo.

Klipsch, Denon.

EJ

Quote from: koosnaampje-audiofiel on October 11, 2010, 14:44:56
De kastjes van de Ziggo website zijn die van mindere kwaliteit dan de samsung en Humax?
Binnenkort na een verhuizing gaan wij van KPN over op Ziggo.
Wat ik er tot nu toe van gezien heb wel.

marconist

Quote from: koosnaampje-audiofiel on October 11, 2010, 14:44:56
De kastjes van de Ziggo website zijn die van mindere kwaliteit dan de samsung en Humax?
Binnenkort na een verhuizing gaan wij van KPN over op Ziggo.




Het is al gezegd, maar toch nog maar opnieuw: Ziggo heeft geen "standaard" kastjes.

Hun kaart past in meerdere digitale kabelontvangers waarvan de goedgekeurde via hun organisatie zijn te kopen danwel gewoon bij een willekeurige satellietontvanger leverancier.
Het is net even flexibeler dan UPC.
Door die grotere keuze ben je vrij om het accent te leggen op bedienbaarheid of beeldkwaliteit. Of op beide zoals VIK zegt!  ;)
En natuurlijk kun je het kaartje ook in vrij veel TV's direct schuiven, maar dan mis je de leuke faciliteiten van een settop box.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: marconist on October 11, 2010, 16:56:57

Het is al gezegd, maar toch nog maar opnieuw: Ziggo heeft geen "standaard" kastjes.

Hun kaart past in meerdere digitale kabelontvangers waarvan de goedgekeurde via hun organisatie zijn te kopen danwel gewoon bij een willekeurige satellietontvanger leverancier.
Het is net even flexibeler dan UPC.
Door die grotere keuze ben je vrij om het accent te leggen op bedienbaarheid of beeldkwaliteit. Of op beide zoals VIK zegt!  ;)
En natuurlijk kun je het kaartje ook in vrij veel TV's direct schuiven, maar dan mis je de leuke faciliteiten van een settop box.

Oke bedankt voor de uitleg dan weet ik waar ik op moet letten zodra over zijn.
Ik zie ook dat ze 2dehands ook aangeboden worden op marktplaats en zal mezelf eens langzaam verdiepen in boxen.
Klipsch, Denon.

vik

#13
Eerste indrukken:

Start wat sneller op, zappen gaat wat sneller. En het belangrijkste.. het beeld in zowel SD als HD is verbeterd, het kijkt over het algemeen rustiger en is scherper.

Ik weet niet hoe het beeld is van de 5050C maar ik dacht dat er geen verschil was met de 5000C.

Het is een mooi apparaat en wat ook wel handig is, is dat er een aan/uit schakelaar zit aan de achterkant.

Verder moet ik nog er nog ff mee spelen.  :)



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martinus

dus betere HD kwaliteit? vond de 505 best prima...
............

vik

Quote from: Martinus on October 13, 2010, 09:51:54
dus betere HD kwaliteit? vond de 505 best prima...

Yep. Ik was ook tevreden over HD maar alle beetjes meer helpen  :)  SD vond ik minder op de 5000C en die is wel flink vooruit gegaan op de 5200C.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ook even zitten spelen met een XviD film vanaf een externe harde schijf. 

Ziet er top uit alleen wel problemen ondervonden met het geluid, viel af en toe weg, dat zit niet in de film.

DVD film mappen kan hij ook niks mee.

Nog ff FLAC geprobeerd maar geen suc6.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

maxtrash

hij lijkt in ieder geval erg op mijn 5050c (zowel apparaat als afstandsbediening).
het lijkt me voorlopig een evolutionaire verbetering en zal dus niet hals over kop mijn 5050c inruilen. Betere beeldkwaliteit is natuurlijk niet verkeerd, heb er niet echt over te klagen (5000c en 5050c). De TV op de slaapkamer heeft een eigen tuner met CI+ slot en dat lijkt wel beter te zijn dus dat er ruimte voor verbetering is sluit ik zeker niet uit.

riwi

Kan je ook eens letten op het front dısplay. Geeft dat nog steeds zo veel licht?
En als je hem ın powersave zet, gaat ie dan elk uur "updatıng" doen met zoveel licht dat een halogeenlamp er niks bij ıs?

Ik heb het display dicht gemaakt van mıjn 5050. Als dit effect verbeterd ıs zou ik evt wel willen upgraden.
Beeldkwaliteit van de 5050 vond ik al redelijk prima.
Opstarttijd ıs wel fıjn. Ik laat hem nu altijd aan staan vanwege het trage starten.

vik

Quote from: riwi on October 14, 2010, 10:45:19
Kan je ook eens letten op het front dısplay. Geeft dat nog steeds zo veel licht?
En als je hem ın powersave zet, gaat ie dan elk uur "updatıng" doen met zoveel licht dat een halogeenlamp er niks bij ıs?

Het front display is gewoon goed helder, absoluut niet te veel licht. Dat updating verhaal heb ik nog niet vernomen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

maxtrash

Quote from: riwi on October 14, 2010, 10:45:19
Opstarttijd ıs wel fıjn. Ik laat hem nu altijd aan staan vanwege het trage starten.
de 5050c heeft een aardige optie om op een bepaald tijdstip aan te gaan en weer uit. Dan kun je bijvoorbeeld om 18.00 aanzetten (op standby-stand met hoog verbruik) en om 01.00 weer uit. Scheelt toch weer 15 euro per jaar of zo :-)

riwi

Quote from: vik on October 14, 2010, 12:13:43
Het front display is gewoon goed helder, absoluut niet te veel licht. Dat updating verhaal heb ik nog niet vernomen.

Aan je foto's te zien geeft ie nog net zo veel licht als de 5050.
Is er niet een optie bijgekomen die het display compleet uitschakelt of de hoeveelheid licht tot een minimum reduceert?

vik

Quote from: riwi on October 18, 2010, 16:28:10
Aan je foto's te zien geeft ie nog net zo veel licht als de 5050.
Is er niet een optie bijgekomen die het display compleet uitschakelt of de hoeveelheid licht tot een minimum reduceert?

Ik weet niet waar jij het over hebt, absoluut niet te veel licht.  Gewoon normaal.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: riwi on October 18, 2010, 16:28:10
Aan je foto's te zien geeft ie nog net zo veel licht als de 5050.
Is er niet een optie bijgekomen die het display compleet uitschakelt of de hoeveelheid licht tot een minimum reduceert?


Ik zal wel even een foto maken voor je, en ik check of er opties zijn om te dimmen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

#24
Quote from: vik on October 18, 2010, 19:46:54
Ik weet niet waar jij het over hebt, absoluut niet te veel licht.  Gewoon normaal.

Voor projectie maak je je kamer zo donker mogelijk.
Als ie dan om het uur oplicht is dat niet fijn. Het display van de 5050 is niet uit te zetten dus ik heb er karton ingezet, maar dan zie je het hele  display nooit meer. Eigenlijk wel jammer want overdag is het juist wel mooi en informatief.

Als je kan kijken of er een display - OFF mode is zou dat fijn zijn.

Voor je begrip een analogie met geluid : 't is alsof je een Oppo TUC met alle upgrades hebt en je humax maakt een continue fluittoon overal doorheen. Beetje jammer van je TUC upgrades dan ;)