M&G @ The Chamber of Dreams 10-10-2010

Started by Madhouse, October 11, 2010, 09:05:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

De dag begon voor ons om 08.45uur, ik had met Maarten (Marsh) afgesproken (hij woont in de buurt) om hem op te halen in Duiven en dan samen naar de afgesproken plek te rijden in Heteren waar Robbert (The Vampire) en Etienne (Etiennevh) aan zouden sluiten om onze weg te vervolgen naar het prachtige België. Onderweg zijn we nog even in Maastricht gestopt om Jaap (Celerontje) op te pikken zodat we met z'n 5en bij Philip aan zouden komen.

Om iets voor 12uur stonden we voor het huis van Philip, een prachtig huis wat ik zelf al een keer had gezien omdat ik vorig jaar ook nog een M&G bij Philip ben geweest. De bel voorzien van een druk op het knopje en een fractie later deed Philip de deur open. Na het standaard handje geven en voorstellen (voor sommigen) liepen we de keuken in waar we voorzien werden van Koffie, Thee of wat fris en een heerlijk stuk vlaai die Philip 's ochtends nog speciaal voor ons gehaald had (na horen zeggen heeft hij er een half uur voor in de rij gestaan, dus over gastvrijheid gesproken) :P

Eenmaal aan de koffie was het ijs snel gebroken. Jaap en ik waren al eens bij Philip geweest en voor Robbert, Maarten en Etienne was het een nieuwe ervaring. Al snel begonnen de HT praatjes over met name akoestiek, Philip heeft namelijk een behoorlijke upgrade qua akoestiek en apparatuur achter de rug, en we luisterden daarom aandachtig naar de verhalen die een ieder vertelde. Natuurlijk konden we niet met lege handen aankomen en daarom hadden we voor Philip de BD Kick-Ass (wat uiteindelijk de hoofdfilm zou worden) meegenomen en voor de vrouw des huizes een heerlijk flesje wijn die volgens Philip goed in de smaak zou vallen. Wij hebben de vrouw achter The Chamber of Dreams niet gezien gisteren maar we hopen dat het flesje wijn in de smaak is gevallen.

Toen was de tijd aangebroken om The Chamber of Dreams te gaan betreden! Ik zelf was al vooruitgelopen (ik kende tenslotte de weg) om de afstandsbediening te verstoppen voor Jaap, dit was Philip namelijk vergeten. De rest volgden Philip door zijn huis richting het HT. De deur ging open en op de achtergrond speelde een lekker stukje muziek (de SACD van Dire Straits - Brothers in Arms). Uiteraard viel ons oog gelijk op de Velodyne DD18 (wie hem niet opvalt moet echt naar de oogarts toe). Ik liep langzaam op de DD18 af en de DD18 had een blik op mij gericht die veelbelovend was. De DD18 keek mij aan met in zijn gedachte hoogst waarschijnlijk de volgende boodschap: "Geef me goed voer en ik zal jullie eens wat laten beleven", die boodschap loog er niet om en zou later 100% zijn nagekomen.

Philip stelde voor om vooral ons te laten genieten van zijn ruimte aangezien hij en zijn vrouw er dagelijks van kunnen genieten. Na een korte demo van zijn afstandsbediening (nadat ik hem de verstopplek had aangewezen) die vol met macro's stond begon onze dag pas echt. Ikzelf had 2 CD's meegenomen van 'SEAL – Best 1991 -2004' en 'The Katie Melua Collection'. Waar ik vooral benieuwd naar was is hoe deze CD's het zouden doen in Stereo op de set van Philip en uiteraard hoe de CD's het zouden doen na een behandel beurtje met de Nespa. Als eerste draaiden we 1 van mijn favoriete nummers namelijk 'Killer' (de akoestische versie) omdat ik dat nummer erg goed ken. Na het luisteren van dit nummer daalde er een gerust gevoel over mij heen, ik was namelijk bang voor een compleet minderwaardigheidscomplex na het bezoekje aan The Chamber of Dreams maar 'Killer' klonk gewoon net zo lekker bij Philip als bij mij thuis. Natuurlijk zijn onze sets totaal niet te vergelijken maar dit gaf mij wel een bevestigend gevoel dat ik op de goede weg ben met zijn eigen set. Uiteraard heeft Philip deze CD een behandeling gegeven met zijn Nespa en daarna hebben we weer het zelfde nummer beluisterd. De verschillen waren echt verbluffend; meer controle over het laag, instrumenten waren veel beter te onderscheiden en het geheel klonk gewoon nog zuiverder. Mijn mond (en die van de rest ook) viel open van verbazing wat een behandeling met de Nespa kan doen! Een enkele behandeling van een CD met de Nespa is voldoende om je schijfje te voorzien van een blijvende upgrade, dus ik ben heel benieuwd hoe dit thuis gaat klinken. Dit zelfde hebben we gedaan met 'Nine Million Bicycles' van Katie Melua en dit nummer was nog al rommelig qua opname van de track en klonk dus ook zo. Na een behandeling met de Nespa was het rommelige gek genoeg weg en klonk het nummer beter dan ik hem ooit heb gehoord. 2-0 ruststand voor de Nespa en Madhouse (evenals de rest van de groep) is overtuigd! Philip liet ons hierna nog een CD van 'Eleanor McEvoy - Out there' horen omdat hij dacht dat dit wel bij mijn muzieksmaak zou passen. Het blijkt, Philip heeft verstand van mijn muzieksmaak want de CD is inmiddels onderweg naar mij toe. Maarten wilde nog graag het nummer van 'Michael Jackson – The Way You Make Me Feel' horen in combinatie met de DD18 om enig vergelijk te kunnen doen met zijn eigen HT (aangezien dit HET nummer is om de fase van je subwoofer goed af te kunnen stellen is) en hiermee hebben we het Stereo gedeelte bevredigend beëindigd.

Robbert wilde heel graag de BD van 'John Mayer' horen en die toverde hij dus ook uit zijn tas. Eenmaal door Philip op het 'BD kijken' knopje gedrukt van zijn afstandsbediening en de gordijnen begonnen te bewegen (Jaap was in extase). Tevens gingen de projector en de BD speler aan, de Marantz naar de correcte input en er was beeld. Wat gelijk opviel was de grootte van het nieuwe Steward scherm die naadloos aansluit op de door Philip gebouwde Basstraps. Qua kleur en scherpte (maar vooral formaat) was dit echt een behoorlijke vooruitgang. Helaas was de BD van John Mayer voorzien van een 96Khz audio track waardoor 5.1 lastig spelen was omdat het sounboard van Philip zijn Marantz een beetje moeilijk (waarschijnlijk een defect) doet met de subwoofer aansturing. Met een creatieve oplossing hebben we uiteindelijk op 'source direct' en de 2.0 audio track van de BD nog kunnen genieten van John Mayer, niet het meest optimaal maar genieten was het zeker. Die BD is trouwens een hele goede die inmiddels bijgeschreven is op mijn verlanglijstje.

Toen was het tijd om de Playstation 3 aan te sluiten om zo F1 2010 op het grote scherm te kunnen spelen. Philip is net zoals ik een behoorlijke F1 freak en het leek hem daarom leuk om dit eens te ervaren op een groot scherm. Ik kan hier heel kort over zijn; VERBAZINGWEKKEND GAAF! Ik ben benieuwd wanneer er een Playstation 3 incl. F1 2010 aangeschaft gaat worden voor in The Chamber of Dreams. :D

Maarten en Robbert wilden graag van de gelegenheid gebruik maken om het verschil in BD kwaliteit te zien tussen een Panasonic en een Playstation 3. Robbert had Monsters Inc. meegenomen en Philip heeft deze zelf ook in zijn collectie, dus een 1 op 1 vergelijk was zo makkelijk uit te voeren. Qua scherpte en detail wint een Panasonic het heel dik tevens qua geluid is het ook een redelijke upgrade. Tja nu we toch 2 de zelfde BD's hadden ontkwamen we er ook niet aan om de Nespa aan te slingeren en te gaan bekijken/beluisteren wat de Nespa nu eigenlijk met een BD doet. Na de behandeling van de BD hebben we weer de zelfde scenes opgezet die we daarvoor met het 1 op 1 vergelijk hebben gedraaid en weer komen de zelfde punten naar voren die de Nespa ons eerder ook al liet waarnemen. Qua beeld word het schijfje er absoluut niet beter (ook niet slechter) op, maar de eindstand 'Nespa vs. Ons' was een dik verdiende 3-0 overwinning!

Jaap had nog een leuke korte animatie film meegenomen genaamd 'Sintel' waar eigenlijk iedereen van onder de indruk was, zowel van beeld, geluid en het verhaal. Hierna kwam Etienne nog met een DVD opname van een concert van de Simple Minds uit 1979 om eens te kijken hoe dat weergegeven word op zo'n mooi groot scherm. Nou van zelfs zo'n oude opname maakt de JVC in combinatie met het Steward scherm een erg mooi plaatje. Hierna hebben we nog wat scenes uit The Dark Knight gekeken omdat dit toch eigenlijk erg goed referentie materiaal is. Philip had deze ook nog niet gezien in combinatie met de DD18, onze oren stonden te klapperen wat een geweld de DD18 produceert. Echt een waar genot om naar te kijken en luisteren.

Onze magen begonnen inmiddels te knorren, kwam dat even goed uit want boven stond een heerlijke Lasagne op ons te wachten, gemaakt door de vrouw des huizes Annet (die helaas niet zelf aanwezig was zodat de complimenten overgebracht moesten worden door Philip zelf). De HT ruimte stond inmiddels af te koelen want de temperaturen liepen hoog op door alle apparatuur en 6 personen in de ruimte (nee, flauwe reacties zijn niet nodig). :P

Na een heerlijk avondmaal en een net zo heerlijk toetje was het weer tijd om het HT te betreden voor de klapper van de dag, namelijk de hoofdfilm Kick-Ass!! 2 (waaronder ikzelf) van de 6 personen hadden deze film al gezien dus dat beloofde wat. Kick-Ass heeft 2 scenes in zich waar de DD18 behoorlijk op de proef werd gesteld, zo ontiegelijk laag gingen die scenes en was de druk op de oren voor ons niet normaal meer maar de DD18 had totaal geen moeite met zoveel laag weer te geven en hield zich vrolijk staande. Ik had zelf ook het idee dat de DD18 nog wel meer kracht over had en hij dus minimale inspanning leverde met maximaal resultaat.

Na de hoofdfilm was het helaas al weer tijd om afscheid te nemen van Philip en op weg naar huis te gaan. De dag ging helaas gewoon te snel voorbij en dat was wat mij betreft het enige minpunt aan deze dag. We hadden nog 2,5 uur reizen voor de boeg en aangezien er een aantal moesten werken de volgende dag konden we het niet te laat maken.
Al met al een hele leuke en gezellige en leerzame dag! Ik had vorig jaar The Chamber of Dreams al eens bezocht dus wist ik een beetje wat ik kon verwachten, helaas niets was minder waar want de upgrades van Philip brachten zo'n groot positief verschil met zich mee dat The Chamber of Dreams eigenlijk Chamber of Dreams II moet heten! De DD18 in combinatie met de benodigde akoestische aanpassingen zijn echt 100% winst voor Philip zijn HT en zijn vakwerk en passie in en voor HT is goud waard! Wat Philip en Annet hebben opgebouwd de afgelopen 3 jaar is iets waar ze echt trots op mogen zijn en ze genieten ook met recht van The Chamber of Dreams!

Ik sluit ook af met de woorden; Dit is één van de mooiste HT's die ik ooit heb mogen ervaren! ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Ook van mijn kant wordt het vanavond of morgen! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Ik ben benieuwd. De eerste indrukken in HTip z'n forum zijn veelbelovend. Vooral het verschil voor en na de verbouwing ben ik  benieuwd naar.

celerontje

Quote from: Davey on October 11, 2010, 15:52:40
Vooral het verschil voor en na de verbouwing ben ik  benieuwd naar.
Groot verschil, believe me...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Kom maar op met de verhalen dan :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

celerontje

Ik wacht eerst op het verhaal van Madhouse, dan kan ik daar mooi op inspelen/aanvullen i.p.v. beiden min of meer hetzelfde typen. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Alex Groningen


Madhouse

Ik ben in de afrondende fase van het verslag dus vanavond staat hij er op!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Dat creëert natuurlijk wel verwachtingen hè? :tongue2: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Leuk verslag! :pompom:

Trouwens, ik kende de gordijnen al, dus keek lachend voor me uit terwijl de anderen met grote ogen naar elektrisch draperende schouwspel keken! ;D
Wat Roy zegt is dus dikke onzin! :devil:

De gordijnen zorgen trouwens voor optische illusie, want zodra de gordijnen opengaan en het scherm tevoorschijn komt geeft dat een zeer overweldigend effect, omdat de ruimte opeens veel groter lijkt.

Trouwens, over het laag bij Kick-ass gesproken, de basstraps kregen op een gegeven moment letterlijk een ''kick'' in hun achterste, want op 1 moment kon de constructie de opgevangen druk niet meer dempen waardoor de hele voorwand een enorme (ik overdrijf niet) opdonder kreeg, waardoor dus ook het scherm daarin meeging met een flinke vibratie van een paar seconden! :o
De DD-18 had totaal geen moeite met al het laag, door de grote woofer en de kleine ruimte doet-ie alles op z'n dooie gemak.
En de (van oorsprong zeer problematische ruimte) kan 't 9 van de 10 keer prima aan, gelukkig. :pompom:

Trouwens, de basstraps zijn echt ontzettend nauwkeurig gebouwd, echt met een griezelige precisie! :o

Ja, 't was een geweldige dag, de Velodyne bontste nog lang na in mijn hoofd! (letterlijk :D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

#12
Quote from: Madhouse on October 11, 2010, 19:56:10
Leesvoer  :D
Inderdaad! Wat een verhaal :o Ontzettend leuk geschreven en een goede weergave van de dag. Ik heb er eigenlijk niets aan toe te voegen, tenminste ik kan op dit moment niets bedenken ;)

Annet zit nu naast me met een het glas witte wijn en die vindt ze erg lekker. Ze vindt het lief van jullie :-* :wub:

Quote from: Madhouse on October 11, 2010, 09:05:56
Al met al een hele leuke en gezellige en leerzame dag! Ik had vorig jaar The Chamber of Dreams al eens bezocht dus wist ik een beetje wat ik kon verwachten, helaas niets was minder waar want de upgrades van Philip brachten zo'n groot positief verschil met zich mee dat The Chamber of Dreams eigenlijk Chamber of Dreams II moet heten! De DD18 in combinatie met de benodigde akoestische aanpassingen zijn echt 100% winst voor Philip zijn HT en zijn vakwerk en passie in en voor HT is goud waard! Wat Philip en Annet hebben opgebouwd de afgelopen 3 jaar is iets waar ze echt trots op mogen zijn en ze genieten ook met recht van The Chamber of Dreams!

Ik sluit ook af met de woorden; Dit is één van de mooiste HT's die ik ooit heb mogen ervaren! ;-)
Bedankt voor de mooie woorden en complimenten. Ik krijg het er warm van :blush:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on October 11, 2010, 20:47:10
Trouwens, ik kende de gordijnen al, dus keek lachend voor me uit terwijl de anderen met grote ogen naar elektrisch draperende schouwspel keken! ;D
Wat Roy zegt is dus dikke onzin! :devil:
:D Je hebt je voorbeeldig gedragen :worship:

Quote from: celerontje on October 11, 2010, 20:47:10
De gordijnen zorgen trouwens voor optische illusie, want zodra de gordijnen opengaan en het scherm tevoorschijn komt geeft dat een zeer overweldigend effect, omdat de ruimte opeens veel groter lijkt.
Klopt helemaal! Was me eigenlijk nooit eerder opgevallen, maar je hebt gelijk.

Quote from: celerontje on October 11, 2010, 20:47:10
Trouwens, over het laag bij Kick-ass gesproken, de basstraps kregen op een gegeven moment letterlijk een ''kick'' in hun achterste, want op 1 moment kon de constructie de opgevangen druk niet meer dempen waardoor de hele voorwand een enorme (ik overdrijf niet) opdonder kreeg, waardoor dus ook het scherm daarin meeging met een flinke vibratie van een paar seconden! :o
Dat was inderdaad erg indrukwekkend en angstaanjagend :o Maar de constructie staat nog overeind :D

Quote from: celerontje on October 11, 2010, 20:47:10
De DD-18 had totaal geen moeite met al het laag, door de grote woofer en de kleine ruimte doet-ie alles op z'n dooie gemak.
En de (van oorsprong zeer problematische ruimte) kan 't 9 van de 10 keer prima aan, gelukkig. :pompom:
Je kunt beter een te grote dan een te kleine subwoofer hebben. Dat weet ik nu ;) Trouwens voorheen vond ik een 12" woofer al groot :D

Quote from: celerontje on October 11, 2010, 20:47:10
Trouwens, de basstraps zijn echt ontzettend nauwkeurig gebouwd, echt met een griezelige precisie! :o
Thanks! Dat moest ook van Toine om optimaal te kunnen profiteren van het effect. Daarom duurde het ook zo lang...

Quote from: celerontje on October 11, 2010, 20:47:10
Ja, 't was een geweldige dag, de Velodyne bontste nog lang na in mijn hoofd! (letterlijk :D)
:D Amen :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on October 11, 2010, 21:21:46
Inderdaad! Wat een verhaal :o Ontzettend leuk geschreven en een goede weergave van de dag. Ik heb er eigenlijk niets aan toe te voegen, tenminste ik kan op dit moment niets bedenken ;)

Annet zit nu naast me met een het glas witte wijn en die vindt ze erg lekker. Ze vindt het lief van jullie :-* :wub:

Bedankt voor de mooie woorden en complimenten. Ik krijg het er warm van :blush:

Nog iets positiefs: Nespa behandelde CD's van mij vs. Mijn set: Dikke verbetering!!  :pompom: (het is dat ik een Nespa te duur vind, anders had ik er gelijk 1 gekocht)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on October 11, 2010, 21:30:19
Nog iets positiefs: Nespa behandelde CD's van mij vs. Mijn set: Dikke verbetering!!  :pompom: (het is dat ik een Nespa te duur vind, anders had ik er gelijk 1 gekocht)
Super! Hoe die het doet, geen idee, maar dat het werkt is dus absoluut zeker!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

@celerontje:
Knap van het zelf encoden van "Sintel". Jammer dat ik het filmpje niet helemaal heb kunnen zien (moest voor het natje en droogje zorgen :popcorn:), maar wat ik ervan gezien heb was erg goed, zowel beeld als geluid.

Bedankt voor de moeite die je erin hebt gestopt :thumbs-up:

@Madhouse:
F1 2010 was inderdaad waanzinnig gaaf!! Maar als ik een PS3 zou aanschaffen kom ik helemaal niet meer boven de grond, behalve om te eten :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on October 11, 2010, 21:38:16
@Madhouse:
F1 2010 was inderdaad waanzinnig gaaf!! Maar als ik een PS3 zou aanschaffen kom ik helemaal niet meer boven de grond, behalve om te eten :D

Annet zei net zeker tegen je: Zo'n ding komt er hier niet in!!  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Nespa:

;D

't Verschil was zeker hoorbaar, maar ik vind 't lastig te beoordelen zonder rust aan m'n kop. ;)

Quote from: HTip on October 11, 2010, 21:30:02
:D Amen :worship:
Praise the HT lord! :worship: :clapping:

Quote from: HTip on October 11, 2010, 21:38:16
@celerontje:
Knap van het zelf encoden van "Sintel". Jammer dat ik het filmpje niet helemaal heb kunnen zien (moest voor het natje en droogje zorgen :popcorn:), maar wat ik ervan gezien heb was erg goed, zowel beeld als geluid.

Bedankt voor de moeite die je erin hebt gestopt :thumbs-up:
In de herkansing: ;)
http://www.youtube.com/watch?v=eRsGyueVLvQ
Info: www.sintel.org
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

skoebiedoe


celerontje

Quote from: Madhouse on October 11, 2010, 21:40:07
Annet zei net zeker tegen je: Zo'n ding komt er hier niet in!!  :D
Toen ik even alleen met Philip in de keuken stond vertelde hij wat hij net schreef, dus bij deze is het dubbel bevestigd. :D

Trouwens, de volgende keer als iemand bij een M&G een extra HDMI apparaat meeneemt, please plug een 2de HDMI kabel in de receiver, want wat we gisteren deden was wel erg tricky. :-\ (gelukkig ging het allemaal goed)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: Madhouse on October 11, 2010, 21:40:07
Annet zei net zeker tegen je: Zo'n ding komt er hier niet in!!  :D
Wonderbaarlijk, maar nee, heeft ze niet gezegd. Ik zeg dat tegen mezelf om me te beschermen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Voor degenen die niet weten wat een Nespa is of doet, hier een post uit mijn eigen topic...

Quote from: HTip on September 16, 2010, 22:30:24
Mijn nieuwe aanwinst is dus de Nanotec Nespa 1 Optical Disc Finalizer. Een apparaat waarmee schijfjes - (SA)CD, DVD-A/V, BD - behandeld worden met een licht zo sterk dat de schijf beter kan worden afgelezen en het gebruik van de foutcorrectie van de speler tot een absoluut minimum wordt beperkt.



Quote from: HTip on September 16, 2010, 22:30:24
Een greep uit de reviews:
- 6 Moons.com
- Music Emotion Magazine
- Audiovideo2day.be
- hifi.nl

Nog een paar quotes van de importeur:
Als je verder zoekt op internet vind je natuurlijk ook sceptici, maar dat was ik vroeger ook over kabels. Ik weet nu wel beter ;)

Er zijn natuurlijk wel verschillen tussen de Pro en de 1, maar het resultaat is identiek. De Pro gaat alleen langer mee (ca. 2000 behandelingen t.o.v. 800) en heeft een sterkere lamp (3 miljoen t.o.v. 1 miljoen lux :o). Als de lamp het begeeft wordt het apparaat naar de fabrikant in Japan gestuurd en krijgt een nieuwe lamp, ook weer goed voor in mijn geval 800 schijfjes. En omdat de behandeling éénmalig is en een blijvend resultaat geeft, kan ik dus een disc-behandelservice beginnen :D

1 Lamp is denk ik ruim voldoende voor mijn complete verzameling beeld- en geluidsdragers. Iets om met de M&G uit te proberen?

Het licht veroorzaakt een chemische reactie, maar hoe het precies werkt staat in de reviews te lezen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on October 11, 2010, 21:45:51
Wonderbaarlijk, maar nee, heeft ze niet gezegd. Ik zeg dat tegen mezelf om me te beschermen :D

Volgend jaar met F1 2011 maar weer een M&G dan  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive