Goeie eerste poging vik! Eén kanaal moet altijd op 0 dB blijven staan. Voor het gemak neem ik altijd FL, omdat de eerste testtoon ook altijd daaruit komt.
De Marantz produceert ook altijd een testsignaal bij het handmatig instellen. Die negeer ik gewoon. Ik neem FL als referentie (0 dB instelling met 75 dBC output) en noteer de afwijkingen t.o.v. hiervan op papier. Daarna stel ik deze waarden in op de receiver en doe aansluitend nogmaals de test voor de eventuele fijnafstemming.
Stand van de dB-meter zijn de meningen over verdeeld. Ik denk dat het het belangrijkste is dat je consequent bent tijdens de meting.
Vandaag is mijn nieuwe subwoofer binnen gekomen :

Ik heb een poging gewaagd om de sub goed af stellen en heb de volgende stappen doorlopen , ik twijfel nog een beetje of ik het goed hebt gedaan.
1) Anti mode 8033 S aangesloten, de volume knop op de sub naar standje 2 gedraaid volgens de instrukties van de anti mode.
2) Calibratie Anti mode (microfoon schuin naar voren gericht vanaf luisterplek)
3) Daarna in de versterker bij de afstand tot luisterplek, 90 centimeter toegevoegd.
4) Volume knop op de sub op 11 uur gezet (Advies van SVS 10 of 11 uur)
5) DVE calibratie dvd erbij en enkel het kanaal van de sub op 75 DB gezet d.m.v. db meter, ik heb dus geen nieuwe set up gedaan van de Audyssey in mijn Denon. Of is dit wel aan te raden?
Ik gebruik een coax kabel van MIT en ik heb het gedeelte met het kastje (kastje van het filter aan de MIT kabel) aan de kant van de sub aangesloten (ook hierbij twijfel)
Wat ik me ook afvraag is wat nou beter is om je sub kanaal op 75 DB te krijgen : door middel van de volume knop achterop de sub, of gewoon gebruik maken van het kanaal niveau in de versterker.