Sparda's Woonkamer-HT

Started by sparda, October 3, 2010, 14:34:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

Ik ben ook niet van plan er verder op in te gaan.
Er werd naar kabel-advies gevraagd. Dat heb ik gegeven. Er werd verduidelijking gevraagd. Die heb ik gegeven.

Nu is het aan de topic starter om alle advies dat hij krijgt in overweging te nemen/of niet en kabeltjes te gaan kopen.  :D

sparda

@Roh: Ikzelf ben ook een absolute non-believer in zaken zulke als homeopathie (welke n.b. wetenschappelijk bewezen zijn niet te werken) maar toch zijn er patiënten die werkelijk het gevoel hebben hier beter van te worden, al is het puur op psychosomatische basis. Laat ons het dus een placebo effect noemen. Misschien dat we deze discussie ook op vlak van kabels kunnen voeren :) Ikzelf begrijp je analytische benadering van het geheel, maar toch heb ik ook vaker het gevoel wel dan niet een verschil tussen verschillende kabels te horen :) Laat ik mezelf in hifi-land dan gevoelig voor placebo noemen ;)

Desalniettemin respecteer ik je mening wel evenals je ratio hoe je tot die mening komt :) Ik zal dan ook proberen om de kabels steeds eerst in huis/met een vergelijkbare set-up te testen en te vergeklijken met mijn huidige kabels. Hoor ik geen verschil, koop ik ze natuurlijk niet aan :p En sowieso heb je een punt dat de kabelgekte tot absurde prijzen kan gaan, iets waar ik niet direct zin in (noch geld voor) heb :p

@Erik:
De XTZ is sowieso redelijk helder in het hoog, met de LS 01 denk/vrees ik dat dit misschien gemakkelijk schel kan gaan klinken? Heb je er een zicht op hoe de LS-02 zich verhoudt tegenover de LS-06? En tegenover de JIB of inakustik? :)
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

mijkie

Quote from: sparda on December 17, 2015, 15:15:28
@mijkie: Enig idee hoe de LS06 zich hier tegenover verhoudt? Zoals ik het begrepen had is de LS-02 ook een erg aardige kabel die iets zachter/minder schel voor het hoog zou zijn? Iets wat de XTZ wel mogen hebben. Als ik me niet vergis heeft Martijn90 ook de LS 03 liggen.

de opbouw van de LS06 is ongeveer gelijk, zal elkaar weinig ontlopen maar, de LS02 is van het nieuwe UPOCC, zal ook goed klinken maar, kan iets anders zijn ..... op welke manier weet ik niet omdat ik ze niet gehoord heb !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

erik s.

De LS-01 is de mildste van de W&M 's.
De LS-06 heb ik nog te weinig ervaring mee.
Inakustik zijn fraaie neutrale kabels,  ben zelf een fan van de 1202. Deze is echter wel behoorlijk stijf. De opvolger 1302 is soepeler en ook net wat verfijnder, kost wel een stuk meer.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

rho

@Sparda: Ik denk dat het inderdaad placebo zal zijn, als je daadwerkelijk verschil hoort. Maar als je daar zelf bewust van bent en je vindt het niet erg omdat je b.v. gewoon plezier beleeft aan het uitproberen van nieuwe kabels moet je het zeker niet laten.
Het is maar dat er vaak mensen zijn die onnodig veel investeren in zaken die zeker en vast niet het beoogde resultaat veroorzaken. En dat terwijl hun budget dan niet meer toelaat de wel effectieve oplossingen te implementeren.
Dat vind ik dan altijd wel jammer.

sparda

Erik, als ik het zo hoor zal de LS01 misschien wat te warm/gezapig worden icm met een Marantz?

De Inakustik LS-1102 kan ik nog tegen een redelijke prijs van de rol vinden. In confectie wordt het
me al snel wat te duur (40EUR/m vs 400 EUR voor 2x2.5m  :nopompom: ). De LS 1202 kan ik precies niet
op rol vinden en de 1203 is sowieso buiten budget, al zeker in confectie :p

Enig idee hoe de HF-004 zich verhoudt tegenover de W&M en de inakustik?
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

erik s.

1202 wordt al een tijd niet meer gemaakt , maar is 2de hands goed te vinden.
De gemiddelde Marantz is denk ik niet te warm voor deze combinatie.
De JIB wordt hoogwaarschijnlijk in dezelfde fabriek gemaakt als W & M in Azie, zal tussen LS01 en 02 zitten verwacht ik, is vooral nog wat meer bling dan W & M.
Inakustik is een duidelijk hogere klasse dan de aziaten.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

sparda

Als ie qua kwaliteit tussen de 1 en de 2 zit, is de pricing van +-100eur voor 2.5m x 2 (confectie) natuurlijk geen slechte optie...

De inakustik ben ik, met de 502, wel ietwat met vertrouwd anderzijds, dus dat belooft enkel goeds voor de 1102/1202. De 1202 kan ik precies wel niet vinden op de tweedehands markt, dus laat ik dan even van de 1102 uitgaan. Komt dan op +-250 van de rol met kousje etc.

Nu nog ergens beide kabels kunnen vastkrijgen om te kunnen testen :p
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

erik s.

welke lengte heb je nodig?
Met de JIB ga niet vooruit tov de 502.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

sparda

WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

sparda

Besloten om naast de kabels ook een upgrade van de mkI filter naar de mkII filter in de speakers uit te voeren, gezien dit toch een aardig groot verschil maakt.
Daarnaast eens contact opgenomen met een zweedse HT-store die de XTZ 99.26 mkII nog op stock heeft. Indien de importkosten niet te groot zijn zie ik me wel even gek doen en een center en 2 speakers kopen, gezien de 99.26 MKII nu toch alweer enkele maanden uit productie is. (De 99.25 LCR lijkt, me ook mooi, maar de WAF duld geen 2 verschillende types van speakers, dus dan zouden de 99.26MKI's terug de deur uit moeten...)
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

sparda

Zoals ik gisterenavond al even had aangegeven, had ik een winkel gevonden die nog enkele XTZ 99.26mkII op stock had liggen. Zonet dan ook een bestelling gemaakt voor een center en twee front speakers evenals twee MKII-filters,gezien ik er nog niet aan toegekomen was om die te upgraden. :headbanging:

De aankoop van de kabels gaat dus even terug in de koelkast, tot midden februari, gezien ik dan pas de tijd heb om alles te gaan installeren. Betekent dus ook dat de speakers de komende 2 maanden even in hun doos gaan moeten staan ten gevolge tijdgebrek  :nopompom: Anderzijds was het nu in te gaan op de scherpe prijs, of later mijn speakers verkopen en de 99.25 LCR aan te schaffen, maar dan was ik een kleine 2500EUR kwijt...

Misschien ook even die twee frontspeakers voor de vriendin verstoppen tot midden januari gezien ze dan 4 maand op Erasmus vertrekt en de evolutie van 'Ik ga beginnen met nieuwe bekabeling.' naar 'Ik heb drie nieuwe speakers bijgekocht.' wat fors kan zijn :p

Nu is het wel even plannen wanneer ik me de xxls400 kan aankopen, gezien ik toch duidelijk het laag mis in de set.


Edit: Net te horen gekregen dat de MKII filters tijdelijk niet op voorraad zijn. Volgende order komt rond het einde van januari binnen. Zal eventjes hongerig afwachten worden en ondertussen de nieuwe speakers al wat inspelen dan :)
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

sparda

Stond daarnet wat leuks voor de deur te wachten  :pompom: Straks volgt een meer uitgebreid verslag, maar nu eerst even wat spelen/genieten :D


WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

rho


sparda

Fixed! :)

Even een vergelijkende luistersessie aan het doen tussen mijn speakers met de MKI filter tegenover de nieuwe MKII filter. Hoewel de speakers nog moeten inspelen, heb ik het gevoel dat de vocals en het hoog echt veel beter gecontroleerd zijn met de nieuwe filters. Ik was al heel blij met mijn 99.26 MKI's, maar dit is toch wel een merkbare verbetering moet ik zeggen. Erg tevreden!  :music:

De vriendin al laten weten dat de twee laatste filters ook los gekocht kunnen worden en een leuk verjaardagscadeau zouden maken :p (En tegelijk maar even gezegd dat ik deze speakers besteld had. Was ik even 'vergeten' zeggen.   :angel: )

Wat ik wel nog niet direct weet is hoe ik mijn center ga plaatsen, gezien ik mijn Pio hier niet aan de muur mag ophangen en er onder plaatsen ook niet echt een optie is. Als iemand een idee heeft?

(De nieuwe speakerstands moeten nog besteld worden, dus het was even improviseren voor de opstelling :p )




WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

rho

Nice!!
Ik heb het altijd wel mooie speakers gevonden. En die drivers die ze gebruiken garanderen ook wel een hele mooie sound.
Veel plezier ermee. :)

sparda

Thanks! Denk dat ik ze zonder grill ga zetten in het volgende appartement (Deze zomer weer eens verhuizen, 7e keer in 9 jaar).

Nog wat zitten luisteren en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de betere filter. Ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn, maar de controle over het hele spectrum is beduidend beter, hoewel het vooral in de stemmen erg opvallend is. Ook de bas is beduidend beter, maar een sub is toch wel nodig bij deze speakers :)

De komende weken zit ik wat vast vanwege mijn examens (2e studie, joy oh joy) maar zodra die voorbij zijn twee stands bijkopen en wat extra bekabeling.

Voor de bekabeling twijfel ik om opnieuw de inakustik ls 502 te kopen gezien de prijskwaliteit of toch over te stappen op ls 1202 kabels. De kabels voor de front speakers zou ik dan ib een tweede tijd te veranderen, maar of dit ideaal is?

De BK XXLS 400 komt er in juli aan :)  (vroeger ging er bij de vriendin niet in :p).
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

rho

Je kan zo goeie drivers gebruiken als je wil. Zonder goed filter klinkt het niet. Dus die filter update kan best wel veel verbetering brengen.
Natuurlijk is de combinatie van goede drivers EN een goed filter pas echt geweldig. Bij XTZ zit dat dus wel goed. :)

sparda

#69
Net een bestelling voor de laatste twee filters gedaan. Ik moest een volledig nieuw stereosysteem voor de ouders bestellen, waaronder ook nieuwe speakers. Mocht ook wel gezien hun huidige systeem al meer dan dertig jaar op de teller heeft :D

Gezien ze geen vloerstaanders in huis willen halen, heb ik hen ook 2x de XTZ 99.25 LCR besteld en tegelijk zag ik dat de filters terug op stock waren. Direct maar even mee in de bestelling opgenomen dan.  :clapping:
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

rho

Nice!

Dan krijgen je ouders ook een stel leuke speakers zeg. :)

Xander32

Een mooi kerstcadeau joh. Nu kan je fijn Frans Bauers Vrolijke Kerstnoten bd in 5.1 sound genieten :P.

Quote from: sparda on December 23, 2015, 17:42:24
Fixed! :)

Even een vergelijkende luistersessie aan het doen tussen mijn speakers met de MKI filter tegenover de nieuwe MKII filter. Hoewel de speakers nog moeten inspelen, heb ik het gevoel dat de vocals en het hoog echt veel beter gecontroleerd zijn met de nieuwe filters. Ik was al heel blij met mijn 99.26 MKI's, maar dit is toch wel een merkbare verbetering moet ik zeggen. Erg tevreden!  :music:

De vriendin al laten weten dat de twee laatste filters ook los gekocht kunnen worden en een leuk verjaardagscadeau zouden maken :p (En tegelijk maar even gezegd dat ik deze speakers besteld had. Was ik even 'vergeten' zeggen.   :angel: )

Wat ik wel nog niet direct weet is hoe ik mijn center ga plaatsen, gezien ik mijn Pio hier niet aan de muur mag ophangen en er onder plaatsen ook niet echt een optie is. Als iemand een idee heeft?

(De nieuwe speakerstands moeten nog besteld worden, dus het was even improviseren voor de opstelling :p )




Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sparda

#72
Op repeat om ze in te spelen :D
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

sparda

Met een beetje geluk komt er nog een erg nette update aan. Nog even aan het wachten op een emailtje ter antwoord. :D
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

HTip

Ik beantwoord jouw PM even in je topic. Dan hebben anderen er ook misschien iets aan ;)
Je oude foto's worden overigens niet (meer) weergegeven...

Het was even zoeken maar ik heb in mijn topic het keuzetraject voor de inakustik LS-kabels gevonden. Het complete traject staat tussen pagina 208 en 224, maar voor het gemak een paar speerpunten eruit gevist ;)

Test tussen W&M Black Magic en inakustik LS-1002
Keuze en luistertest
De keuze voor de LS-1202 heeft ook veel te maken met de ervaringen van forumgenoot Maximus-Aurelius, omdat hij dezelfde speakertype had en ook dezelfde ervaringen met de kabels.

Hoop dat je er wat aan hebt... :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive