ACF show Audio Note

Started by phy, October 3, 2010, 13:17:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oud lid

Ik snap niet dat er met een set met een bedrag van 270.000 (als ik het wel heb) zo hard gedraaid moet worden. De meeste mensen willen juist dat op een miniem geludisniveau hun set alles brengt.

Mensen die sets kopen met grote bedragen zijn meestal geen mensen die op zo'n onzinnige demonstratie zitten te wachten... Dan snap je je eigen doelgroep niet. Ik ken mensen die zeer dure apparatuur hebben en geloof me zo'n discjockey zien ze liever op Ibiza zitten.


Erwin B

den

Quote from: Audiofiel on October  4, 2010, 07:25:55
Zeg den, heb jij je alleen maar hier aangemeld op kritiek in 1 topic te gaan leveren? :-X

uuh ja  :)
ik ben verder geen grote bezoeker van dit forum,lees het wel,maar het is mij teveel commercieel gericht..vandaar

mensen(bedrijven)die dit forum sponsoren,daarvan zijn de sets de beste en andere (concurrentie) sets op een show klinken nergens naar..

deze gedachte is niet helemaal welke in mijn straatje past.het siert de mens of importeur om concurrenten niet naar beneden te schrijven,geloof in je eigen product is prima. :thumbs-up:

maar een roze bril is gevaarlijk. :bigsmile:

daarom zijn menige reakties daarvan met een grote zak zout te nemen,wat erg jammer is want als er eerlijk objectief gepost word zou dit

een stuk beter overkomen.

aan de vele reakties op de diverse foras blijkt dat de demonstraties met audionote niet gewaardeerd worden,niet alleen de bezoekers hebben er last van,ook de andere importeurs.

hopelijk is er geleerd ,en hopelijk gaat de roze bril af.

het is verder prachtige apparatuur,niet alleen van audiolife,maar ook van andere bedrijven,samen moet iedreeen de show maken,en dit gevoel moeten de bezoekers voelen..

dit is moeilijk in een commerciele tijd,waarin iedereen zijn graantje wil meepikken.maar niet onmogelijk.

iedereen maakt de show,de audio,de bezoekers en de importeurs..

wilde gewoon even mijn ei kwijt  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik vind het werkelijk nog steeds ongelooflijk dat er geen produktkennis aanwezig is bij sommige verkopers...

AUDIONOTE KAN NIET HARD..........

Hoe vaak ik dat wel niet de afgelopen jaren genuanceerd en ongenuanceerd verkondig...

Telkens weer zie ik fysiek onmogelijk combinaties om aardbevingen te imiteren en dat terwijl in die speaker of versterker prachtige en onvergelijkbare kwaliteiten aanwezig zijn om ongekend mooie muziek weer te geven......

Dan hoor ik weer eens mooie Sonatinas rammelen in hun sigarenkistjes omdat er een enorme bigband op een peperduur systeem moet worden neergezet om de klant te imponeren en dat terwijl een viool-cdtje van Heifetz je op die (speaker)set tot tranen toe kan brengen............................................en nu lees ik weer Rammstein....man schei uit dat gaat niet.............. daar moet je enorm grote Wilsons voor pakken met Mega eindbakken........ :o

Ik vind het van de gekke dat een pro dan in een paar minuten in zijn eentje de hele phylosofie van de ontwerper op een beurs om zeep kan helpen........er is gewoon geen excuus.....sorry hoor maar dat moet even van mijn hart..... :o :o :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#28
Quote from: reMC on October  3, 2010, 23:28:44
Zoals Caspar zegt ben ook jij van harte welkom in onze winkel om de set eens ECHT goed te horen, het is geen vergelijk met op de show maar veel beter, de show-omstandigheden zijn helaas veel slechter en daarnaast, dat geven we toe dus, speelden we gewoonweg te hard.

....helaas moet ik dit ontkennen.... :(

Er werd in jullie OOK winkeltje snoeihard gespeeld met Snatertina's en Lab en Sun etc....en alles rammelde waardoor mijn eerst (door mij gemaakte  :-[) enthousiaste vriend besloot om niet over te gaan tot de aankoop (van een Audionote dac)
in de auto op de heenweg was hij dit van plan en had hij het geld bij zich....je had hem op de terugweg moeten horen :-X.......en ook al was de Dac3 daar niet schuldig aan zijn vertrouwen was ineens verloren...... :-\

Het was al weer een jaar of 2 geleden maar op verzoek kan ik je alle details nog vertellen over de set-up en gedraaide muziek...

Hoe bedoel je omgekeerd effect....het had appeltje/eitje kunnen zijn........ik zal het niet meer (aan hem) promoten natuurlijk..... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

#29
Quote from: cas3100 on October  3, 2010, 22:25:32
Gelukkig waren er ook talloze bezoekers die meerdere malen terugkwamen (zelfs de volgende dag) om nogmaals naar Audio Note te komen luisteren. (Echt waar!)

Dit komt zo over of dat je er zelf verbaasd over bent


Audiofiel

#30
Quote from: phy on October  5, 2010, 22:16:46
Dit komt zo over of dat je er zelf verbaasd over bent.

Dat was dus ook mijn idee. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Auee Audio

#31
Quoteen een andere (monitor, weet niet welke) bij een dealer van ons; Auee Audio in Utrecht

Kom deze discussie tegen, waarbij helaas ook ik betrokken word en toch op een minder positieve manier. Alsof ik zou demonstreren met de luidsprekers die niet in staat zijn om de klankleuren van instrumenten weer te geven.
Dat roept natuurlijk ook even om een reactie van mijn zijde  :smile:. De instap HM1-tjes van ADAM (1200 euro de set, om het even in perspectief te zetten) die jij destijds beluisterd hebt zou ik niet willen typeren als kleurloos en analytisch.
Natuurlijk ze zijn niet foutloos, dat is geen enkele luidspreker en zeker niet in dit prijssegment. Analytisch? Nee, onthullend is ADAM zeker wel. Het geeft de opnames weer zoals ze zijn. Het voegt daarbij geen kleuring toe, maar laat het ook zeer zeker niet weg. Het volledig neutrale karakter van de ADAM luidsprekers laat juist de klankkleuren van instrumenten op een eerlijke en natuurgetrouwe wijze horen. Zonder verkleuring, zonder sausje en vaak met een laag aaibaarheidsgehalte. Dit is juist wat ADAM onderscheidt van andere luidsprekers. Het bijzondere is ook dat vaak juist musici deze eigenschappen van ADAM erkennen en kunnen waarderen, vanuit hun eigen dagelijkse praktijk waarin ze een absolute referentie hebben. Voor mij persoonlijk veel zeggend.

Maar goed dat was even kort mijn visie in deze, ik hoop dat mijn reactie niet te ver off topic is of een te hoog mosterd na de maaltijd gehalte heeft. Zo ja, excuses...

reMC

Quote from: Erik van Voorst on October  5, 2010, 19:29:38
AUDIONOTE KAN NIET HARD..........

Los van dat IK helemaal niet vind dat iets per se 'hard moeten kunnen' en ik zelf nooit hard speel, is dit een blijvend meningsverschil denk ik, niet erg ;)

Dat we tijdens de show te hard is gespeeld, is duidelijk!

Het verhaal van je vriend vind ik erg triest om te horen en ook daar vind ik het heeeel jammer dat ik er niet bij was :(

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: reMC on October  8, 2010, 11:14:02
Los van dat IK helemaal niet vind dat iets per se 'hard moeten kunnen' en ik zelf nooit hard speel, is dit een blijvend meningsverschil denk ik, niet erg ;)

Dat we tijdens de show te hard is gespeeld, is duidelijk!

Het verhaal van je vriend vind ik erg triest om te horen en ook daar vind ik het heeeel jammer dat ik er niet bij was :(

Het is geen kwestie dat het hard moet kunnen maar er wordt bij jullie overal vaak te hard gespeeld...dat is een wezenlijk ander verhaal ;)
Maar zo te lezen ben je er nooit bij als er te hard gespeeld wordt  :eh:.....
Jullie moeten denk ik dan ALS TEAM op EEN LIJN gaan zitten zo te lezen (en de praktijk) en voordeel doen aan de feedback   :notify:
(van de laatste jaren :-X)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: Erik van Voorst on October  8, 2010, 11:26:12
Maar zo te lezen ben je er nooit bij als er te hard gespeeld wordt  :eh:.....

Omdat ik een hekel heb aan hard spelen ;)

Quote from: Erik van Voorst on October  8, 2010, 11:26:12Jullie moeten denk ik dan ALS TEAM op EEN LIJN gaan zitten zo te lezen

Is waar natuurlijk. Enige wat ik bij het dikgedrukte wil opmerken is dat zaken op een forum nogal uitvergroot worden ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Het klonk letterlijk en figuurlijk inderdaad wel hard... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

den

Quote from: reMC on October  8, 2010, 11:36:59
Omdat ik een hekel heb aan hard spelen ;)

Is waar natuurlijk. Enige wat ik bij het dikgedrukte wil opmerken is dat zaken op een forum nogal uitvergroot worden ;)
nou uitvergroten is inderdaad een groot woord...de tl buizen rammelen bijna uit het plafond   ::)

om terug te komen op je ervaring mbt het live geluid van de adams,ik zie dat je dealer ook gereageerd heeft.

je hebt de HM1 beluistert,de goedkoopste en kleinste passive monitor van adam..

nu trek ik je geloofwaardigheid wel meer in twijfel  :(

http://www.auee-audio.nl/index_bestanden/adamaudiohm1demo.htm

kom op waar heb je het over?

en kom op een actief systeem van adam,nou nemen we de adam tensor alpha met 2 x 12 inch woofers op het laag zou als pudding inelkaar zakken?kost by the way een fractie van je audionote..



doe die roze bril eens af..
liefhebber zijn is prima,maar realistisch zijn is ook een vak.

Interficior

Quote from: Auee Audio on October  8, 2010, 00:23:13
Kom deze discussie tegen, waarbij helaas ook ik betrokken word en toch op een minder positieve manier. Alsof ik zou demonstreren met de luidsprekers die niet in staat zijn om de klankleuren van instrumenten weer te geven.
Dat roept natuurlijk ook even om een reactie van mijn zijde  :smile:. De instap HM1-tjes van ADAM (1200 euro de set, om het even in perspectief te zetten) die jij destijds beluisterd hebt zou ik niet willen typeren als kleurloos en analytisch.
Natuurlijk ze zijn niet foutloos, dat is geen enkele luidspreker en zeker niet in dit prijssegment. Analytisch? Nee, onthullend is ADAM zeker wel. Het geeft de opnames weer zoals ze zijn. Het voegt daarbij geen kleuring toe, maar laat het ook zeer zeker niet weg. Het volledig neutrale karakter van de ADAM luidsprekers laat juist de klankkleuren van instrumenten op een eerlijke en natuurgetrouwe wijze horen. Zonder verkleuring, zonder sausje en vaak met een laag aaibaarheidsgehalte. Dit is juist wat ADAM onderscheidt van andere luidsprekers. Het bijzondere is ook dat vaak juist musici deze eigenschappen van ADAM erkennen en kunnen waarderen, vanuit hun eigen dagelijkse praktijk waarin ze een absolute referentie hebben. Voor mij persoonlijk veel zeggend.

Maar goed dat was even kort mijn visie in deze, ik hoop dat mijn reactie niet te ver off topic is of een te hoog mosterd na de maaltijd gehalte heeft. Zo ja, excuses...
Wellicht mosterd na de mosterd na de maaltijd, maar je vertelt eerst dat je HM1-monitoren niet kleurloos en analytisch zijn. Echter in het relaas eronder vertel je eigenlijk precies dat ze heel kleurloos en analytisch zijn, in vrijwel dezelfde bewoording!

Laat er even geen misverstand ontstaan dat ik kleurloos of analytisch een negatieve term vind!
Take it or lease it

Auee Audio

Nee dat is niet correct, ik zeg dat ADAM luidsprekers de klankleur van een instrument laten horen zoals hij op de opname staat, en dat ze dat doen zonder VERkleuring. Ik geef dus aan dat de ADAM's alles behalve kleurloos zijn (waarop ze be-criticeerd werden), maar niet verkleuren. Zie verkleuren maar als een vervorming van de oorspronkelijke klankkleur. Als ik het teruglees dan denk ik dat ik dat goed geformuleerd heb. Maar corrigeer me gerust verder..  :smile:

Interficior

#39
Ah. Denk je dat een luidspreker zich interesseert of het aangeboden signaal een viool, een blokgolf of ruis is? :) De klankkleur van het instrument is niet mijn ding. Ik kijk puur naar de speakers, en als die niet kleuren dan betekent dat dus dat een klankkleur van een instrument (indien mooi aanwezig op de geluidsdrager) er net zo gekleurd uit komt.

Het is natuurlijk nogal verwarrend, maar ik zeg dat als een speaker neutraal, laag aaibaarheidsgehalde, geen sausje en ook geen verkleuring heeft dat hij gewoon kleurloos en analytisch is. Dan oordeel ik over de luidsprekers, niet over de muziek die eruit komt. :)

Overigens twijfel ik zelf dan weer of zo'n Eton woofer écht kleurloos is, want Eton vind ik zelf wel heel mooi, maar eigenlijk alleen boven de 7", maar echt neutraal/kleurloos kun je het niet noemen.
Take it or lease it

Auee Audio

Een luidspreker moet inderdaad kunnen kleuren, maar niet verkleuren. Daar zit voor mij een verschil in.

Met neutraal, zonder sausje en met een laag aaibaarheidsgehalte, bedoelde ik eerlijk, niets verhullend en de opname weergevend zoals hij is. Kortom, niks toevoegen maar ook zeker niks weglaten.
Maar goed verwarrend is het wel enigszins  :wacko:. Uiteindelijk gaat het ook om een stuk persoonlijke beleving, ik vind dat ADAM geweldige luidsprekers maakt, iemand anders zoekt echter misschien iets anders in zijn muzikale beleving.
Daarom hoop ik dat iedereen vooral zelf een keer luistert en zelf een oordeel vormt, en niet direct af gaat op mijn woorden of die van Remco.

tiptop

Volgens mij is het meestal de combinatie van apparatuur waarmee elk component vergezeld gaat of het geluid wat het produceert kleurt of minder kleurt.
Alles kleurt. Ligt alleen aan de mate en of je die prettig vind of niet.

Quote from: Erik van Voorst on October  5, 2010, 19:29:38

Ik vind het van de gekke dat een pro dan in een paar minuten in zijn eentje de hele phylosofie van de ontwerper op een beurs om zeep kan helpen........er is gewoon geen excuus.....sorry hoor maar dat moet even van mijn hart..... :o :o :o

Uh, Erik....
De ontwerper, meneer qvortrup, demonstreert precies zo. HELAAS! Die man spoort ook niet.
Het is daarom, en daarnaast, wel erg jammer, omdat Audionote in potentie heel erg mooi muziek kan reproduceren. :confused:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Erik van Voorst (in memoriam)

#42
Ja dat weet ik maar die Quatro-Yup borduurt enkel verder op hetgeen wat Kondo ooit heeft neergezet...met een HAAKSE insteek... ;)

Ik blijf het ongelooflijk vinden dat een team van Cubies-Live-Affairs etc. etc. deze (hun) spullen zo willen laten knallen......bouw dan wat anders...maar probeer niet (zo) een product ALLES te laten doen......gaat niet en kan niet... :nowink:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Erik van Voorst (in memoriam)

Zoals jouw avatar:

Al mijn uitspraken zijn puur mijn mening  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

tiptop

Quote from: Erik van Voorst on October 24, 2010, 22:13:36
Zoals jouw avatar:

Al mijn uitspraken zijn puur mijn mening  ;)
Ben het er ook mee eens, alleen wist ik niet wat ik moest antwoorden. ;D ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

rb1968

Quote from: Auee Audio on October 24, 2010, 00:16:29
Een luidspreker moet inderdaad kunnen kleuren, maar niet verkleuren. Daar zit voor mij een verschil in.

Met neutraal, zonder sausje en met een laag aaibaarheidsgehalte, bedoelde ik eerlijk, niets verhullend en de opname weergevend zoals hij is. Kortom, niks toevoegen maar ook zeker niks weglaten.
Maar goed verwarrend is het wel enigszins  :wacko:. Uiteindelijk gaat het ook om een stuk persoonlijke beleving, ik vind dat ADAM geweldige luidsprekers maakt, iemand anders zoekt echter misschien iets anders in zijn muzikale beleving.
Daarom hoop ik dat iedereen vooral zelf een keer luistert en zelf een oordeel vormt, en niet direct af gaat op mijn woorden of die van Remco.

Een luidspreker moet zeker niet kleuren. Een speaker is geen 'muziekinstrument' maar dient er alleen voor om zo eerlijk (hoe subjectief ook) het bronsignaal weer te geven. Dat zal iedere zelfrespecterende speakerbouwer of importeur beamen.

Bijna altijd zal je merken dat als een hele goede speaker 'slecht'  klinkt deze hele goede speaker niets anders doet dan jou vertellen dat jouw cd'tje, interlink kabeltje, versterker en/of alles wat ervoor zit, laat staan de ruimte, jouw stroomvoorziening.. dat ikea-kleedje.. niet helemaal goed is.

De versterkerbouwer en de interlinkmaker en natuurlijk de speakerkabelman zal het hier ook mee eens zijn.

Concluderend. het is onvoorstelbaar moeilijk om referentie te bepalen. Daar draait het allemaal om. Als absolute vakidioot moet je kunnen horen, begrijpen, welke type piano daar speelt, met welke kabel en welk apparaat in welke ruimte deze is opgenomen.... wie masterd het? op welke apparatuur en in welke ruimte.. (moet ik nog even doorgaan?) 

lastig he :) maar dat maakt dit soort fora zo leuk

beste groet,
Rik Bach

den

QuoteEen speaker is geen 'muziekinstrument' maar dient er alleen voor om zo eerlijk (hoe subjectief ook) het bronsignaal weer te geven. Dat zal iedere zelfrespecterende speakerbouwer of importeur beamen.

:clapping:

QuoteAls absolute vakidioot moet je kunnen horen, begrijpen, welke type piano daar speelt, met welke kabel en welk apparaat in welke ruimte deze is opgenomen.... wie masterd het? op welke apparatuur en in welke ruimte.. (moet ik nog even doorgaan?) 

weet wel zeker dat het niet is afgemixed op een audionote set  :worship:
daarentegen is het wel weer leuk dat het cdtje wat afgemixed is op voor ons bekende en ook voor ons onbekende luidsprekermerken in studios de referentie is voor de mensen met de juiste oortjes die wel weten hoe een piano etc hoort te klinken!

waarom gebruiken die bijv geen luidsprekers die ontzettend kleuren?omdat dat te ver van de werkelijkheid afstaat.

Auee Audio

@rb1968

Volgens mij begrijp je me niet goed. Als je goed terug leest in deze discussie (wat je volgens mij niet hebt gedaan), dan begrijp je dat hier met kleuren wordt bedoeld, dat een luidsprekers de klankkleur van een instrument moet kunnen weergeven zoals hij op de opname staat. Niks, toevoegen, niks weglaten. Waar wij het denk ik volledig overeens zijn is dat een luidspreker dus niet mag verkleuren.. Volgens mij zeggen we uiteindelijk precies hetzelfde.

Quoteik zeg dat ADAM luidsprekers de klankleur van een instrument laten horen zoals hij op de opname staat, en dat ze dat doen zonder VERkleuring

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: rb1968 on October 28, 2010, 18:15:48
Een luidspreker moet zeker niet kleuren. Een speaker is geen 'muziekinstrument' ......

Beste Rik (mooie achternaam trouwens),

Dit is jouw mening (en grotendeels ook de mijne overigens) maar er bestaat een groep speakerbouwers die daar anders over denken..... ;)
Zij bouwen de speaker juist als een muziekinstrument en geven hierdoor bijvoorbeeld de cd een mooie houtklank mee wat de illusie/echtheid van gitaar en viool soms angstaanjagend goed benadert... :o.
Hier is in mijn optiek dan sprake van een zeer geslaagd ontwerp bij gebruik van een bepaald soort muziek....toevallig ook veel Bach.... 8) ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!