ACF show Audio Note

Started by phy, October 3, 2010, 13:17:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

phy

Gelezen op een ander forum  :(
toch jammer dat een mooi merk als Audio Note zo verkracht word  >:(


Bij audio note  toch jammer dat ze zo luid spelen


Nog nooit zo "goed" klinkend gehoord. Toch doet het geluid mij het meest denken aan een ouderwetse Jukebox. Zo een met buizen en een dikke papieren woofer onderin. Om een of andere reden moest het snoeihard staan..  voor ons reden om er na 3 nummers weg te vluchten.


AudioNote
Ik was ook heel even in die ruimte voor foto's te maken en toen zette men in ene (zonder ik het doorhad en met mijn rug ernaar toestond) een nummer op van Ramstein of zoiets. SNOEIHARD !!!!
Zo hard dat ik acuut pijn in mijn (gevoelige) oren kreeg en de rest van de dag mijn parte speelde. Wat een ongeloofelijke tering herrie !! Als dat 270.000,00 € moet kosten, dan zou ik mijn hobby gelijk opgeven. Belachelijk en wat een onbeschoftheid om het zo hard te zetten. Behalve dat het zo hard stond, klonk het nergens naar en die waaibomenhouten kistje waar een driver in zat sloeg je om je oren. Men moest het verbieden dat dit soort lui komen demonstreren. Want het heeft niets te maken met demonstreren, maar eerder met een PA geluid. Ik ben dan ook gelijk binnen de minuut weggevlucht. Wie van dit soort geluid houdt moet maar een Bose setje aanschaffen, want die gebruikt zijn oren niet.

Positief bedoeld, maar heeft dan niemand de zin (het lef) om de jongens met audionote aan te spreken en te zeggen dat het totaal niet te genieten is als het zo hard gaat + ze heel veel negatieve indrukken achterlaten
.


Oh, dat lef heb ik zeker wel. Ik ben niet op mijn mondje gevallen, hoor. Maar vraag je af wat heeft het voor zin als je in ene een partij hard geluid naar je toe geslingerd krijgt en die jongeman ziet jouw gelijk in elkaar klappen van schrik en je handen naar je oren ziet gaan en hem hulpeloos aankijkt. De respons die ik daar op terug kreeg was een wazige glimlach. Nou, dan ben je in mijn optiek niet goed bezig en zeer klantonvriendelijk. Als er ook andere mensen gelijk weglopen en je vraagt je nog steeds niet af waarom mensen weggaan, dan ben je in mijn optiek een ontzettende grote egotripper en snap je het gewoon niet. Zo heb ik Paul die ernaast stond ook diversen malen naar hun zien lopen en hun een vriendelijke en subtiele aanwijzing zien geven en zelfs dat pakte men niet op. Echt, dan begrijp je het echt niet en je hoort dan niet op zo'n mooie show thuis. Want je verziekt het voor je bezoekers en de geinterreseerde en potentiele koper en voor de rest van de deelnemers en je daarbij neem je de oragnisator ook in de maling. Zo'n vent hoort op een PA show te zijn , maar niet op een hifishow. Wat die vent doet is namelijk je bezoekers wegpesten en niets anders.


Conclusie:
Dit heeft de toekomst dan de grotere shows. Rustig en je kon overal goed luisteren (behalve dan bij Audio-Note)


Bij AudioNote stond een cd van Coxcomb Red Ohia ? te spelen nooit van gehoord ,geweldige muziek ,Gelijk thuis op Itunes store aangeschaft echt super. Een aanrader . Dat was ook het enige positieve wat ik van AudioNote heb over gehouden  helaas. Maar dat komt denk ik ,wat ik eerder heb geschreven, veel te luid werd gespeeld . Jammer


Deze enthousiaste jonge man die de demo verzorgde speelt altijd heel hard ,is mijn ervaring bij eerdere demo,s van hem. Hij weet echt wel dat het voor niet iedereen even plezierig is. Waarom hij het toch doet weet ik niet. Zodra hij aan de volume knop zit lopen de meeste mensen weg,net als ik.


Audionote
In een woord afschuwelijk. Los even van het onvoorstelbare feit dat er veel en veel te hard werd gespeeld klonken deze speakers scherp in het hoog en zeer onrustig. Een kerkorgel cd klonk als een op hol geslagen draaiorgel. Waarom er niet op een normaal volume werd gespeeld is mij een raadsel en de hele benadering was arrogant en klantonvriendelijk. Heer van Audiolife: U staat er niet voor uzelf maar voor uw potentiele klanten die de moeite nemen naar uw set te komen luisteren. Was voor mij de eerste kennismaking met Audionote en de laatste!


Heel erg jammer dat het zo uitpakt voor de mooiste  weergave apparatuur die er maar bestaat
het kan echt heel mooi zijn als er met verstand van zaken mee omgegaan word
Helaas.....



reMC

Helaas was ik zelf ziek en er dus niet bij, maar ik snap wat men bedoelt als het gaat om volume en zal de boodschap proberen over te brengen ;)

Zeg het echter ter plekke, dan kunnen we er wat mee. Kijk, Rammstein mag best wel hard vinden wij (maar nooit té hard, ben ik eens), maar als je wilt horen hoe het op lager volume klinkt: no problem, maar dan moet je het wel even vragen. Ik bedoel dit niet als verdediging, maar het past wel mooi in deze discussie: zeg het dus even tegen ons in plaats van binnen te glimlachen en vervolgens op een forum te schrijven dat het verschrikkelijk te hard stond. Dat gebeurt nogal vaak namelijk.

Maar nogmaals: ik ben het deels met jullie eens en zal mijn collega temmen ;)

coned (banned)

ik heb ook al diverse shows meegedaan als dealer, en de collega's proberen vaak te winnen door één of andere volumewedstrijd
kijk als een set mankementen heeft dan kan men enkel nog volume inroepen om de concullega's te proberen overtreffen

wat eigenlijk tegen hen keert:

ik heb al demo's gedaan voor audio verenigingen waar na ons een 2e dealer met een 10x duurdere set en veel luider probeerde te imponeren
(ze konden het niet begrijpen dat wij een zeer goed klinkende set op 12V batterijen hadden lopen)

zij speelden zo luid dat veel mensen koppijn kregen en ons nadien kwamen feliciteren dat onze set david tegen goliath was en de muzikaal toch veel beter

ze doen maar, met loudness win je geen klanten die verfijning zoeken
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

advr

ik moet die meneer van hierboven wel gelijk geven. Casper was (te) lekker bezig. Nu was ik vrij laat en er was verder niemand maar het moet volgende keer wel zachter. We weten dat het hard kan ;D
Dat had ik hem wel willen mailen maar nu hoeft dat niet meer;D

die Avant Garde meneer ernaast ging eigenlijk nog veel harder :plain: :plain:

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

reMC

Quote from: advr on October  3, 2010, 20:51:00
ik moet die meneer van hierboven wel gelijk geven. Casper was (te) lekker bezig. Nu was ik vrij laat en er was verder niemand maar het moet volgende keer wel zachter. We weten dat het hard kan ;D
Dat had ik hem wel willen mailen maar nu hoeft dat niet meer;D

die Avant Garde meneer ernaast ging eigenlijk nog veel harder :plain: :plain:



Jij weet gelukkig hoe het in de winkel klinkt ;)

advr

Quote from: reMC on October  3, 2010, 20:52:19
Jij weet gelukkig hoe het in de winkel klinkt ;)

ik wel, maar anderen moeten dat ook eens weten :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

phy

Quote from: advr on October  3, 2010, 20:51:00


die Avant Garde meneer ernaast ging eigenlijk nog veel harder :plain: :plain:


Ja dat krijg je dan  :-\

advr

Maar uiteindelijk wil je gewoon lekker luisteren toch? :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

den

#8
Quote from: phy on October  3, 2010, 21:17:46
Ja dat krijg je dan  :-\
ja het was tegenelkaar opboksen...

bij Sonority viel soms amper normaal te luisteren..vooral rammstein en een bepaald nummer met een gitaar werd telkens in de treuren herhaald en drong gigantisch in de andere kamers door..

dat een set hard kan,is leuk,meerdere set aldaar kunnen hard.
maar zo heeft het bijna geen zin om in andere kamers te gaan luisteren die wel zacht willen spelen.

Quotemaar als je wilt horen hoe het op lager volume klinkt: no problem, maar dan moet je het wel even vragen
nee dat moet je niet vragen ,dat moet gewoon niet gebeuren,dit kan zo nu en dan heel even,maar niet constant,en men hoeft het zeker niet te vragen,kwestie van met elkaar rekening houden.
:hmmm:

cas3100

Lezers,

Zelf ben ik eigenlijk helemaal geen forum man, maar ik werd door Remko toch wel even gewezen op mijn prestatie van afgelopen weekend. Een reactie van mijn kant om wat op een rij te zetten dan. Ten eerste: Dank voor de Feedback. Ja, voor sommige van de vele bezoekers heb ik te stevig gedraaid. Gelukkig waren er ook talloze bezoekers die meerdere malen terugkwamen (zelfs de volgende dag) om nogmaals naar Audio Note te komen luisteren. (Echt waar!)

Voor de luisteraars die het te luid vonden. Excuus. Ik heb geleerd van jullie kritiek en zal meer rekening houden met de oren van de (meer gevoelige) luisteraar. Daar staan we tenslotte ook voor. Indien het dan alsnog gebeurt spreek mij dan gewoon direct aan en vraag om andere muziek, een muziekverzoek, harder, of juist zachter of andere audiofiele wensen in plaats van achteraf. Met mijn goede buur kon ik het prima vinden wellicht dat we op sommige momenten even tegen elkaar hebben gespeeld, inderdaad niet handig.

Nu het goede nieuws. We komen terug  :headbanging: Komend weekend in Brussel en natuurlijk op de X-fil show. Kom opnieuw langs (als je durft) en ervaar hoe subtiel Audio Note kan klinken. Daarnaast zou ik de critici willen uitnodigen om na te praten en in Buren te komen luisteren naar Audio Note. Ik beloof je dat het een leuke avond zal worden. De datum: 7 oktober 20.00 uur in Buren! Laat je weten of je lang wil of kan komen? [email protected]

Een groet!

Caspar




den

#10
QuoteTypische voorbeelden daarvan vind ik (ja, echt) ADAM en Lyngdorf. Die klinken ZO 'ontkleurt' en analytisch dat je allerlei ('detail')geluidjes hoort en dat het neutraal lijkt (er wordt weinig toegevoegd), maar je hoort juist alle natuurlijke klankkleuren niet (er wordt veel weggelaten). Alles zit in 1 soort 'grijs' geluid.
hey blijf alsjeblieft een beetje realistisch zeg!!

dat je jouw set zo superieur vind dat lezen we tot in den treuren weer overal terug..

als we zo gaan beginnen te praten maak je je niet erg populair,ik vond de audionote bedroevend slecht..

als je dat kleuring noemt,of niet het maakt mij niet uit hoe je het verwoord..
ik wil gewoon genieten van muziek..ben muziekliefhebber en dan wil ik genieten..ongeacht het merk..

zet die roze bril eens af ,het zou je sieren!!




reMC

Quote from: den on October  3, 2010, 23:23:47
hey blijf alsjeblieft een beetje realistisch zeg!!

dat je jouw set zo superieur vind dat lezen we tot in den treuren weer overal terug..

als we zo gaan beginnen te praten maak je je niet erg populair,ik von de audionote bedroevend slecht..

als je dat kleuring noemt,of niet hjet maakt mij niet uit hoe je het verwoord..
ik wil gewoon genieten van muziek..ben muziekliefhebber en dan wil ik genieten..ongeacht het merk..

zet die roze bril eens af ,het zou je sieren!!

Ik dacht ik dat ik dat op hear.nl had geschreven ;D Daar lees je ook dat ik zeg dat Audio Note niet heilig is, lichtjes gekleurd etc, maar dat ik het heerlijk vind om de dingen die het doet. Die dingen doet bijv. ADAM voor mij echt niet. Mag dat? :)

P.S. Zoals Caspar zegt ben ook jij van harte welkom in onze winkel om de set eens ECHT goed te horen, het is geen vergelijk met op de show maar veel beter, de show-omstandigheden zijn helaas veel slechter en daarnaast, dat geven we toe dus, speelden we gewoonweg te hard.

den

#12
Quote from: reMC on October  3, 2010, 23:28:44
Ik dacht ik dat ik dat op hear.nl had geschreven ;D Daar lees je ook dat ik zeg dat Audio Note niet heilig is, lichtjes gekleurd etc, maar dat ik het heerlijk vind om de dingen die het doet. Die dingen doet bijv. ADAM voor mij echt niet. Mag dat? :)

P.S. Zoals Caspar zegt ben ook jij van harte welkom in onze winkel om de set eens ECHT goed te horen, het is geen vergelijk met op de show maar veel beter, de show-omstandigheden zijn helaas veel slechter en daarnaast, dat geven we toe dus, speelden we gewoonweg te hard.

ik zeg niet dat het niet mag,maar eerst heb je het over live geluid etc...en op geluidsdruk,dit doet een ADAM beter dan de audionote,geloof me!
welke adams heb jij beluistert?
en waar?

reMC

#13
Quote from: den on October  3, 2010, 23:31:18
welke adams heb jij beluistert?
en waar?


Phoe heel vaak maar in ieder geval 3 verschillende, 2x op een show (zie hier en hier) en een andere (monitor, weet niet welke) bij een dealer van ons; Auee Audio in Utrecht.

Ook hier wil ik benadrukken: je hoeft Audio Note niet mooi te vinden (dat begrijp ik zelfs), net zoals ik ADAM niet mooi hoef te vinden. Maar ik omschrijf hoe ik het zie op het andere forum zodat je hopelijk wat beter begrijpt waarom Audio Note doet wat het doet ;)

Quote from: den on October  3, 2010, 23:31:18
ik zeg niet dat het niet mag,maar eerst heb je het over live geluid etc...en op geluidsdruk,dit doet een ADAM beter dan de audionote,geloof me!

Geloof mij ;) We zijn het gewoon helemaal niet eens (zelfs niet een beetje als ik deze quote van je lees, ik denk dat ADAM naast Audio Note als pudding in elkaar zakt als het om druk en laagweergave gaat :D) en dat is helemaal niet erg. Maar des te leuker daarom om eens bij ons te komen luisteren/vergelijken als je daarvoor open staat.

phy

De Audio Note´s zijn prachtige luidsprekers evenals de rest van de apparatuur.
echt geweldig mooi spul dat voor mij zelfs het mooiste is dat er maar bestaat.
Daarom vind ik het ook zo jammer dat door onkunde en golfjes boomcar mentaliteit zoiets zoiets gepresenteerd word ,
het verdiend echt beter.

den

en overal op die show en bij je dealer is op oorlogssterkte gespeelt om een live benadering te horen?
nee zo gek als jullie het maken op een show zijn ze daar op shows niet,ook jullie dealer niet!

uhh nee ik sta er niet meer voor open,dat is meer op de manier hoe dit verkondigd word.
dat je achter je eigen merk staat is prima,maar dit neemt wat mij betreft erg verkeerde vormen aan.

jammer van het merk,in de basis erg leuk,maar hoe het nu word gepresenteerd doet het merk geen recht aan,dat doet mij als liefhebber wel weer pijn.
zo gaat dat denk ik tegenwoordig.

jammer  :-\


reMC

Quote from: den on October  3, 2010, 23:46:43
en overal op die show en bij je dealer is op oorlogssterkte gespeelt om een live benadering te horen?

Nee, live is veel meer (en soms minder :)) dan keihard draaien, dát vinden we juist. Daarom is het ook extra jammer dat jullie de keiharde scenes hebben gehoord ;)

Maar goed, onze kans is vergooid merk ik, eigen schuld...

den

Quoteik denk dat ADAM naast Audio Note als pudding in elkaar zakt als het om druk en laagweergave gaat ) en dat is helemaal niet erg. Maar des te leuker daarom om eens bij ons te komen luisteren/vergelijken als je daarvoor open staat.

rij jij in een golf met boomcar instalatie en neon verlichting en doordraaiende velgen?

krijg beetje dit idee bij jullie gedachtes..
terwijl audionote toch echt anders in mijn gedachten was..


reMC

Ik zal niet herhalen dat we het in die paar minuten op de ACF show blijkbaar hebben verknald en dat je een herkansing kunt krijgen onder goede omstandigheden.

Oeps toch gedaan... :)

den

Quote from: reMC on October  3, 2010, 23:49:07
Nee, live is veel meer (en soms minder :)) dan keihard draaien, dát vinden we juist. Daarom is het ook extra jammer dat jullie de keiharde scenes hebben gehoord ;)

Maar goed, onze kans is vergooid merk ik, eigen schuld...
het was zeldzaam dat er een rustige scene was,vermoedelijk was dat een plaspauze  ::)



Audiofiel

Zeg den, heb jij je alleen maar hier aangemeld op kritiek in 1 topic te gaan leveren? :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: cas3100 on October  3, 2010, 22:25:32
Zelf ben ik eigenlijk helemaal geen forum man, maar ik werd door Remko toch wel even gewezen op mijn prestatie van afgelopen weekend. Een reactie van mijn kant om wat op een rij te zetten dan. Ten eerste: Dank voor de Feedback. Ja, voor sommige van de vele bezoekers heb ik te stevig gedraaid. Gelukkig waren er ook talloze bezoekers die meerdere malen terugkwamen (zelfs de volgende dag) om nogmaals naar Audio Note te komen luisteren. (Echt waar!)

Hoe weet je dat ze terugkwamen omdat ze het zo goed vonden klinken? Je vergeet er rekening mee te houden dat mensen een 2e poging gingen wagen omdat het de 1e keer te hard stond. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

#22
Het is m.i. treurig dat een product als AudioNote, jammergenoeg onder het juk van P.Qvortrup, zijn verlies moet nemen.
Welke buiten zijn coup en aanpassingen, ook nog eens te lijden heeft onder zijn demonstratie talent.

Wat dan, voor zover ik hier lees, teleurstellend is, is dat het stokje doorgegeven wordt onder de noemer dat deze demonstratie techniek dan het beste uit deze componenten naar boven zou halen.

:(

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

S@m

#23
x

audiofreaky

Dan zal ik hier ook maar even reageren.
Tegen de topicstarter zou ik het volgende willen zeggen:
Ik ben een van degenen (nikename audiofreak) die hier ge-quote is en als men dan stukjes tekst gebruikt uit een ander forum, dan is het wel zo netjes om aan bronvermelding te doen en de link te plaatsen van het bewuste topic, zodat de lezer ook het HELE verhaal kan lezen. Hier de bronvermelding op het HEAR forum : http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=13550&st=0.

De discussie is op het HEAR forum nog even doorgegaan en op goed moment goed afgesloten wat mijzelf betreft. Men heeft excuus aangeboden en men heeft eruit geleerd. Op de komende show in Utrecht deze maand zal ik persoonlijk nogmaals langsgaan en met de betreffende persoon het er nog even over hebben. Wat mij betreft is het nu dan ook klaar.




je oren zijn  je beste adviseurs !!