Denon 3808A USB playback in de war

Started by niels1962, August 28, 2010, 13:38:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

niels1962

Beste forumleden,

Het selecteren van muziek op een USB stick lukt niet meer. Hij speelt wel muziek af maar constant verkeerde tracks. Ik selecteer dus nummer 1 en hij speelt b.v. nummer 6 af. Er zit ook geen logische volgorde in. Ik heb de stick nagekeken op de pc. en die geeft dezelfde volgorde aan als de versterker, dat kan het dus ook niet zijn. Ook als ik niet selecteer maar skip naar het volgende liedje op de stick slaat de versterker constant een aantal liedjes over. Hij pakt dus niet automatisch de volgende uit de lijst. Random en reapeat staan beide uit. Van Denon advies gekregen te resetten, dat heb ik gedaan maar dat mag ook niet baten.

Iemand enig idee? Alvast bedankt.

Niels.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

niels1962

Zelf de oplossing op internet gevonden:

8. Sometimes NET/USB random mode defaulting to being turned On causing random playback including random Internet radio selections. Workaround use second remote and turn random mode Off. Random mode can only be selected when playing tracks in USB/Media Server/Rhapsody. You may need to cycle through turning random mode Off/On/Off several times until the AVR shows on the front panel Random Off. When power cycling the AVR using small power button the problem may return with random mode defaulting to being turned On causing all NET/USB selections including Internet radio to play random or play a track or radio station that was not selected.

Dus in NET/USB de functie random diversen keren aan en uit zetten. Bij mij was het toen opgelost. Bij de importeur hadden ze nog nooit gehoord van dit probleem en dat vind ik dan toch weer raar.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

niels1962

Toch weer even een berichtje over deze bug. Die is toch hardnekkiger dan ik dacht. Hij keert namelijk weer terug als ik de versterker uit heb gezet. Ik wil vragen of er meer mensen zijn die hier last van hebben want ondanks dat ik er op buitenlandse fora veel gevonden heb zegt de importeur uit Geldermalsen doodleuk dat dit probleem in Nederland niet bekend is, "nooit van gehoord, het zal wel aan de gebruiker liggen". "De software in Denon versterkers uit b.v. Amerika is trouwens zowiezo totaal anders dan die van versterkers hier in Nederland", zegt de vertegenwoordiger bij Denon. Ik heb het idee dat ik een beetje aan het lijntje wordt gehouden en hoop dan ook dat ik meer 3808 gebruikers vind die onderstaand euvel ervaren.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

hielp

Ik zie dat de vraag al erg oud is,...maar is er al een oplossing voor?
Zelf zit ik namelijk met hetzelfde geval.
Philips 47PFL9632
Samsung BD-P1400
Denon AVR-3808A -> synology DS-209+II NAS( +sabnzbd en sickbeard)
Tannoy Arena 5.1 white wallmounted Tepax extreme ultra flat cable UPC HDTV dvr

WilcoL

Ik heb het probleem ook weleens gehad met mijn 4308, zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110286.msg1905634#msg1905634

De oplossing is overigens toch echt je AVR benaderen via de PC en de Random-toets daar aanklikken. Ook als in je settings staat dat "Random Off" staat, wil dit weleens helpen...

Succes!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear