Pronto ervaringen, verhalen

Started by blue-eyes, August 25, 2010, 13:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Etiennevh

Thanks xynyx, dit weekend eens ff aanklooien om een stapje in de goede richting te maken :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

jaco

Ik zal je sTraks allle logos sturen die ik heb als png maar ik dacht dat je ze niet nodig had

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Etiennevh

Quote from: jaco on April 11, 2014, 09:41:00
Ik zal je sTraks allle logos sturen die ik heb als png maar ik dacht dat je ze niet nodig had
Dankje Jaco. Hoezo dacht je dat ik ze niet nodig had? (mocht het vanwege mijn verkooptopic zijn, ik had een 9800 en een 9600. Ik heb de 9800 verkocht en de 9600 houd ik :) )
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

jaco

Hmm, misschien een kleine vergissing, ik had van alles naar die koper van je 9800 gestuurd.

Maar ik zal je een pm sturen, ik wil ze met alle plezier opsturen. Allemaal ook van dingen als lyngsat etc gehaald en omgezet naar png files met transperante achtergrond als ze dat niet waren.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Etiennevh

Quote from: jaco on April 11, 2014, 13:55:31
Hmm, misschien een kleine vergissing, ik had van alles naar die koper van je 9800 gestuurd.

Maar ik zal je een pm sturen, ik wil ze met alle plezier opsturen. Allemaal ook van dingen als lyngsat etc gehaald en omgezet naar png files met transperante achtergrond als ze dat niet waren.
Hoi Jaco,

Oké, bedankt, dat scheelt weer :)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

jaco

Ze waren helaas nog niet allemaal omgezet naar png met tranperante achtergrond. Maar dat kun je makklijk doen met iets als Photoshop als je dat hebt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Etiennevh

Dit draadje maar weer eens uit het stof halen.  :colgate:

Ik ben weer eens bezig met mijn Pronto, maar zou heel graag een functie bij een aantal devices hebben waarmee ik een "default" volume kan definieren na een macro.

Iemand die daar een stukje script voor heeft, of wellicht is er helemaal geen script voor nodig?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

riwi

#882
Quote from: Etiennevh on September  8, 2014, 21:11:42
Dit draadje maar weer eens uit het stof halen.  :colgate:

Ik ben weer eens bezig met mijn Pronto, maar zou heel graag een functie bij een aantal devices hebben waarmee ik een "default" volume kan definieren na een macro.

Iemand die daar een stukje script voor heeft, of wellicht is er helemaal geen script voor nodig?

Er schijnen voor Marantz discrete ir codes te zijn om direct een dB level te kiezen. Dus geen script maar gewoon een IR code sturen :

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/rc-custom/thread.cgi?21487,new

http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/rc-discrete/thread.cgi?7121


RC-5/ RC-5 Ex. Format"      
Command Name    System   Command   Extension
VOL +   16   16   ---
VOL -   16   17   ---
Direct VOLUME   16   111   00 - 63

Etiennevh

Thanks voor de links, maar het lijkt er natuurlijk weer eens op dat dat niet voor mijn receiver geldt (althans, de IR codes komen niet voor in de Marantz IR excel overview)

Ik neem aan dat het mogelijk moet zijn om een IR code te sturen waardoor er een volume preset wordt gedaan, of zou iets dergelijks alleen mogelijk zijn met RS232?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

riwi

Quote from: Etiennevh on September  9, 2014, 13:53:53
Thanks voor de links, maar het lijkt er natuurlijk weer eens op dat dat niet voor mijn receiver geldt (althans, de IR codes komen niet voor in de Marantz IR excel overview)

Ik neem aan dat het mogelijk moet zijn om een IR code te sturen waardoor er een volume preset wordt gedaan, of zou iets dergelijks alleen mogelijk zijn met RS232?
Dat staat er toch hierboven? : maak in pep2 of3 een knop en hang er een RC5 code aan met 16 - 111 en bv 30. Druk op de knop en kijk of je receiver naar de -30dB springt. Ik weet niet welkeMarantz je hebt. In de excel staan maar een paar modellen. Ik zou het gewoon uitproberen.

Met rs232 kan je ook commandos sturen en status opvragen. Geen idee of de (je) Marantz dat kan en wat ie dan kan.

Etiennevh

Thanks Riwi, ga het idd gewoon proberen. In de excel in de links stond mijn receiver echter aangemerkt als niet mogelijk. We gaan het meemaken of het wel of niet kan, zodoende dat ik aangaf dat het waarschijnlijk niet kan.

Aangezien ik geen RFX extender o.i.d. heb is RS232 denk ik niet mogelijk. Misschien kan het wel met een (9400?!) door een triggerpoort of zo te activeren, zal eens wat onderzoek gaan doen.. :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

riwi

Je had niet verteld welke Marantz receiver je hebt dus dat kon ik niet bekijken.

Ik zou het inderdaad uitproberen.

Als je receiver een rs232 poort heeft moet er een beschrijving zijn van de syntax en commando structuur die je via die poort mag gebruiken. Uit die beschrijving moet dan blijken of het zin heeft om met een RFX9600 serial extender aan de slag te gaan. Ik heb er op zolder nog een liggen die niet meer gebruikt wordt ;)

Etiennevh

Ok, sorry, heb de SR9600.

Die beschrijving heb ik volgens mij gevonden op het US Marantz archief. Zal er eens in duiken.

Klinkt aantrekkelijk, echter heb ik op dit moment er geen zin in om nog meer geld aan uit te geven. Wellicht veranderd dat in de toekomst nog ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

riwi

Als je een PC met seriele connector hebt en je legt een seriele kabel tussen de PC en de RS232 poort van de SR9600, dan kan je met een terminal programma (of bv putty) zelf de seriele commando's typen en in je putty scherm zien wat de respons van de SR9600 is. Kost dus niks behalve tijd om uit te proberen wat er mogelijk is.

Etiennevh

Dat snap ik, alleen ken ik mezelf een beetje. Als die commando's straks goed werken, tsja dan moet die RFX extender er toch weer komen ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Teejoo

Quote from: Etiennevh on September 10, 2014, 20:30:39
Dat snap ik, alleen ken ik mezelf een beetje. Als die commando's straks goed werken, tsja dan moet die RFX extender er toch weer komen ;)
als je er een zoekt dan heb ik een zgan voor je! Ben nu even wat slechter bereikbaar, maar pm me maar als er interesse is.

xynyx

en ik nog 2  :D

Koop die van Riwi nou maar. Kan nooit veel zijn ;)

Etiennevh

M.a.w., jullie gebruiken allen geen Pronto meer? Of geen RS232 meer? :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

xynyx

Ik ben overgestapt naar Commandfusion met iTach voor een tablet. Veel makkelijker programmeren dan dePronto als je ook javascript gebruikt.

riwi

Quote from: Etiennevh on September 11, 2014, 22:22:29
M.a.w., jullie gebruiken allen geen Pronto meer? Of geen RS232 meer? :)
Ik heb nog 2x mijn 9400 in gebruik naar volle tevredenheid. Zonder rs232.
Ik gebruikte de rfx9600 om via seriele verbinding de volumestand van de versterker uit te lezen en op de pronto weer te geven. Maar dat heb ik dus uit gezet nu. Scheelt stroom verbruik van een wrt54g wifi routertje en de rfx9600 zelf. Ruimt ook weer wat op in het rack. Bijkomend voordeel is dat de pronto nu weer 14 dagen mee gaat na 1x laden. Met de wifi aan was ie na 1 a 2 dagen wel leeg.

Etiennevh

Quote from: riwi on September 12, 2014, 15:15:18
Ik heb nog 2x mijn 9400 in gebruik naar volle tevredenheid. Zonder rs232.
Ik gebruikte de rfx9600 om via seriele verbinding de volumestand van de versterker uit te lezen en op de pronto weer te geven. Maar dat heb ik dus uit gezet nu. Scheelt stroom verbruik van een wrt54g wifi routertje en de rfx9600 zelf. Ruimt ook weer wat op in het rack. Bijkomend voordeel is dat de pronto nu weer 14 dagen mee gaat na 1x laden. Met de wifi aan was ie na 1 a 2 dagen wel leeg.
Ok. Dat zou voor mij ook de voornaamste reden zijn om met RS232 te gaan werken, aan de andere kant hecht ik ook behoorlijke waarde aan batterijduur. Voor mij weegt batterijduur zwaarder en is daarmee de noodzaak voor zo'n RFX een stuk minder ;)

Ik ben erg tevreden met deze AB, zal binnenkort eens wat printscreens maken :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Teejoo

Quote from: Etiennevh on September 11, 2014, 22:22:29
M.a.w., jullie gebruiken allen geen Pronto meer? Of geen RS232 meer? :)
Zeker wel een Pronto, heb nog steeds niets beters gevnden. Ik heb de RS232 nooit gebruikt omdat ik het niet goed begreep, en het bij nader inzien overbodig was toen ik de processor hoger heb geplaatst. Was een beetje een impulsaankoop van een test set.