Arcam AVR500/600/888 en RS232/TCPIP besturing

Started by jowi, August 16, 2010, 18:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jowi

Ik heb mezelf suf gezicht naar deze oplossing, maar kon het werkelijk nergens vinden :mellow: wel de langere versie, in een plastic behuizing van 5 cm lang, maar niet IN een dergelijke gender changer... Had inderdaad een handiger oplossing geweest...

PKfotografie

Zie net dat conrad ze ook heeft, voor iets meer dan 2 euro

jowi

De normale gender changer die ik nu heb kosste al 2 euro... die bij conrad is dan weer geen gender changer, die moet je er dan weer los bijkopen, wordthet weer een te lang ding bij elkaar...

Anyway, ik hou het in mijn achterhoofd dat ze dus blijkbaar wel bestaan, voor mijn ding is het nu te laat.

PKfotografie

Quote from: jowi on October 22, 2011, 18:42:28
De normale gender changer die ik nu heb kosste al 2 euro... die bij conrad is dan weer geen gender changer, die moet je er dan weer los bijkopen, wordthet weer een te lang ding bij elkaar...

Anyway, ik hou het in mijn achterhoofd dat ze dus blijkbaar wel bestaan, voor mijn ding is het nu te laat.

Andere zoekterm gebruiken
null modem

jowi

Die had ik net dus zelf al gevonden, maar dat is dus alleen een nullmodem, geen gender changer ;) die moet er dus nog bij, dan word ie 2x zo lang, dat is al weer te lang voor achter de arcam... een nullmodem en gender changer in 1 zou wel kunnen.

riwi

Ik heb voor het werk een zelfgemaakt stukje utp kabel gewired als nul modem in mn laptop tas zitten.
Dat samen met van die rj45-rs232 blokjes female heb ik voldoende aan.
Ikheb er nog wel een male-male rs232 dingetje bij voor oudere machines.

RonDomotica

Hallo,

Ik wil bij een klant de Arcam aan het domotica (KNX) koppelen, dit doe ik via een moxa en in mijn visualisering kan ik codes aan knoppen koppelen (dit kan via een EibPort waar een UDP sender is ingebouwd die de KNX adressen vertaald naar de arcam codes), ik wil dus in de keuken via een Scene knop de versterker op zone 2 zetten en een bepaald volume en een zender.

Nu heb ik alles aangesloten (moxa op de arcam) en wil ik codes gaan ingeven maar hier strand ik.

Ik zie op het forum een software waar ik codes mee kan lezen en zenden, hier zou ik denk ik wat mee kunnen testen. hoe kan ik de "Arcam Terminal" downloaden?

Kan mij iemand een beetje op weg helpen hiermee?




jowi

Het tooltje waar ik mee test is van mijzelf, is niet ergens te downloaden. Hoe heb je de Arcam aangesloten, via RS232, of met ethernet? Dat laatste werkt niet, als je IP commando's wilt versturen moet je alsnog de seriele poort gebruiken met een ethernet<>RS232 converter.