Arcam AVR500/600/888 en RS232/TCPIP besturing

Started by jowi, August 16, 2010, 18:27:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dvlz303

Ik ben het helemaal met jowi eens. Je koopt toch ook geen sportauto waar vervolgens de turbo het niet doet en dan.. ach, normale gebruikers gebruiken de turbo toch niet. ;)
Ik vind het niet erg dat het niet werkt, maar het moet wel worden opgelost. En niet 2 of 3 jaar later?!
Overigens heb ik op mijn laatste 2 e-mails naar Arcam nog geen reactie ontvangen. >:(

Quote from: bmateijsen on November  6, 2010, 17:32:57
Ik vind dat de huidige firmware een paar bijschaafpunten heeft, en daar zijn we nog mee bezig.
Hmmm. ben jij ook met de firmware bezig dan?

bmateijsen

Quote from: dvlz303 on November  6, 2010, 17:38:28
Ik ben het helemaal met jowi eens. Je koopt toch ook geen sportauto waar vervolgens de turbo het niet doet en dan.. ach, normale gebruikers gebruiken de turbo toch niet. ;)
Ik vind het niet erg dat het niet werkt, maar het moet wel worden opgelost. En niet 2 of 3 jaar later?!
Overigens heb ik op mijn laatste 2 e-mails naar Arcam nog geen reactie ontvangen. >:(

Als je specifieke issues hebt, kan je beter ons mailen, wij zijn wat dat betreft je aanspreekpunt.

QuoteHmmm. ben jij ook met de firmware bezig dan?

Niet met programmeren, maar wel met bugs, etc...

Groet,

Bjorn

jowi

Quote from: bmateijsen on November  6, 2010, 17:32:57
Ik vind dat de huidige firmware een paar bijschaafpunten heeft, en daar zijn we nog mee bezig. Maar verder vindt ik het goed werken.
Oh jawel hoor, primair gezien is het natuurlijk helemaal super. Ik hoop echter wel dat ze nu ook de kers op de taart zetten door de secundaire zaken op te pakken, zoals dit soort problemen in de IP/serial aansturing, en nog wat andere zaken. Misschien zelfs extra functionaliteiten op gebied van de EQ. Ik begrijp dat de prio nu wellicht bij de BDP-100 ligt, en het HDMI 1.4 / 3D board voor o.a. de 600, maar ik hoop wel dat er nog wat aan de andere (bij)zaken van deze machines geklust wordt door de Arcam engineers in de nabije toekomst :)

celerontje

Wat mij betreft is die receiver belangrijker; qua prijs/kwaliteitsverhouding zullen ze Oppo nooit verslaan. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Quote from: jowi on November  6, 2010, 18:51:11
Oh jawel hoor, primair gezien is het natuurlijk helemaal super. Ik hoop echter wel dat ze nu ook de kers op de taart zetten door de secundaire zaken op te pakken, zoals dit soort problemen in de IP/serial aansturing, en nog wat andere zaken. Misschien zelfs extra functionaliteiten op gebied van de EQ. Ik begrijp dat de prio nu wellicht bij de BDP-100 ligt, en het HDMI 1.4 / 3D board voor o.a. de 600, maar ik hoop wel dat er nog wat aan de andere (bij)zaken van deze machines geklust wordt door de Arcam engineers in de nabije toekomst :)

Laat maar weten via e-mail wat je de bugs vindt, dan zet ik het door.

bmateijsen

Quote from: celerontje on November  6, 2010, 18:58:31
Wat mij betreft is die receiver belangrijker; qua prijs/kwaliteitsverhouding zullen ze Oppo nooit verslaan. ;D

Ik kan ook niet voor jou spreken ;). Maar sommigen vinden het heel prettig dat 2 apparaten van dezelfde leverancier zijn en de kwaliteit op vele fronten hoog is!

jowi

Aangezien ik de laatste tijd wat meer met tcp/ip en het programmeren ervan ben bezig geweest, heb ik nog even een poging gedaan om de Arcam aan te sturen/uit te lezen. Wat ik nu anders doe, is dat ik een 100% asynchrone communicatie opgezet heb, zodat ik niet per ongeluk aan mijn kant bytes mis (Ik had dat overigens al eerder gedaan zag ik net, echter deze code is iets netter) Jammer genoeg werkt het dan nog steeds niet. Ook niet met de vervangende machine die ik inmiddels heb. De bekende AMX response string die de Arcam moet sturen, alsmede andere responses, komen 9 van de 10x corrupt aan.

Conclusie, de Arcam 600 en familie kunnen ONMOGELIJK in bijv. AMX/Creston etc. omgevingen met IP control werken. Erg sneu voor zo'n (duur) apparaat. Ik zou er toch wel wat voor over hebben om dit werkend te hebben... maar goed, het is blijkbaar geen issue voor Arcam, en men vind het daar blijkbaar prima om dit soort gebreken niet te verhelpen. Jammer.

bmateijsen

In AMX/Crestron wordt de Arcam volgens mij aangestuurd met RS232 en niet met IP.

jowi

Die systemen kunnen ongetwijfeld ook met IP werken. Dat men daar in dat gremium over het algemeen niet voor kiest is een soort misplaatst conservatisme of onbekendheid met techniek van na 1970. In geval van aansturen van de Arcam is het natuurlijk duidelijk, dan MOET je wel met RS232 werken want de IP control werkt niet of niet 100%.

Durk

ik had met mijn Integra vergelijkbare ervaringen, IP werkt niet altijd vlekkeloos. RS232 mag dan wel antiek zijn, het werkt wel.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

jowi

Quote from: Durk on August  5, 2011, 17:39:31
RS232 mag dan wel antiek zijn, het werkt wel.
Vreemde redenatie. IP werkt ook hoor (hoe denk je dat je bericht hier terecht komt? :D ) en feitelijk beter dan RS232, sneller, met meer mogelijkheden, maar dan moeten ze het wel goed inbouwen. Ofwel, als ze RS232 net zo slecht hadden gemaakt als IP, had het ook niet gewerkt.

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

jowi

Aangezien Arcam het blijkbaar wel goed vind dat hun IP control niet 100% werkt, en ik toch ip control wil, moet ik het anders aanpakken. Ik heb een RS232 naar ethernet adapter gekocht, als het goed is kan ik deze aansluiten op de RS232 poort van de Arcam, en er dan alsnog een ethernet kabel instoppen. Het kastje vertaald dan de IP commando's naar RS232 en terug. Aangezien de RS232 commando's wél goed werken, zou ik het op deze manier voor elkaar moeten krijgen.

Ik weet helaas niets over deze adapter, de Roline RS232 naar ethernet adapter, dus het is even afwachten of eea gaat zoals ik wil... waarom dan niet een andere gekocht? Nou simpel, de anderen zijn vaak kastjes die je ergens op moet schroeven, dit is in feite een stukje kabel.

Waarom dan niet gewoon met RS232 werken? Ook simpel... mijn iPad heeft geen RS232, maar wel wifi ;)


denoontje

even voor de leek ;-)
kun je dan de arcam bedienen via wifi en de ipad?

jowi

Als ik klaar ben met de iPad/iPhone app, ja :D

Het zou zonder dit stekkerding, dus direct via de ethernet aansluiting van de Arcam, ook moeten kunnen, ware het niet dat de IP control op de Arcam 500/600/888 zeer onbetrouwbaar is en 9 van de 10 commando's niet werken of corrupte respons teruggeven. Over RS232 werkt alles zoals het zou moeten.

denoontje


jowi

Ik zou niet weten waarom je dat zou willen... iets dergelijks voegt niets toe. Afgezien van dat ik geen ervaring heb met software schrijven voor een mac.

Automaat

Reading the HTForum is learning every day!!

denoontje

Quote from: jowi on September 15, 2011, 20:08:58
Ik zou niet weten waarom je dat zou willen... iets dergelijks voegt niets toe. Afgezien van dat ik geen ervaring heb met software schrijven voor een mac.

nog geen ipad ;-)

jowi

Je hebt toch wel een gewone afstandsbediening neem ik aan? Ik zie de handigheid van het gebruiken van een pc of mac niet in dit geval, zelfs niet als het over een laptop gaat. Dan kun je beter de gewone ab gebruiken toch? Het zou wel een aardige gadget zijn, iets dergelijks op een pc, maar het voegt niets toe. Zoiets op een ipad iphone android ding, wel. Die kan namelijk meerdere apparaten bevatten, én is ook nog eens net zo handzaam als een gewone ab.

denoontje

inderdaad gadgetgehalte
-O-

maar ook handig als ik bij menu etc op pc kan benaderen zodat de projector niet altijd aan hoeft te staan.

jowi

Quote from: denoontje on September 15, 2011, 20:27:58
maar ook handig als ik bij menu etc op pc kan benaderen zodat de projector niet altijd aan hoeft te staan.
eeeh ik denk dat je iets niet helemaal begrijpt... al zou dat wel fraai zijn wat jij nu zegt, maar dat kan niet. De arcam heeft wel veel commando's waarmee je een aantal statussen kunt opvragen, maar het hele menu ophalen of nabootsen dat gaat niet.

denoontje


jowi

Heb je zoiets ooit wel eens gezien dan? Ik niet namelijk...

denoontje

nope

al had denon wel zoiets, ik kon in het menu komen van mijn denon 3808a via een webinterface.
Iemand had daarover een schil heengezet

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107360.0