RCA Caps, verbetering of onzin?

Started by RobertVanWoerden, August 15, 2010, 16:46:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: Miesepies on February 11, 2011, 20:18:47
Heb de vraag van de caps ook wel eens bij Emotiva neergelegd, en dan vooral of de cap met pin (en weerstand) een probleem zou kunnen zijn i.c.m. hun apparatuur. Het antwoord kwam er op neer dat het weinig nut zal hebben omdat de ingangen af worden gesloten zodra deze niet in gebruik zijn. Zodoende heb ik nu 3 pakjes van 20 caps ongebruikt liggen (tja, dat krijg je als je dingen besteld voordat je wat vraagt :P).

En het zal me niets verbazen dat dit voor de meeste moderne apparatuur zal gelden. Mogelijk wel dat wat oudere en/of exentriekere apparatuur hier wat meer baat bij zullen hebben.
Wat voor caps heb je nog liggen? Ik heb er nog nodig en wil ze eventueel van je overnemen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Miesepies


scrutinizer

#77
Quote from: EJ on February 11, 2011, 19:33:10
Ach, het is nu 20 Hz - 22,5 kHz... ;)

Als dat de enige bron/format is die je voorkeur heeft .......
Maar dan nog zou ik niet kiezen voor meerdere steile filters achter elkaar of zo'n geïntegreerde digidoos.

Maar gelukkig mogen we hierin als liefhebbers van .... van mening verschillen.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

jaco

#78
ze zijn al binnengekomen. Geen extra kosten.

Dus 57 cent per stuk, en het staat mooi  :bigsmile:

Ik heb ook nog 12 van Cardas, die waren net zo duur als deze 100. Kijken of ik verschil merk :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Richi

Weer eens een oud - en controversieel - topic tot leven wekken. Ik heb een pakketje AudioQuest RCA noise stoppers besteld om te zien of ik de ruisvloer van mijn CP-50 omlaag kan brengen. Mogelijk wordt het veroorzaakt door netsnoeren en signaalkabels die dicht bij elkaar liggen, maar daar kan ik in mijn meubel weinig aan doen. Vandaar dat ik eerst dit maar eens probeer.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

wil

#80
Quote from: Richi on October 22, 2016, 10:26:06
Weer eens een oud - en controversieel - topic tot leven wekken. Ik heb een pakketje AudioQuest RCA noise stoppers besteld om te zien of ik de ruisvloer van mijn CP-50 omlaag kan brengen. Mogelijk wordt het veroorzaakt door netsnoeren en signaalkabels die dicht bij elkaar liggen, maar daar kan ik in mijn meubel weinig aan doen. Vandaar dat ik eerst dit maar eens probeer.
Nou, controversieel... Ik heb ze sinds kort ook (weer) er op zitten. Alleen die van mij zijn van plastic. Staat wel 'Accuphase' op!  :tounge: :tounge:

Verder doen ze het uitstekend. Vooral hiervoor:
Quote from: ddejonge on February  9, 2011, 14:04:17


Precies! :withstupid:

Je rca's blijven lekker stofvrij, en in het donker is de kans kleiner dat je het verkeerde gaatje pakt... euhhh met een interlink dan heh!  ;D

En ik kan je zeggen, stop m in een verkeerd gaatje, dan krijg je een heel ander geluid. Proefondervindelijk ondervonden.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Richi

Van plastic, dat zou toch niet kunnen afschermen denk je dan. Behalve tegen stof natuurlijk.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

wil

Quote from: Richi on October 22, 2016, 15:32:33
Van plastic, dat zou toch niet kunnen afschermen denk je dan. Behalve tegen stof natuurlijk.  :D
en tegen prikken in het verkeerde gaatje  :D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Rowdy

Quote from: Richi on October 22, 2016, 10:26:06
Weer eens een oud - en controversieel - topic tot leven wekken. Ik heb een pakketje AudioQuest RCA noise stoppers besteld om te zien of ik de ruisvloer van mijn CP-50 omlaag kan brengen. Mogelijk wordt het veroorzaakt door netsnoeren en signaalkabels die dicht bij elkaar liggen, maar daar kan ik in mijn meubel weinig aan doen. Vandaar dat ik eerst dit maar eens probeer.
Is de Audioquest Noise Stopper een verbetering?

solitaire

Heb in 2016/2017 veel gestoeit met allerhande aktieve en passieve caps. Overleg hierover gehad met een aantal fabrikanten ook. Een verslagje van dit alles zal ik tzt. wel posten. Helaas is het geen  rechtlijnige / voorspelbare materie, maar als je de tijd hebt veel in je set uit te proberen, zijn er leuke resultaten te boeken.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Richi

Quote from: Rowdy on December  3, 2017, 08:50:16
Is de Audioquest Noise Stopper een verbetering?

Ik heb ze nu in mijn AVM voorversterker zitten en ik zou ze er uit moeten halen om te kunnen zeggen of het een verbetering is. Maar het klinkt nu wel erg goed.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack