alko's hideout

Started by alkofluis, August 12, 2010, 13:37:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alkofluis

hoy allemaal.

Deze week onverwachts een kleine aankoop gedaan.... ik was al een eindje aan het uitkijken naar een universele afstandsbediening en ik heb er eindelijk eentje op de kop getikt.  Het is de harmony one geworden.  Een kleine twee dagjes bezig geweest met alle apparatuur in te geven activiteiten aan te maken,... en ik moet zeggen top.

Vier remotes naar de vergeethoek verbannen en vrouwlief nu stap voor stap wegwijs maken.  Zo kan ze al het systeem gewoon worden zodat ze later (liefst zo snel mogelijk) ook als ik niet thuis ben een filmpje kan kijken in de ht.

onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

alkofluis

Even een korte update.

De verbouwingen zijn goed gestart, op ht gebied is de muur tussen de twee kamers er tussenuit gehaald en dat is het zowat.  De rest ligt nu wat stil omdat we wachten op onze nieuwe ramen (afspraken maken met aannemers is niet altijd eenvoudig  :o).

Normaal ging ik geen aankopen meer doen tot dat ik aan de ht ging beginnen maar vorige week kon ik het toch niet laten.  Ik was al een tijdje aan het uitkijken naar een dune base 3.0 (lees de prijs aan het opvolgen) en in plaats van prijsverlaging is die plots sinds 24/7 nergens meer te verkrijgen.  Donderdag was het op het Belgische stuk van de welgekende site hunt en wat kwam er langs: de hdi dune duo.  Aan die verleiding kon ik dus niet weerstaan  :happy:

Nu een weekje wachten en dan spelen met de dune  ;D
onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

alkofluis

De dune duo is zaterdag toegekomen (met dank aan de lieve dame van TNT post).  Ik was net bezig de afvoer voor de dampkap te plaatsen dus de doos netjes opzij moeten zetten  :confused: tot 10 uur s'avonds.  Dan eindelijk kunnen uitpakkken en instaleren op ons kamertje  :P

Mijn oude externe HHD professioneel gesloopt en de disk in de dune gestoken, een stick met dubbele partitie erin (eentje voor system stor en eentje voor yadis) en dan yadis instellen.
Dat was het moeilijkste stukje en enkel maar gelukt door toch nu en dan even te gaan spieken op diverse forums :laugh:  ondertussen was het al 24u :yawnee: en dus tijd voor wat nachtrust

Om 5u30 alweer wakker  :P  dus zat er niets anders op dan maar wat verder in te stellen zeker.  En dan een eerste serie te kijken wat onthaald werd door enkele slaperige maar toch ietwat booze blikken van de WAF.  Maar het beeld en de klank van de tv maakten dit meer dan goed ;D

Dan nog wat verder gekeken naar de mogelijkheden: de torrent client eens geprobeerd (doet wa ie doen moet) en daarna weer verder met de verbouwingen.
S'avonds toch nog even PoC on strager tides meegepikt. 
Vanavond eens kijken om het internetradio gedeelte aan de praat te krijgen maar ondertussen heb ik geen seconde spijt van de aankoop. (tot hier de mini review)





onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

alkofluis

We zijn reeds weer wat maanden verder en een update is dus wel aan de orde.

Eerst even een tussenstand van de verbouwingen:
De beneden verdieping (living, keuken, inkom en garage) is zo goed als afgewerkt.  Er moet nog wat geschilderd worden, wat tegeltjes aan de muur en binnendeuren plaatsen maar het einde is in zicht.
Nu starten we met de bovenverdieping en dus ook aan DE kamer. Wat moet er hier nog gebeuren? In de slaapkamers kamer wat stopcontacten bijplaatsen, nieuwe binnendeuren en een nieuwe vloerbekleding.  In DE kamer heb ik wel nog wat meer werk maar eingelijk komt het ook op het eerder vernoemde neer.  Onder tussen is de keuze van vloer wel drastisch gewijzigd en is er marmertapijt komen liggen beneden en zal dit ook boven het geval zijn.

Nu kan ik toch niet aan de kamer beginnen zonder goed te weten waar alles juist zal komen en dus heb ik 1 kleine bestelling geplaatst die vanavond er zou moeten zijn als de post wat meewerkt.

Dat kleine pakje is jawel de EPSON TW EH 3200. ik kan niet wachten om vanavond dat pakje open te doen, er de dune aan te hangen en de lamp eventjes op de muur te zetten.
Dat eventjes zou wel eens een paar uurtjes kijkplezier kunnen worden als alles zal zijn zoals ik verwacht!!

Verwacht nu niet direct een post want daar zal er wel geen tijd voor zijn  :P
Wel zal ik in de komende dagen eens proberen van een paar pics te posten (keep u posted)
onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

larzie

Druk bezig met de ht zie ik  :clapping: Uiteraard zijn we allemaal benieuwd naar de foto's van de nieuwe upgrades! Ben ook benieuwd naar je ervaringen met de Dune :)
Wil nog wel even zeggen dat het 's avonds is i.p.v. s'avonds. Het spijt me mijn vader is docent geweest.  :blush:  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

alkofluis

De epson is in 1 woord: Bomme; uit de doos, verzet naar cinema stand en direct op een vuil beige muur met vlekken (ruwe oude plaaster) naar 2 films gekeken en ik vond het nu al jaw-dropping!
Jammer dat ie terug in de doos moest om in de kamer te kunnen starten met de werken.

Ondertussen gisteren het voorlopig voorlaatste deel van de cinema set besteld: de JAMO 426 (ibood) waar ik al een tijdje op zat te wachten. dus nu nog even rondkijken voor een vast spanscherm en we zijn gezet.

Voorlopig nog geen foto's maar die komen eraan (echt beloofd ;))
onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

alkofluis

Ondertussen 2 jaar verder !  Velen zullen dit topic wel niet meer volgen maar voor hen die destijds hielpen met info toch een update.

De audio ruimte is er incl de sl 1200 mk2 (eindelijk)
In de cine ontbreekt nog een scherm

Foto`s zeggen meer dus
onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

alkofluis

cine
onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox

alkofluis

Rack
onkyo TS XR 507 AV reciever met jamo A 400 5.1 klankkastset
philips ambilight 42"
PS3 en JVC turntable (via TTC preamp)
Wurlitzer americana II jukebox