Et's HT - foto's nieuwe opstelling P42

Started by Etiennevh, August 10, 2010, 09:52:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Quote from: Etiennevh on February 28, 2014, 09:06:55
tel dat de bump op +/- 40 Hz te wijten is aan de fronts, dan kan ik die bump volgens mij niet dempen in mijn receiver o.i.d. dus veel zal ik er niet mee opschieten, toch?

De piek van je fronts rechttrekken in de Marantz gaat inderdaad niet lukken. Dom van me, had me niet gerealiseerd dat de 9600 geen Audyssey heeft.

Overigens ziet het er allemaal niet eens zo heel slecht uit hoor.


Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Etiennevh

Quote from: RalphH on February 28, 2014, 12:38:50
De piek van je fronts rechttrekken in de Marantz gaat inderdaad niet lukken. Dom van me, had me niet gerealiseerd dat de 9600 geen Audyssey heeft.

Overigens ziet het er allemaal niet eens zo heel slecht uit hoor.
Dank voor de bevestiging Ralph, zoals Philip ook al bevestigde. Ik schrok even van de reactie van Morca die zei dat ik nog lang niet klaar was.... :blink: :crazy:

Dit weekend wat tijd om eens lekker te genieten  :music:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Overigens maar ff alle wegen bewandelen om dit onder de aandacht te brengen::

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140440.0
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

morca

Quote from: Etiennevh on February 28, 2014, 14:14:57
Dank voor de bevestiging Ralph, zoals Philip ook al bevestigde. Ik schrok even van de reactie van Morca die zei dat ik nog lang niet klaar was.... :blink: :crazy:

Dit weekend wat tijd om eens lekker te genieten  :music:
Ik las verkeerd mijn excuus  ::)

Pinda13

Mooi om die Velo DD software zo te bekijken.
Ik moet zelf ook maar eens op zoek naar zoiets!
" no loss of fine detail "

Etiennevh

Er is inmiddels weer wat te melden. Zoals bekend wilde mijn vrouw graag een andere plek voor de Oppo en de Marantz, en zelf wilde ik dat eigenlijk ook wel. Na lang wikken en wegen wat te doen etc. zag ik in het topic van Marc hoe hij beugels had gebruikt om wat te maken. Inmiddels is het klaar, vanavond zal ik wat foto's maken van hoe het er nu uit ziet.

Speakers en sub verhuizen naar tijdelijke plek


Meubels en kabels weg


Two shining beauties


Meten is weten



En hoe het uiteindelijk is geworden daar probeer ik vanavond foto's van te maken.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Ziet er goed uit Etienne, een mooie oplossing zo en ik ben benieuwd naar het eind resultaat. Is de plank overigens wel sterk genoeg om een SR9600 te kunnen houden?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Deleted member

Ik ben heel benieuwd hoe de DD15 gaat presteren na het afstellen en hoeveel moeite (en tijd) het kost om 'm helemaal tot in de puntjes af te regelen.

Succes Etienne! Ik ga je topic volgen!
Stereo-fan for life!

Etiennevh

Quote from: Madhouse on April 10, 2014, 09:38:07
Ziet er goed uit Etienne, een mooie oplossing zo en ik ben benieuwd naar het eind resultaat. Is de plank overigens wel sterk genoeg om een SR9600 te kunnen houden?
55 kilo per 20 centimeter Roy, 29 kilo weegt de SR9600 dacht ik. Voor de zekerheid heb ik de dragers voor de sr9600 dubbel uitgevoerd, dus 2 per kant ;)

Quote from: technative on April 10, 2014, 10:05:58
Ik ben heel benieuwd hoe de DD15 gaat presteren na het afstellen en hoeveel moeite (en tijd) het kost om 'm helemaal tot in de puntjes af te regelen.

Succes Etienne! Ik ga je topic volgen!
Dankje Paco! Dat tot in de puntjes afregelen zal denk ik pas gebeuren als we wat akoestische maatregelen hebben genomen, voor nu is het een concessie die ik moet doen omdat de ruimte gewoon verre van optimaal is. Desondanks klinkt het echt fantastisch kan ik wel zeggen, waarschijnlijk ongeveer dezelfde ervaring als bij jouw DD15+ ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sk

Goed bezig Etienne! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Verder hoop ik voor je dat het lukt om de Velodyne goed afgesteld te krijgen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Madhouse

Quote from: Etiennevh on April 10, 2014, 11:15:34
55 kilo per 20 centimeter Roy, 29 kilo weegt de SR9600 dacht ik. Voor de zekerheid heb ik de dragers voor de sr9600 dubbel uitgevoerd, dus 2 per kant ;)
Ik doelde ook meer op de MDF plaat, die zakken nogal gauw door. Je constructie twijfel ik verder niet aan :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Thanks Michaël, ben op zich prima tevreden met hoe ik het nu heb ingeregeld. Dat er nog meer uit te halen is is alleen maar mooi en geeft me de bevestiging dat ik een goede aankoop heb gedaan waar ik nog meer potentie uit kan halen voor in de toekomst. Wellicht dat ik nog eens wat aan de akoestiek kan doen in dit huis, en anders een paar jaartjes wachten voor in de volgende woning ;)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Quote from: Madhouse on April 10, 2014, 11:59:29
Ik doelde ook meer op de MDF plaat, die zakken nogal gauw door. Je constructie twijfel ik verder niet aan :D
Haha ok. Ik denk dat de foto die ik nog moet maken een hoop duidelijk maakt. Deze mdf plaat is namelijk niet de enige die het gewicht draagt ;) Ik wilde de beugels zo veel mogelijk "onzichtbaar" maken omdat ik die dingen gewoon enorm lelijk vind. Zodoende heb ik drie platen op elkaar gelijmd/schroefd en een inkeping uit de platen gehaald zodat ze op de beugels hangen als een soort zwevende plank constructie. Vanavond meer want dit wordt wel heel onduidelijk zo ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Komtie dan. Zelf zijn we er heel tevreden mee. Om alvast wat suggesties voor te zijn: Voorlopig moet ik het hiermee doen, de ruimte is gewoon niet groter dan dit dus veel opties houden we niet over. Uiteraard zijn goede suggesties welkom :)

Het "gefabriceerde" rack


De Velo is ooit goed ingesmeerd  :omg:


Totaal overzichtje..


De achterkant, nog een klein beetje afwerking en wat kitten en dan is het voorlopig netjes.



De andere zijde



Wat er nu verder op de planning staat is om het tv meubel weer netjes te maken zodat je er niet doorheen kunt kijken. Verder ga ik de randen van de zwarte platen nog afwerken zodat je niet ziet dat er meerdere lagen mdf zitten, en een vloerkleed.

De twee grijze stoeltjes zijn er ook net een week, ze zitten heerlijk en zijn ook nog licht qua gewicht, dus zodoende is het wellicht een goede optie om die te gaan gebruiken als we met zijn tweeën een film gaan kijken om die voor de bank te zetten zodat de sweetspot +/- 90 centimeter van de achtermuur komt. Ik denk dat dat de beleving goed gaat doen.  :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Ziet er goed uit Etienne, nog ff de puntjes op de i en genieten maar! Een vloerkleed zal wonderen doen, dat scheelde hier ook enorm. Je hebt een prachtige set zo, die je zeker een keer live moet demonstreren ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Deleted member

Heb je een mogelijkheid om de versterker iets verder omhoog te zetten? En, als het mogelijk is zou het mooi zijn om je apparatuur niet te stapelen maar ze ieder een eugenplank te geven. Komt de klank en levensduur van je spulletjes zeker ten goede! Je zult het ook zeker gaan hiren dat je center nu niet meer op de Oppo staat!

Ziet er wel prima uit trouwens. Je hebt zo'n beetje dezelfde setup als ik in m'n huiskamer!  :worship:
Stereo-fan for life!

Etiennevh

Quote from: Madhouse on April 10, 2014, 22:24:29
Ziet er goed uit Etienne, nog ff de puntjes op de i en genieten maar! Een vloerkleed zal wonderen doen, dat scheelde hier ook enorm. Je hebt een prachtige set zo, die je zeker een keer live moet demonstreren ;)
Dankjewel Roy  :blush: En dat demonstreren dat heb ik al eerder gezegd, je bent van harte welkom  :thumbs-up:

Quote from: technative on April 10, 2014, 22:25:32
Heb je een mogelijkheid om de versterker iets verder omhoog te zetten? En, als het mogelijk is zou het mooi zijn om je apparatuur niet te stapelen maar ze ieder een eugenplank te geven. Komt de klank en levensduur van je spulletjes zeker ten goede! Je zult het ook zeker gaan hiren dat je center nu niet meer op de Oppo staat!

Ziet er wel prima uit trouwens. Je hebt zo'n beetje dezelfde setup als ik in m'n huiskamer!  :worship:
Dat zou wel kunnen en had ik eerst ook gedaan, maar ik vond het er niet zo mooi uit zien dus heb ik het weer wat omlaag gezet. Ik weet niet precies wat je bedoelt met stapelen maar ze hebben allebei hun eigen plank. Het enige wat ze verbind zijn de kabels :) Dat de center eindelijk van de Oppo af is daar ben ik inderdaad heel content mee, had ik al veel eerder moeten doen.

Haha inderdaad en dankjewel! Genieten  :pompom:  :coffee:  :music:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Deleted member

Excuus, het zag er op de eerste foto uit alsof alles gestapeld was, maar zie nu dat de aoppo niet op de versterker staat.

Ben benieuwd of je verschil hoorr in geluidsweergave. Enjoy!
Stereo-fan for life!

HTip

Mooie verandering Etienne! :thumbs-up: Ziet er allemaal veel beter uit. Center staat nu ook mooi vrij.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: technative on April 10, 2014, 22:40:17
Excuus, het zag er op de eerste foto uit alsof alles gestapeld was, maar zie nu dat de aoppo niet op de versterker staat.

Ben benieuwd of je verschil hoorr in geluidsweergave. Enjoy!
Het klinkt wel heel goed. Ongetwijfeld een verbetering. Van het weekend wat meer tijd om uitgebreid te luisteren.

Quote from: HTip on April 10, 2014, 22:50:38
Mooie verandering Etienne! :thumbs-up: Ziet er allemaal veel beter uit. Center staat nu ook mooi vrij.
Bedankt voor het compliment Philip, ik ben er erg blij mee. Moet e.e.a. wel opnieuw weer afstellen maar dat houdt je bezig ;)

Tijd om eens lekker te genieten zonder iedere keer bezig te zijn met aanpassingen..  :coffee: :music:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Quote from: Etiennevh on April 10, 2014, 22:37:00
Dankjewel Roy  :blush: En dat demonstreren dat heb ik al eerder gezegd, je bent van harte welkom  :thumbs-up:

We moeten maar eens een datum prikken dan  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Een fraaie oplossing zo :thumbs-up:. Ziet er goed uit. En dat met relatief eenvoudige middelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Quote from: Xander32 on April 11, 2014, 07:45:29
Een fraaie oplossing zo :thumbs-up:. Ziet er goed uit. En dat met relatief eenvoudige middelen.
Dankjewel Xander. Dat was inderdaad het doel, met eenvoudige middelen een haalbaar resultaat.

Waar ik me nog wel aan erger is dat de vloer, die door de vorige eigenaar van ons huis is gelegd, zo krom loopt dat het soms lijkt alsof het niet waterpas staat echter staat het 100% waterpas. Alleen een gelijmde parketvloer eruit slopen daar heb ik niet zo'n trek in  :unhappy:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto