(HT-) set van Drees62

Started by drees62, July 27, 2010, 20:37:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

drees62

Quote from: Kamidioblitz on May 14, 2017, 12:49:08
Er staan leuke componenten benoemd in de oudere Posts. Ik ben benieuwd hoe de set er nu bijstaat[emoji4]. Heb je de Rega platenspeler nog? Door dat model werd ik destijds verliefd op de Rega klank.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Rega is er nog steeds. Na de realisering van een uitbouw staat de set er nu zo bij

MLCinema

Wauw. Dat ziet er prachtig verzorgd uit zeg. Een ruimte om trots op te zijn. Heel mooi ook die donkere achterwand en toch een knusse uitstraling.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

mikeske

Heel mooie ruimte, maar zit je bij projectie niet heel ver van het scherm ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

drees62

Quote from: mikeske on May 15, 2017, 23:10:14
Heel mooie ruimte, maar zit je bij projectie niet heel ver van het scherm ?

Valt mee, scherm is 110 inch. Afstand op de bank is ongeveer 7 meter. En surrounds zijn dipool, stralen dus ook uit naar achter.
Overigens zet ik voor serieus kijken en luisteren een stoel ter hoogte van tv. Je zit dan op 3,5 meter. Er komt daar nog een speciale luisterstoel voor mij ;-)

drees62

Uit het aantal post hier is wel af te leiden dat ik heel tevreden ben met hetgeen er staat. Toch een paar veranderingen de afgelopen jaren. De Marantz SA11-S1 heeft plaats gemaakt voor een ND8006. Een streamer én CD speler. Wat een geweldig ding is dat toch, elke dag heel veel plezier.
De versterking PM15-S2 is licht opgewaardeerd naar een 14S1 SE, het laatste kunstje van KI bij Marantz en volgens mij de laatste niet klasse D versterking van het merk. Nu bestaat mijn hele set uit zwarte componenten, hetgeen ook rust brengt voor de ogen 😉

Ook hebben de Sonus Fabers Venere 1.5 hun plekje moeten af staan aan een paartje Minima Amators II van hetzelfde merk. Deze Minima's maken onderdeel uit van hun Heritage serie en zijn voor mij een droom. Zowel qua looks als qua sound. I'm a happy listener 😀😀

JoWa

Mooie upgrade Drees.
Topset zo. Vergeet je subwoofer niet te benoemen. Draagt ook een aardig steentje bij in de kwaliteit van de weergave bij jou [emoji16]

Top om weer wat via het forum van je te horen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

WilliamB

Inderdaad een mooie upgrade.
Nog veel plezier  :pompom:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Xander32

Tof om weer wat van je te lezen Andre  :thumbs-up:

En mooi upgrades. Ik wist niet anders dan dat er nog Totem stond, maar je bent zo te lezen gevallen voor SF.
Hoe is de match met Marantz?

Quote from: drees62 on November 17, 2021, 21:32:01
Uit het aantal post hier is wel af te leiden dat ik heel tevreden ben met hetgeen er staat. Toch een paar veranderingen de afgelopen jaren. De Marantz SA11-S1 heeft plaats gemaakt voor een ND8006. Een streamer én CD speler. Wat een geweldig ding is dat toch, elke dag heel veel plezier.
De versterking PM15-S2 is licht opgewaardeerd naar een 14S1 SE, het laatste kunstje van KI bij Marantz en volgens mij de laatste niet klasse D versterking van het merk. Nu bestaat mijn hele set uit zwarte componenten, hetgeen ook rust brengt voor de ogen 😉

Ook hebben de Sonus Fabers Venere 1.5 hun plekje moeten af staan aan een paartje Minima Amators II van hetzelfde merk. Deze Minima's maken onderdeel uit van hun Heritage serie en zijn voor mij een droom. Zowel qua looks als qua sound. I'm a happy listener 😀😀
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

#34
Bedankt voor de reacties mannen, leuk jullie hier weer te treffen. Ik heb natuurlijk het meeste wel gevolgd hier de afgelopen tijd en gezien dat jullie ook niet stil hebben gezeten. 😉 Mooie sets hoor!

De sub (Rel Strata III) staat hier idd ook nog steeds. De Totem's heb ik een kleine 4 jaar geleden al vervangen door een paartje monitor's van Sonus Faber. Op shows en bij anderen werd ik altijd heel blij van het afstraalgedrag en het podium wat een (goede) monitor kan neerzetten. Ik heb dan ook, nadat ik een paar jaar de Venere's tot volle tevredenheid hier heb gehad, besloten een nog mooiere monitor hierheen te halen.
Veel gelezen en veel geluisterd de afgelopen maanden waarbij ondermeer de nieuwe Dynaudio Contour 20i (teveel laag en heel analytisch) en Dali Epicon 2 (teveel hoog) in combinatie met mijn ruimte afvielen. Ook de Rosso Fiorentino Fiesole, de Opera Callas en de Diapason Adamantes stonden nog op mijn shortlist  Uiteindelijk bleven voor mij de SF Olympica I Nova en deze Minima Amator over.
Gezien de bijzondere spec's (tweeter van topmodel Aida, massief walnoot, gemaakt in Italië) en de verbluffende prestaties van deze "geliefden" (= Amator) heb ik de keuze hierop laten vallen.

Heb een goede (inruil) deal kunnen maken en sinds een maandje staan deze beauty's hier opgesteld 😀
De match met (mijn) Marantz versterker is geweldig. Sonus Faber heeft het over only one goal: "the natural sound".
Dat is wat mij betreft erg goed gelukt  :inlove: ;)

anton

Erg mooi ingerichtte ruimte  :headbanging:, beste van 2 werelden komen smaakvol samen !

Xander32

Bij jou als Italofiel hadden het geen andere ls kunnen worden dan deze beauty's  :)

Betreft de Dyns, zijn die dan zo meer basheavy dan de Confidence 20i 🤔 Die heb ik gehoord in een ruimte kleiner dan die van jou en dat klonk droog, strak aangaande de bas. Echter wel op een beest van een versterker. Maar die combi klonk ook analytisch, zelfs gefragmenteerd. Als was de muziek in losse elementjes opgeknipt welke strak afgescheiden van elkaar werden weergegeven, zonder samenhang.

Enne, is de speciale luisterstoel er voor jou gekomen?

Quote from: drees62 on November 18, 2021, 09:09:06
Bedankt voor de reacties mannen, leuk jullie hier weer te treffen. Ik heb natuurlijk het meeste wel gevolgd hier de afgelopen tijd en gezien dat jullie ook niet stil hebben gezeten. 😉 Mooie sets hoor!

De sub (Rel Strata III) staat hier idd ook nog steeds. De Totem's heb ik een kleine 4 jaar geleden al vervangen door een paartje monitor's van Sonus Faber. Op shows en bij anderen werd ik altijd heel blij van het afstraalgedrag en het podium wat een (goede) monitor kan neerzetten. Ik heb dan ook, nadat ik een paar jaar de Venere's tot volle tevredenheid hier heb gehad, besloten een nog mooiere monitor hierheen te halen.
Veel gelezen en veel geluisterd de afgelopen maanden waarbij ondermeer de nieuwe Dynaudio Contour 20i (teveel laag en heel analytisch) en Dali Epicon 2 (teveel hoog) in combinatie met mijn ruimte afvielen. Ook de Rosso Fiorentino Fiesole, de Opera Callas en de Diapason Adamantes stonden nog op mijn shortlist  Uiteindelijk bleven voor mij de SF Olympica I Nova en deze Minima Amator over.
Gezien de bijzondere spec's (tweeter van topmodel Aida, massief walnoot, gemaakt in Italië) en de verbluffende prestaties van deze "geliefden" (= Amator) heb ik de keuze hierop laten vallen.

Heb een goede (inruil) deal kunnen maken en sinds een maandje staan deze beauty's hier opgesteld 😀
De match met (mijn) Marantz versterker is geweldig. Sonus Faber heeft het over only one goal: "the natural sound".
Dat is wat mij betreft erg goed gelukt  :inlove: ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

#37
Quote from: Xander32 on November 20, 2021, 05:35:56
Bij jou als Italofiel hadden het geen andere ls kunnen worden dan deze beauty's  :)

Betreft de Dyns, zijn die dan zo meer basheavy dan de Confidence 20i. Die heb ik gehoord in een ruimte kleiner dan die van jou en dat klonk droog, strak aangaande de bas. Echter wel op een beest van een versterker. Maar die combi klonk ook analytisch, zelfs gefragmenteerd. Als was de muziek in losse elementjes opgeknipt welke strak afgescheiden van elkaar werden weergegeven, zonder samenhang.

Enne, is de speciale luisterstoel er voor jou gekomen?

Die speciale luisterstoel is er gekomen, staat er al een paar jaar 😉. Ook is de ruimte nu dus meer dan 2x zo groot en kan worden afgesloten met stalen deuren.
Maar ondanks deze veranderingen blijft de ruimte tricky in het laag, kan het eigenlijk niet goed beredeneren. Afmetingen zijn nu 8,80 x 4,00 m. Misschien dat de hoogte van (maar) 2,48 hierin een rol speelt.

De Dynaudio's Contour 20i heb ik hier een lang weekend op proef gehad. Behalve dat dit een serieus grote monitor is gaat deze tot 35 Hz in het laag. Eigenlijk bijna een vloerstaander dus. En ondanks het feit dat deze objectief gezien misschien wel de beste monitor in die prijsklasse is kwam hij hier niet tot zijn recht. Teveel laag dus en voor mij te analytisch. Geen speaker om eindeloos met plezier naar te kunnen luisteren.

Dat gevoel had ik gelijk wel weer met de Amators, een grote grijns zeg maar  :headbanging: Deze vallen af bij 50Hz en doen het fantastisch in het laag. Je weet dat ik een aantal muziekvrienden heb die ook geen kinderachtige sets hebben staan. Twee daarvan zijn inmiddels wezen luisteren en waren erg verrast en zwaar onder de indruk. Je bent natuurlijk welkom om zelf weer een keer te komen luisteren en bij te kletsen.

Ik hoop er weer jaren plezier van te hebben. Als eventuele tweak komt er volgende week nog een Audioquest Niagara 1200 met NRG netsnoer op proef. Als ik daar wat in zie (hoor) laat ik die wellicht staan.


Gaat het overigens goed met je, 5:35 uur??  ;D  ;)

Xander32

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen aangaande de Niagara 1200, wetende dat we voorheen betreffende het ervaren van geluid vaak eensgezind waren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Quote from: Xander32 on November 26, 2021, 06:44:26
Nice. En, speelt het al?

Gelijk maar aangesloten gisteravond, wat altijd best nog een klusje is met alle kabels achter de set.
Daarbij komt dat de Niagara 1200 een breedte heeft van 49 cm, beetje vreemde maat in audioland. Het past dan ook maar net in mijn meubel. Maar verder alleen maar positief, ding is loeizwaar en gebouwd als een tank.
Van de 7 aansluitingen zijn er twee bedoeld voor je (eind-) versterker en subwoofer. Deze lopen niet mee in de filtering maar doen wel de andere dingen die Audioquest claimt.
De overige aansluitingen zijn dan voor de bronnen en andere devices. Ik heb mijn switch er bijvoorbeeld ook op aangesloten.

Ik geef het even de tijd om in te spelen en zal dan mijn ervaringen hier melden.

WilliamB

Mooie upgrade, en erg benieuwd naar je bevindingen.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

drees62

#43
Quote from: Xander32 on November 20, 2021, 17:21:45
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen aangaande de Niagara 1200, wetende dat we voorheen betreffende het ervaren van geluid vaak eensgezind waren.

De Niagara 1200 blijft onderdeel uit maken van mijn set. Na deze lekker 48 uur opgewarmd en ingespeeld te hebben ben ik er gisteravond eens even goed voor gaan zitten.
Om het kort te omschrijven geeft de toevoeging in mijn set de beleving die ik heb als je eens midden in de nacht (doe ik niet vaak hoor  ;)) je set aan slingert. Het is dan net of je podium meer 3D wordt, de focus nog beter wordt en zwart (stil) ook echt zwart is. Precies dat effect geeft de Niagara in mijn set.

Daarnaast loopt de Ifi voeding van de D-link switch nu over de Niagara. Ik heb dan ook eens even getest of ik nog verschil hoor tussen hetzelfde nummer van CD of via Tidal. Immers, mijn Marantz ND heeft beide opties aan boord. Conclusie hiervan is dat ik nu niet meer blind het verschil kan aanduiden, terwijl ik dat voorheen wel kon. De upgrade naar een audiofiele switch (Silent Angel Bonn) gaat dan ook voorlopig van mijn lijstje af.


chansig

#44
Even kijken of ik je conclusie snap: verbetering door stekkerblok maakt dat je geen verschil meer ervaart tussen Tidal of een CD.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Dat leest als zijnde een waardevolle aanvulling van de set 👍🏻

Wellicht dat ik in de nabije toekomst ook nog eens een proef ga doen met een 1200 of een 3000. Die laatste is meer compact, iig lager, waardoor ik die beter zou kunnen plaatsen (onder het meubel).


Onderwijl speel ik (nog steeds) door met het Hifituning stekkerblok  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

#46
Maar eens even een plaatje na wat wijzigingen hier de afgelopen tijd. Belangrijkste wijziging zijn de speakers. Sinds enkele maanden staan hier Sonus Faber Minima Amators II, de kleinste telg uit de Heritage- lijn. Deze worden in het laag nu aangevuld door een REL T7/x.

Voor stereo verder een Marantz PM 14 S1 SE en ND 8006 (digitaal) en een gemodificeerde Rega P3 24v (analoog). Voor HT nog steeds de good old Antem MRX 500 met een Panasonic BR speler.

Met een Niagara 1200 en een paar Monsoon powercords van Audioquest is de stroomtoevoer ook goed verzorgd.

Voor ons een hele fijne ruimte waar ik voor serieuze luister-/kijksessies de groene stoel even verplaats naar MLP  ;)

Xander32

Sonus Faber Minima Amators II, beauty's om te zien  :inlove:, maar ook redelijk Mini(ma).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT