Calibratie Samsung PS50C7700

Started by maussie, July 1, 2010, 09:55:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maussie

Hallo Frank,

Afgelopen vrijdag mijn nieuwe plasma ontvangen (samsung ps50c7700). Nu heb ik een aantal vragen voor je.

1. Heb je ervaring met het calibreren van de nieuwe 3d plasma's?

2. Moet ik deze eerst 200 uur laten inspelen alvorens te laten calibreren door jou?

3. Indien de plasma gecalibreerd is, en je switched naar de hdmi uitgang om via je hd media speler films te kijken zie je dan ook de beeldverbetering vanwege de calibratie. Of is dat een aparte calibratie.

Mvgr,

Maurice

J.A.F._Doorhof

1. Nog niet zoveel maar mag geen enkel verschil uitmaken.
2. 200 uur is altijd aan te raden.
3. Zeer zeker.
De calibratie word op alle inputs over gezet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maussie

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  1, 2010, 11:54:47
1. Nog niet zoveel maar mag geen enkel verschil uitmaken.
2. 200 uur is altijd aan te raden.
3. Zeer zeker.
De calibratie word op alle inputs over gezet.

Dank je wel voor de snelle reactie. Ik zal volgende maand me aanmelden voor een tour (omg. Rotterdam)

ConHen

Hallo,

Als ik even mag inbreken in dit topic...
Ik was van plan bovenstaande TV aan te schaffen vanwege de overtuigende kritieken op diverse fora. Toch wilde ik hem eerst even zien in het echt, en kwam bij Media Markt terecht. Het beeld was werkelijk zeer flets, en wit was gewoon niet wit. Zelfs de schreeuwerige witte letters uit de M commercials waren NIET wit, maar grijzig roze. Een series 4 plasma die ernaast stond was veel helderder qua kleur, en ook de PS50c550 die momenteel in de aanbieding staat bij MM was veel kleurrijker om te zien. Ik heb een half uurtje gespeeld met diverse instellingen, maar krijg totaal geen verbetering.

@Frank, aannemende dat je er al minstens enkele van gekalibreerd hebt, kun je dan zeggen dat dit exemplarisch moet zijn?

@anderen, wat is jullie ervaring hiermee?

Daarnaast is de kijkafstand in mijn woonkamer aan de kleine kant, zo'n 3 meter. Is 50" dan te groot?


Alvast bedankt voor de replies.

millon

Raar.

Want hij krijgt wereldwijd zeer goede beoordelingen.

J.A.F._Doorhof

Ik ben heel slecht in typenummers en helemaal tegenwoordig met de getallen die je om de oren vliegen, sorry.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ConHen

Heb toch maar even de moeite genomen om naar een andere MM (Heerlen) te rijden vandaag. Ze hadden hem wel, maar niet in de winkel staan. De verkoper vond het geen moeite er even 1 uit het magazijn te halen en aan te sluiten. TOP, want dat verwacht je niet van MM ;-) Het beeld was heel anders dan die van de eerdere MM (Roermond). Die moet echt defect zijn geweest.

Ze staan in de winkel voor 1699,- maar heb af kunnen handelen tot 1400,- ook niet slecht denk ik! Heb er dus maar meteen 1 meegenomen, hoef ik in elk geval niet naar een webshop, en ik heb hem meteen in huis ;-)

Ik las in diverse fora dat je de 3D brillen er los bij moet kopen, maar bij mij zat er ook gewoon 1 in de doos. 50" is een joekel in mijn woonkamer, maar ik ga er zeker aan wennen!  ;-)

Groetjes,
Con

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview