Author Topic: Ziggo - flikkerend beeld bij slowmotions WK uitzendingen  (Read 1265 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline NewHT

• HT forum donateur
  • member
  • Trade Count: (+2)
  • Don't rock my boat
Bij WK uitzendingen, maar ook bij de uitzendingen van de Olympische Winterspelen heb ik bij alle slowmotion beelden last (gehad) van opvallende flikkeringen in het contrast van het beeld. De frequentie is dan ongeveer 3 of 4 per seconde.

Heeft iemand hier ook last van of weet iemand waar dit aan ligt?

Ik gebruik een Humax 5050c waarvan het beeld wordt geschakeld via mij Pio SC-81LX naar mijn KRP500.

Pioneer: KRP-500A * SC-LX81 * BDP-LX71
Tannoy Revolution Signature: 2 DC6T * 2 DC4 * DC4LCR
REL Q100E
Humax IHDR-5200c
Playstation 3 * Atacama Europa Reference 65

Offline celerontje

• Een digitale klok tikt niet, ook niet thuis!
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (0)
  • Don't underestimate the gravity...
Re: Ziggo - flikkerend beeld bij slowmotions WK uitzendingen
« Reply #1 on: July 10, 2010, 22:10:41 »
Dat zijn de lampen op wisselstroom die je ziet knipperen. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Offline Raimond

• HT forum legend group
« Reply #2 on: July 11, 2010, 10:34:44 »
Dat lijkt me gewoon normaal,ik heb dat ook gezien,maar dat lijkt me dat het ligt aan de camera's,slow motion beelden.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Offline NewHT

• HT forum donateur
  • member
  • Don't rock my boat
« Reply #3 on: July 11, 2010, 10:37:31 »
Dat zijn de lampen op wisselstroom die je ziet knipperen. ;)

Je bedoelt de lampen in het stadion?
Wat ik niet begrijp is dat ik dit op andere televisies niet terug zie. Bij iemand anders met deze set geen enkele flikkering in beeld....
REL Q100E
Humax IHDR-5200c

Offline Raymen

• geen junior maar
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+30)
  • Het Tweaken is begonnen
« Reply #4 on: July 11, 2010, 11:32:02 »
nope hier ook nergens last van

Heb wel geen 5050 ,maar de 5000

Verder schitterend beeld trouwens ;)
10 BR  100 dvd en 10 cd`s
Pioneer KRP 600M ISFcc  Dune hdi prime 3.0  Denon a11xv-HD-Decoder Humax 5200- powercenter Monster 2600 -speakerset Rondom ASw cantius-logitech harmoney 1000

Offline haythijs

• senior member
  • I love the HTforum
« Reply #5 on: July 12, 2010, 15:11:28 »
Je bedoelt de lampen in het stadion?
Wat ik niet begrijp is dat ik dit op andere televisies niet terug zie. Bij iemand anders met deze set geen enkele flikkering in beeld....

Dan mag je het volgende WK/EK/OS bij mij komen kijken om dit wel op een andere tv waar te nemen. Ik heb het namelijk ook, en nam dit ook waar als ik bij mijn ouders, zus of een vriend keek. Zoals zovelen dat wel hebben waargenomen ;)
Zoals gezegd hierboven, het is een bijkomstigheid van de superslomo's en de lampen, want ik denk niet dat je het bij de middagwedstrijden hebt waargenomen als er geen stadionverlichting aan is geweest ;)

Pioneer 436 FDE/Arcam AVr300/Oppo BDP-83/Marantz cd5001/Kef 2005.2/Kef iq3/Velodyne SPL800/Oehlbach+Canare bekabeling

Offline NewHT

• HT forum donateur
  • member
  • Don't rock my boat
« Reply #6 on: July 12, 2010, 16:52:56 »

Dan mag je het volgende WK/EK/OS bij mij komen kijken om dit wel op een andere tv waar te nemen. Ik heb het namelijk ook, en nam dit ook waar als ik bij mijn ouders, zus of een vriend keek. Zoals zovelen dat wel hebben waargenomen ;)
Zoals gezegd hierboven, het is een bijkomstigheid van de superslomo's en de lampen, want ik denk niet dat je het bij de middagwedstrijden hebt waargenomen als er geen stadionverlichting aan is geweest ;)

Thx.

Middagwedstrijden heb ik helaas niet gezien dus dat zou zomaar kunnen. Bij de OS viel het me vooral bij het schaatsen op (indoor) dus je kan zomaar gelijk hebben. Ik ben dus in ieder geval niet de enige die dit heeft. Das wel fijn.

Wat ik niet helemaal begrijp is dat het stadion omgeven moet zijn door verschillende lichtbronnen die toch nooit allemaal perfect synchroon op 50-60Hz lichtpulsen geven? Je zou verwachten dat meerdere lichtbronnen dat effect opheffen, helemaal op het middenveld.

Bij TimeWarp (Discovery) zie ik dat effect ook nooit. Hoe doen zij dat met de verlichting bij hun opnamen?
REL Q100E
Humax IHDR-5200c

Offline EJ

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
« Reply #7 on: July 12, 2010, 23:10:38 »
Thx.

Middagwedstrijden heb ik helaas niet gezien dus dat zou zomaar kunnen. Bij de OS viel het me vooral bij het schaatsen op (indoor) dus je kan zomaar gelijk hebben. Ik ben dus in ieder geval niet de enige die dit heeft. Das wel fijn.

Wat ik niet helemaal begrijp is dat het stadion omgeven moet zijn door verschillende lichtbronnen die toch nooit allemaal perfect synchroon op 50-60Hz lichtpulsen geven? Je zou verwachten dat meerdere lichtbronnen dat effect opheffen, helemaal op het middenveld.

Bij TimeWarp (Discovery) zie ik dat effect ook nooit. Hoe doen zij dat met de verlichting bij hun opnamen?

Natuurlijk lopen de lampen allemaal keurig gesynchroniseerd, ze zitten immers op hetzelfde powernetwerk (dat maar 1 frequentie kent).

Bij timewarp maken ze waarschijnlijk gebruik van -of continulichtbronnen (gelijkspanningsvoeding), -of stroboscoop lampen die gesynced zijn met de camera. Normaal gesproken heb je nogal wat licht nodig bij sterk vertraagde opnames. Veel meer licht dan normaal. Heel veel meer licht (was het iig).

Offline celerontje

• Een digitale klok tikt niet, ook niet thuis!
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Don't underestimate the gravity...
« Reply #8 on: July 12, 2010, 23:24:07 »
Bij time-warp gebruiken ze perfecte omstandigheden met (inderdaad) bakken en bakken licht!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Offline Mr_Parker

• member
  • I love the HTforum
« Reply #9 on: July 13, 2010, 07:55:23 »
Een keer een demo gezien over het botslab van Volvo in Götenborg.
Daar wordt meer dan dagelijks een botsing uitgevoerd en daarom is het van belang de baan zo snel mogelijk weer vrij te maken maar toch alles nauwkeurig vast te leggen.
Daar wordt dus ook alles met superslowmotion opgenomen.
Daar komt me toch een bak licht bij. Verblinding door een ochtend of avond zonnetje op je vooruit is er niks bij.

Offline NewHT

• HT forum donateur
  • member
  • Don't rock my boat
« Reply #10 on: July 13, 2010, 21:42:44 »
Natuurlijk lopen de lampen allemaal keurig gesynchroniseerd, ze zitten immers op hetzelfde powernetwerk (dat maar 1 frequentie kent).

Begrijp ik, maar ik vroeg me af of bij een marge van 1/100 seconde in een groot lichtnet zoals in een stadion e.e.a. nog wel synchroon zal lopen. In ieder geval een interessant fenomeen.

Bij timewarp maken ze waarschijnlijk gebruik van -of continulichtbronnen (gelijkspanningsvoeding), -of stroboscoop lampen die gesynced zijn met de camera. Normaal gesproken heb je nogal wat licht nodig bij sterk vertraagde opnames. Veel meer licht dan normaal. Heel veel meer licht (was het iig).

REL Q100E
Humax IHDR-5200c

Offline EJ

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
« Reply #11 on: July 14, 2010, 00:43:27 »
Begrijp ik, maar ik vroeg me af of bij een marge van 1/100 seconde in een groot lichtnet zoals in een stadion e.e.a. nog wel synchroon zal lopen. In ieder geval een interessant fenomeen.
Het antwoord daarop is een simpel ja. Reken de propagatie van het electrische signaal maar even door, plm 200.000 km/s (lichtsnelheid in een geleider). Dat verschil ga je in en buiten een stadion niet zien.

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk