Calibratie Samsung 32S71 zinvol?

Started by Lujo, June 21, 2010, 20:03:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lujo

Hallo Frank,

Ik heb paar vragen en hopelijk kan je me helpen met het beantwoorden:

1. Hoe zinvol is het om Samsung 32S71 te laten calibreren? het betreft een oude toestel waardoor calibratie kosten misschien niet opwegen tegen de huidige waarde van dit toestel?

2. Ik ben ook van plan om een andere toestel te kopen. Mijn kijkafstand is ongeveer 3 tot 3,5 meter. Zelf zit ik te denken aan een 42 of ene 46 inch. Wat zou je me adviseren welke toestel ik op dit moment het best kan kopen? Een plasma of een LCD of een "LED" toestel?
Hogere energieverbruik van plasma toestellen staat me een beetje tegen, maar wat ik zelf het belangrijkste vind is dat het beeld zo goed mogelijk moet worden weergegeven.



3. Op dit moment heb ik het probleem dat als er beeld horizontaal beweegt (op mijn Samsung 32S71) dat het lijkt alsof het schokt. Tenminste daar ben ik zelf gevoelig voor. Hoe heet dat effect en ligt dat aan mijn TV of meer aan mijn satellietontvanger Dreambox 500+?

4. Als ik mijn nieuwe toestel door jullie laat calibreren kan ik dan ook mijn HTPC meenemen en wordt die ook voor dezelfde prijs (100 euro) ook gecalibreerd?

5. Hoe lang duurt zo'n calibratie ongeveer en is het ook mogelijk dat ik verschil in voor en na calibratie kan zien?


hoop vragen maar hopelijk kan je me op weg helpen.

J.A.F._Doorhof

Hi,
1.
Ligt eraan hoe je nog geniet van je toestel.
Als je er elke dag film op kijkt en van geniet en je van plan bent hem nog een paar maanden te houden, zou ik het zeker doen.

2.
PERSOONLIJK ben ik meer een plasma liefhebber.
De LED LCD's vind ik ook mooi maar plasma heeft voor mij net iets meer het film effect.
Hoog energie verbruik zal op jaarbasis wel meevallen, mensen denken vaak dat dit honderden euro's is, terwijl in de realiteit het vaak om maximaal tientjes gaat.

3.
Dat is een bekend probleem.
Bij bv Pioneer kun je spelen met de verschillende modes om dit soepeler te krijgen, bij veel andere toestellen gebeurt dit automatisch, vaak gaat dit wel goed, maar soms gaat het niet goed zoals in jouw geval.
Helemaal 100% smooth krijg je een TV bijna nooit.

4.
Dat kan, en is gratis.

5.
Tussen de 35-60 minuten als ik het toestel ken.
Tussen de 60-120-180 minuten als ik een toestel niet ken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview