Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Mooi hoor. Ik ken 'enkel' de MD-serie waarvan ik er zelf drie in bezit heb gehad (718-BE, BE 718 DMD en MD-1 BE). Een kennis (en mede forumlid) is al jaren tevreden met een paar MD-2. Aangaande de afwerking herken ik ook zeker jouw enthousiasme.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Quote from: Alex Groningen on March  5, 2016, 13:09:56
Dat denk ik ook niet dat ik daaraan ontkom. Vraag me alleen af of ze nog echt wat doen met het merk Usher. Zie ze zo weinig staan op hun site.

Hun site is niet bijgewerkt, ze zijn nog steeds importeur.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Ik ken de 8571 en de MD 1 en 2, ook de be 10 en dd be 20.
De 8571 is wat voller qua sound dan de be 10 en 20, maar ik vind ze erg lekker klinken en een stuk grootser klinken dan de MD versies,
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

sultankat

Zojuist klaar met dit gehele topic doorlezen (en da's niet niks): erg leuk en in een goede sfeer (maak je soms wel anders mee). Zeker voor iemand als ik die net een set Usher's heeft gekocht heel informatief. Dit topic ga ik dus volgen  :clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Alex Groningen

Quote from: Xander32 on March 12, 2016, 12:12:01
Een kennis (en mede forumlid) is al jaren tevreden met een paar MD-2.

Hij speelt nog altijd met veel plezier,ven ik heb nog altijd spijt. Achteraf had ik de MD 2 nooit weg moeten doen. Maar in mijn zoektocht zal ik dit merk zeker weer meenemen.

Alex Groningen

Quote from: frank2 on March 12, 2016, 12:30:11
Hun site is niet bijgewerkt, ze zijn nog steeds importeur.


Zal er binnenkort weer eens een luisterafspraak maken. Kom dan ook graag weer eens bij jou langs, Frank.

Alex Groningen

Quote from: sultankat on March 12, 2016, 10:17:30
Sinds een week de trotse eigenaar van een set Usher CP-8571 Diamond speakers. Echt een superaankoop: zowel uiterlijk als de sound. Nmm mooier hoog en strakker laag dan mijn eerdere Sonus Faber Amati Anniversario. Prachtige integratie van de units. Kortom: zeer tevreden.



Waanzinnig mooi. Volgens mij moet je ook wel ontzettend groot wonen om de luidsprekers fatsoenlijk kwijt te kunnen. ;D

Heel veel luisterplezier toegewenst.

Maro

Quote from: Alex Groningen on March 12, 2016, 20:26:16
Hij speelt nog altijd met veel plezier,ven ik heb nog altijd spijt. Achteraf had ik de MD 2 nooit weg moeten doen. Maar in mijn zoektocht zal ik dit merk zeker weer meenemen.

Edwin (AA Vries) heeft een set MD2 DMD staan. Vraagprijs is te hoog maar dat is altijd meer een richtprijs bij hem.  :D  Zat al te denken om mijn MD1 in te ruilen maar dat gaat me toch te gek worden, 2 sets MD2 in de kamer..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Quote from: Maro on March 12, 2016, 20:30:10
Edwin (AA Vries) heeft een set MD2 DMD staan. Vraagprijs is te hoog maar dat is altijd meer een richtprijs bij hem.  :D  Zat al te denken om mijn MD1 in te ruilen maar dat gaat me toch te gek worden, 2 sets MD2 in de kamer..

Ik wacht nog even met Usher luidsprekers. De hoop is dat ze met een nieuwe MD lijn uitkomen. Mooie lijkt me dan weer om dit merk te combineren met MF. Moet dan alleen wachten tot de M8 serie 2e hands aangeboden zal worden ;).

Ik zag de prijs staan op MP, dan kan je beter naar Karel gaan voor een betere prijs voor deze mooie luidsprekers. Binnenkort moet ik sowieso even richting Vries om mijn draaitafel goed te laten afstellen.

En ach, 4 van die MD2 zal ook niet misstaan in je huis. Klinkt sowieso al waanzinnig lekker bij jou, en dan heb ik de combi met je nieuwste aanwinsten nog niet eens gehoord.

ronnym

Sorry voor het upje maar ik heb jullie advies nodig.

Afgelopen zaterdag was ik in Hifi Klubben in Rotterdam.
Daar aan de praat geraakt met een van de verkopers.
Hij adviseerde me, wanneer ik meer uit me speakers  (S-520) wil halen, ik naar een hogere segment receiver zou moeten gaan.

Ik gebruik nu de onkyo tx-nr608 en zou volgens hem naar een Denon AVR-X4200 moeten gaan.

Wat vinden jullie hiervan?

Former member 78

De Onkyo is een instapper, dus het zal altijd beter kunnen.
Is een receiver per se nodig? Want de 520 speelt ook erg goed op een buis.

Kaakberg

Quote from: ronnym on April 18, 2016, 21:08:05
Sorry voor het upje maar ik heb jullie advies nodig.

Afgelopen zaterdag was ik in Hifi Klubben in Rotterdam.
Daar aan de praat geraakt met een van de verkopers.
Hij adviseerde me, wanneer ik meer uit me speakers  (S-520) wil halen, ik naar een hogere segment receiver zou moeten gaan.

Ik gebruik nu de onkyo tx-nr608 en zou volgens hem naar een Denon AVR-X4200 moeten gaan.

Wat vinden jullie hiervan?

voor €500 kun een Yamaha 679 bestellen (webshop) en thuis proberen. Mijn be718 heeft heeft die geen moeite mee. Mijn Abacus 60/120 versterker ook niet overigens. Genoeg vermogen is m.i. het enige dat telt bij Usher. http://www.digitalaudioreview.net/2011/01/usher-s-520-standmount-loudspeaker/ http://www.digitalaudioreview.net/2014/01/nad-d-3020-review-part-1-vs-nad-3020i/

ronnym

Quote from: ArjanR1 on April 18, 2016, 21:47:19
De Onkyo is een instapper, dus het zal altijd beter kunnen.
Is een receiver per se nodig? Want de 520 speelt ook erg goed op een buis.

Het moet wel een receiver zijn. Ik gebruik deze speakers ook in mijn 5.1 opstelling

Kaakberg


Gatone

Zijn er winkels in het noorden waar Usher te beluisteren is?

tdbakker

Alleen W&W audio Enchede geloof ik .
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

frank2

#1516
Er is geen importeur voor Nederland meer, dit deed wenw audio maar die is ermee gestopt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

sultankat

Quote from: mvs on July  6, 2017, 06:05:58
Zijn er winkels in het noorden waar Usher te beluisteren is?

Niet in het noorden maar bij mij kun je een fraaie set Usher's beluisteren. Mail maar via PM als je geïnteresseerd bent. Het is in Den Haag.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Alex Groningen


Weet jij zo wat de reden is waarom W&W ermee is gestopt, Frank?
Ze hadden met het importeursschap van Usher een prachtig merk in huis.

Quote from: frank2 on July  6, 2017, 20:00:34
Er is geen importeur voor Nederland meer, dit deed wenw audio maar die is ermee gestopt.

Rusher

Ook wel benieuwd naar. Ik zal het morgen vragen nadat ik eea in die buurt heb moeten regelen. Het nuttige met het aangename combineren!

Alex Groningen


Rusher

Quote from: frank2 on July  6, 2017, 20:00:34
Er is geen importeur voor Nederland meer, dit deed wenw audio maar die is ermee gestopt.
Dit is niet waar.

Karel heeft gisteren een en ander uitgelegd. In het kort komt het er op neer dat Usher vanwege financiele redenen (tijdelijk) geen export meer doet. Dan kan Karel ook niet leveren, maar dat is wat anders dan dat het importeurschap is teruggegeven of ingetrokken. Daar is geen sprake van!

Sowieso is de export van Usher naar Europa altijd al een zeer beperkt deel geweest van de omzet van Usher. De afzetmarkt in eigen gebied (Taiwan en omstreken) is vele malen groter. Ze zijn daar gek van mooie luidsprekers.

Usher is financieel minder goed gegaan in de crisisperiode (wie niet binnen het hifi wereldje?). Tevens heeft Usher iets minder mooie luidsprekers op het laatst uitgebracht. Dat bij elkaar, plus export relatief duur, heeft Usher doen besluiten stappen te ondernemen om alles weer op orde te krijgen. Export stopzetten, investeerder zoeken en weer goede producten maken.
Karel heeft goede hoop dat dit gaat lukken.

Voor meer info: Karel weet het het beste te vertellen; hij zit nog steeds dicht op het vuur...

Maro

Zoals altijd, de bekende bull**** van Frank2.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Wel jammer dat Usher ls niet meer leverbaar zijn in de NL, want erg fraaie speakers. Een verschraling van het aanbod.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fasteddie