PS Audio upnp controller voor Iphone

Started by )p(, May 28, 2010, 09:36:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

)p(

PS audio komt binnenkort met een upnp controller voor de Iphone. De gui ziet er goed uit, veel beter doordacht dan plugplayer.



peter

Dirc

Nu ben ik een leek op dit gebied, maar houdt dit in dat ik de muziek op mijn Dune kan bedienen met een iPhone / iPad over uPnP?

)p(

Quote from: Dirc I on May 28, 2010, 09:44:29
Nu ben ik een leek op dit gebied, maar houdt dit in dat ik de muziek op mijn Dune kan bedienen met een iPhone / iPad over uPnP?

Als de Dune als upnp renderer werkt en door een upnp controlpoint aangestuurd kan worden dan ja.

Dirc


Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

)p(


Hanky Panky

Quote from: )p( on May 28, 2010, 10:01:09
Google ;)

Hier is een overzicht:
http://en.wikipedia.org/wiki/UPnP_AV_MediaServers

peter

Ja maar dat is geen antwoord op de vraag of je de Dune zo kunt bedienen met een aaifoon. Ik zie wel dat de Dune 3.0 UPNP ondersteunt. Maar betekent dat hij dan alleen als fileserver werkt of dat je het apparaat op die manier ook zelf bestanden kunt laten afspelen ??
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Dirc

Juist,

De dune zal vast fileshare over uPnP hebben, maar werkt deze tool dan ook?
Beter gezegd, hoe ziet deze tool dan de library op de dune, aangezien je deze niet los aanmaakt....

pbrand

In een ander topic heb ik zelf al de vraag gesteld over uPnP renderers.

Met een uPnP control point kun je apparaten bedienen die zelf weer een uPnp renderer (dus weergever) zijn. Je kunt daarbij de stream van een uPnp Server koppelen aan die renderer via een bijvoorbeeld de iPhone.

Voor zover ik nu kan zien, er is niet veel over te vinden, is de Dune geen uPnp renderer. Je kunt op deze manier de Dune dus niet met een iPhone bedienen. Ik kan in ieder geval bij de specs en firmware update meldingen niets vinden over uPnP rendering.

Sommige Popcorns, bijvoorbeeld de C200, schijnen wel uPnP renderer te zijn. Dus daarmee zou het wel kunnen.

)p(

Het hangt inderdaad van de upnp implementatie af. De Dune is zowel renderer (ie speelt media af) als controlpoint (ie gui om media te selecteren van de server). Echter het is lang niet altijd zo dat je de renderer vanaf een ander controlpoint kan bedienen. Misschien dat een Dune eigenaar hier ervaring mee heeft bv met plugplayer op de iphone als controlpoint?

pbrand

Quote from: )p( on May 28, 2010, 10:13:30
Het hangt inderdaad van de upnp implementatie af. De Dune is zowel renderer (ie speelt media af) als controlpoint (ie gui om media te selecteren van de server). Echter het is lang niet altijd zo dat je de renderer vanaf een ander controlpoint kan bedienen. Misschien dat een Dune eigenaar hier ervaring mee heeft bv met plugplayer op de iphone als controlpoint?

Volgens mij is de Dune een uPnP client en geen renderer. Naturlijk speelt hij media af, daarvoor is het een mediaplayer :) Maar dat betekent niet dat hij ook automatisch uPnP renderer is dunkt me. Als het apparaat niet met een ander control point te bedienen is, kun je het nauwelijks een uPnP renderer noemen.

Maar inderdaad, misschien voelt een Dune bezitter zich geroepen om het even uit te proberen?

Hanky Panky

Ik lees op o.a. mpcclub dat deze feature in de toekomstige eigenschappen staat maar op dit moment nog niet aanwezig is

Hier een overzicht van actuele spelers die het wel ondersteunen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000