Hi
Duik even in de materie van de remotes er is behoorlijk veel mogelijk van een simpele ir toevoeging tot wifi oplossingen die mijn voorkeur hebben.
Je hoeft er alleen een redeye of iets anders bij te kopen, je koopt BV de redeye en dan ben je feitelijk al klaar.
Je iPad of iPhone stuurt met wifi de ab signalen naar de redeye docking en die "blast" het naar je apparatuur. Aangezien veel mensen echter dingen in een kast hebben staan gaf ik als advies om een booster erbij te kopen. Deze pakt als het ware het ir signaal van de redeye op en verdeeld dit via oogjes naar de apparatuur.
Als je nu een rf ab koopt doet die feitelijk hetzelfde, je gaat vanaf BV de marantz of pronto naar een ontvanger in de kast en deze gaat met oogjes naar de apparatuur.
Enige nadeel van de redeye wat ik zo snel zie is dat hij standaard geen oogjes heeft maar alleen een blaster voor het ir signaal.
Voordeel van deze oplossing is dat je geen extra ding op je iPhone of iPad hoeft te zetten, en niet hoeft te richten op je apparatuur, daarbij kun je letterlijk door het hele huis je apparatuur bedienen, zolang je maar wifi hebt. Mijn marantz met rf pakt BV de apparatuur tot een bepaalde afstand en dan houd het op, met de redeye zou het betekenen dat ik zelfs vanaf de studio mijn apparatuur kan bedienen wat handig is voor de sat receiver om BV van kanalen te wisselen.