CD-speler pakt geen CD's meer (NU MET FILMPJE)

Started by Ghanzzzzz, May 23, 2010, 22:11:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Ik denk dat 't loopwerk de geest heeft gegeven. Inderdaad naar een reparateur brengen als je niet zo handig bent of je moet iemand in je omgeving kennen die handig is. Het loopwerk in deze speler is in elk geval de Philips VAM1202/12 en dat is niet zo duur (rond de 25 euro)

edit: op MP te koop!  ;) http://link.marktplaats.nl/385742659 en hier nog wat tips: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=84845.0

dre73

als de la dicht of open gaat tikt ie een schakelaartje aan,degene die aangetikt wordt als de la dicht is even doorverbinden ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ghanzzzzz

Quote from: dre73 on October 19, 2010, 20:11:11
als de la dicht of open gaat tikt ie een schakelaartje aan,degene die aangetikt wordt als de la dicht is even doorverbinden ;)

Ik hoor hem wel, maar ik zie hem niet! :P
Ik neem aan dat die ook een klikje geeft? (nadat de magneet van het 'draaimechanisme' de bovengeleider heeft geraakt)

@Antoine: thnx voor de tip. Ik heb gekeken, maar ik moet concluderen dat dat geen werkje voor mij is :)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

mooie speler, (als hij goed werkt) heb ik ook als speler staan hier

buisjes vervange door electro harmonix gaf een behoorlijke verbetering

gewoon wegbrengen, is despeler zeker waard, en kan dan weer jaren mee

Ghanzzzzz

Dat denk ik ook wel ja :)
Ik woon vlakbij Nordhorn (Duitsland) en zal daar nog even naar Wilbrand Acoustics gaan. Mocht hij er niets mee kunnen, wordt het denk ik een retourtje Elst :)

SB MARANTZ

Quote from: dre73 on October 19, 2010, 20:11:11
als de la dicht of open gaat tikt ie een schakelaartje aan,degene die aangetikt wordt als de la dicht is even doorverbinden ;)

Dr Dré is in tha house!  :D

Het kan inderdaad wel eens een eindschakelaar probleem zijn.
Deze is erg makkelijk te vinden.
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

dre73

Quote from: SB MARANTZ on November  1, 2010, 11:23:17
Dr Dré is in tha house!  :D

Het kan inderdaad wel eens een eindschakelaar probleem zijn.
Deze is erg makkelijk te vinden.


maar doet ie er wat mee...... ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ghanzzzzz

'Erg makkelijk te vinden' is denk ik bij de ene speler toch iets anders dan bij de ander..
Ik kan hem dus niet vinden. Eind van de week gaat ie naar Wilbrand (Nordhorn)

dre73

je hebt het in ieder geval geprobeerd! ;)
laten we hopen dat het een kleinigheid is.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ghanzzzzz

Het duurde een poos, maar ik heb eindelijk bericht van Wilbrand (Nordhorn)
Het loopwerk schijnt kapot te zijn. Reparatie zal 192,- kost :(

Maar dan is ie weer als nieuw, dus het is het me wel waard :)

SB MARANTZ

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
[email protected]

martini

Van deze loopwerken gaan vaak de spindle motors stuk soms al je ze met de hand helpt leest hij gewoon de TOC weer in. Het beste is inderdaad gewoon om dan het hele loopwerkje te vervangen. Maar 192 euro voor het inzetten van een loopwerkje van ongeveer 12,50 is wel heel erg veel je had hem hiervoor bijna 3 keer kunnen laten repareren bij een td met een normaal uurtarief.


Palu

Quote from: martini on September 20, 2011, 11:36:13
Van deze loopwerken gaan vaak de spindle motors stuk soms al je ze met de hand helpt leest hij gewoon de TOC weer in. Het beste is inderdaad gewoon om dan het hele loopwerkje te vervangen. Maar 192 euro voor het inzetten van een loopwerkje van ongeveer 12,50 is wel heel erg veel je had hem hiervoor bijna 3 keer kunnen laten repareren bij een td met een normaal uurtarief.



Inderdaad erg veel, zeker omdat die CD speler slechts 380 euro nieuw kost.
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

yorkie13

#39
Oud topic, maar heb dezelfde speler staan van Sheng Ya , en ook deze geeft problemen met cd's
inlezen.

Eens kijken of het Laser te vervangen is.

Anders maar voor de DIY de markt in.