CD-speler pakt geen CD's meer (NU MET FILMPJE)

Started by Ghanzzzzz, May 23, 2010, 22:11:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghanzzzzz

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Sheng Ya CD-S10CS (vergelijkbaar met Vincent CD-S6mk)
Nu heeft hij plots problemen gekregen met het lezen van CD's. Eigenlijk pakt hij ze vaker niet dan wel..

In de meeste gevallen geeft de speler 'no disc' aan wanneer hij hem dient te lezen.
Ook lijkt er bij sommige cd's een soort onbalans te zijn. Daarbij geeft de speler een tik, kan hij de CD niet lezen en komt hij niet op snelheid

Het is misschien een beetje een lastige omschrijving en misschien zijn er wel erg veel oorzaken zijn, maar ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met een oplossing?

dre73

lens reinigen met een droog wattenstaafje en de geleider van het loopwerk smeren met siliconen of teflon op een wattenstaafje wil vaak wonderen verrichten
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

jrjhoe

Quote from: dre73 on May 23, 2010, 22:13:53
lens reinigen met een droog wattenstaafje en de geleider van het loopwerk smeren met siliconen of teflon op een wattenstaafje wil vaak wonderen verrichten

Precies wat ik wilde zeggen.

Vaak is het reinigen van de lens al genoeg.
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

dre73

als ie toch open is,is smeren een klein klusje die een hoop ellende voorkomen kan.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ghanzzzzz

Sowww.. jullie zijn er snel bij!! :D
Bedankt voor de tips, ik zal het morgen eens gaan proberen :)

Ghanzzzzz

Quote from: Ghanzzzzz on May 23, 2010, 23:02:52
Bedankt voor de tips, ik zal het morgen eens gaan proberen :)

Ik kon toch niet wachten tot morgen en heb het maar direct aangepakt  :happy:
En jullie hebben gelijk.. het is gelukt!
Bedankt voor de tips!

dre73

da`s een dure reparatie geweest! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ghanzzzzz

Quote from: dre73 on May 24, 2010, 11:32:53
da`s een dure reparatie geweest! :D

Haha, inderdaad!
Zelf ben ik ontzettend a-technisch dus zou ik hem moeten wegbrengen voor zo'n storing :)
Ben blij dat ik het hier toch ff heb gevraagt (en dat het dus niets bijzonders is)  :clapping:

hifi-rob

Zozo Ghanzzz! Das scheelt je inderdaad een bult tijd, geld en moeite! Mooi dat het zo kan! Dus genieten maar weer! Binnenkort maar eens uitwisselen die tank van een high-end speler?!
Advance Acoustic MCD 203 | Advance Acoustic MAP 103 | Philips DVD 963-SA | Swans M1 | Magnat Quantum 903 |  Belkin PureAv PF40

dre73

QuoteBen blij dat ik het hier toch ff heb gevraagt (en dat het dus niets bijzonders is)

weet je wel hoeveel spelers hiervoor een nieuw loopwerk krijgen?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ghanzzzzz

Dat geloof ik best ja. Ik ben stiekum ook al wezen zoeken toen ik de oplossing nog niet had  :blush:

dre73

als ie elke keer gaat overslaan dan moet je je mer zorgen gaan maken ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ghanzzzzz

Denk dat ik me toch iets meer zorgen mag maken.
Hij heeft het euvel weer en schoonmaken werkt helaas nu niet meer.
Weet iemand een goed bedrijfje/winkel/deskundige in Twente die zo'n probleempje toe te vertrouwen is?

Wijx wondere wereld

is een cdspeler die geen cds speelt nog wel een cdspeler?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Ghanzzzzz

Dank u voor de nuttige inbreng...  :sleepy:

Ghanzzzzz

#17
Quote from: Ghanzzzzz on September  1, 2010, 14:41:30
Denk dat ik me toch iets meer zorgen mag maken.
Hij heeft het euvel weer en schoonmaken werkt helaas nu niet meer.
Weet iemand een goed bedrijfje/winkel/deskundige in Twente die zo'n probleempje toe te vertrouwen is?

Ik heb er nu ook maar een filmpje bij gemaakt waarin het probleem misschien duidelijk is en de TIK ook te horen is.
Nogmaals de vraag: wie weet een goed bedrijfje waar ik met dit probleem terecht kan? (kapotte laser???)


erik s.

Audioservice in Elst kan ik aanbevelen. is wel geen Twente.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

dre73

al de schakelaars van de la eens doorverbonden?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

Quote from: Ghanzzzzz on October 19, 2010, 12:43:11
Ik heb er nu ook maar een filmpje bij gemaakt waarin het probleem misschien duidelijk is en de TIK ook te horen is.
Nogmaals de vraag: wie weet een goed bedrijfje waar ik met dit probleem terecht kan? (kapotte laser???)



wenw audio in enschede heeft een eigen techn. dienst (= 1 persoon die in almelo woont) die man weet erg veel en maakt ook erg veel dingen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

BuSpu

De CD begint niet eens te draaien. Je lijkt een klik te horen alsof ie het wel probeert. Lijkt me dus in eerste instantie nu geen laser probleem maar meer een mechanische. De CD moet gaan draaien wil de speler hem kunnen inlezen.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ghanzzzzz

Quote from: dre73 on October 19, 2010, 18:27:51
al de schakelaars van de la eens doorverbonden?

Ik ben niet zo technisch dat ik weet hoe dit werkt  :blush:
Heb de bovenkant eraf gehaald om de lens eens te cleanen, maar verder ben ik ook een n00b :D

Ghanzzzzz

Quote from: BuSpu on October 19, 2010, 19:27:26
De CD begint niet eens te draaien. Je lijkt een klik te horen alsof ie het wel probeert. Lijkt me dus in eerste instantie nu geen laser probleem maar meer een mechanische. De CD moet gaan draaien wil de speler hem kunnen inlezen.

Eerder draaide hij wel gewoon (nu al een tijd achter elkaar niet) en toen had hij ook grote problemen met de CD's lezen.
9 van de 10 keer deed hij het niet, en 1x dus ongeveer wel

Voor de tips van W&W en Elst.. thnx! :D
Mocht iemand nog meer weten.. ik hoor het graag!