Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Xander32

#4250
Yep en ik had het veel eerder moeten doen! Super snel door m'n muziekbieb heen bladeren, super.

Quote from: cz79 on September 25, 2016, 11:21:15
Mooie aankoop Sander, wordt het eindelijk eens serieus streamen :D


Ik ben heden ongepland op een terras terecht gekomen en heb geen tijd gehad om de Minimserver te installeren. Maar bij thuiskomst was al mijn content netjes overgezet van de externe hdd naar de NAS en ik heb zojuist heel even de NA11 aan gehad om te kijken of alles functioneert zoals gehoopt; zie hierboven m'n eerste indruk. Morgenavond de Synology server maar verruilen voor de Minimserver en er eens echt voor gaan zitten.


Wat ik nog niet helder heb; blijft zo'n NAS continu draaien, 24/7?

Quote from: Lazybird on September 25, 2016, 20:09:52
Als je minimserver instaleerd hoef je verder niets te doen op je nas.  ;)
Ik heb zelfs media server van synology niet geinstaleerd.

Wat ik wel doe is een backup draaien (externe HD) om de twee dagen.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Syno Rules  :pompom:    En ja 24/7 tenzij je de timerfunctie anders laat regelen :)

Xander32

Thx, helder. Ik ben blij met het ding, vooral nu die doet wat ik wil, maar het was nou niet echt plug & play  :-\.


Quote from: twani on September 25, 2016, 21:01:00
Syno Rules  :pompom:    En ja 24/7 tenzij je de timerfunctie anders laat regelen :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zo straks eerst ff gespeeld met de Synology Mediaserver. Het ding is redelijk vlot, maar heeft veel teveel verschillende wijzen van zoeken. Niet echt een toonbeeld van overzicht.

Vervolgens, nadat ik eerst Java heb geinstalleerd en deze heb mogen updaten, MiniMserver geinstalleerd; die werkt veel beter, weer vertrouwd  ::).


Echter;
* wanneer ik tracks vanaf verschillende albums selecteer, een playlist maak, worden deze niet autom. achter elkaar afgespeeld, en
* de covers krijg ik niet te zien, d.w.z.; wel de kleine icoontjes naast de tracks, maar niet de grote. Die grote verschijnt heel even (1 sec) in beeld bij het wisselen van track en verdwijnt dan weer ...

Iemand advies?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on September 26, 2016, 21:32:33
Zo straks eerst ff gespeeld met de Synology Mediaserver. Het ding is redelijk vlot, maar heeft veel teveel verschillende wijzen van zoeken. Niet echt een toonbeeld van overzicht.

Vervolgens, nadat ik eerst Java heb geinstalleerd en deze heb mogen updaten, MiniMserver geinstalleerd; die werkt veel beter, weer vertrouwd  ::).


Echter;
* wanneer ik tracks vanaf verschillende albums selecteer, een playlist maak, worden deze niet autom. achter elkaar afgespeeld, en
* de covers krijg ik niet te zien, d.w.z.; wel de kleine icoontjes naast de tracks, maar niet de grote. Die grote verschijnt heel even (1 sec) in beeld bij het wisselen van track en verdwijnt dan weer ...

Iemand advies?

Android of Apple?

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Playlist wordt nu keurig afgespeeld incl de bijbehorende covers. Ik heb de NAS een keer opnieuw opgestart en de Minimserver alles opnieuw laten scannen.


Quote from: Xander32 on September 26, 2016, 21:32:33
Zo straks eerst ff gespeeld met de Synology Mediaserver. Het ding is redelijk vlot, maar heeft veel teveel verschillende wijzen van zoeken. Niet echt een toonbeeld van overzicht.

Vervolgens, nadat ik eerst Java heb geinstalleerd en deze heb mogen updaten, MiniMserver geinstalleerd; die werkt veel beter, weer vertrouwd  ::).


Echter;
* wanneer ik tracks vanaf verschillende albums selecteer, een playlist maak, worden deze niet autom. achter elkaar afgespeeld, en
* de covers krijg ik niet te zien, d.w.z.; wel de kleine icoontjes naast de tracks, maar niet de grote. Die grote verschijnt heel even (1 sec) in beeld bij het wisselen van track en verdwijnt dan weer ...

Iemand advies?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4257
Het aansluiten en het in het netwerk plaatsen van de NAS was plug and play, echter het inrichten van die NAS vroeg wat meer hoofdbrekens. In mijn geval (Synology nas) hielp enerzijds DSM mij op weg, maar geeft door de vele menu's, welke uitmonden in legio submenu's met allen tal van instelmogelijkheden, ook weer een boel onduidelijkheden  ???. Het installeren en updaten van MinimServer en het daarvoor benodigde Java verliep soepel.

Uiteindelijk, met de hulp van forumleden v.h. buurforum (hulde  :clapping:), draait het ding nu als een zonnetje.

Na wat opstart problemen de eerste dagen, lijken de "verbeterpunten" te zijn opgelost. Waarschijnlijk na het/dankzij het opnieuw opstarten van de NAS en de rescan door MinimServer (?).

Alles werkt nu weer als voorheen, met dien verstande dat alles nu sneller en soepeler draait. Voorheen via de laptop, zat er een behoorlijke vertragingstijd in het uitvoeren van een commando vanaf de IPad, deze is nu nihil. Top. Daarnaast staat nu niet meer de laptop in de huiskamer continu te blazen tijdens het streamen, de (overigens stille) NAS heeft een geluidsarm plekje gekregen in de meterkast.


Overall kan ik nu zeggen dat het in gebruik nemen van de NAS, het gebruiksgemak v.h. streamen aanzienlijk heeft verbeterd  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Goed om te horen Sander! Ik heb er gewoon weinig tot geen verstand van, anders had ik je zeker geholpen met de installatie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

pvd_66

Stille nas die je in de meterkast kan zetten, mooi geen herrie [emoji1]
Ik heb een QNAP weliswaar wat ouder maar gebruik hem bijna niet meer omdat ie nog al eens beetje ratelt.
Mooi dat alles werkt, veel plezier ermee [emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Xander32

Niet iedereen kan goed in hetzelfde zijn en dat jij behulpzaam bent weet ik.

En ik maak al langer van het buurforum deel uit dan hier; het betreft een relatief klein, vast groepje leden, waar men steevast een beroep op elkander kan doen. De frequente en gezellige M&G's vanuit dat forum, versterken dat alleen maar.

Quote from: Bas Akkerman on September 30, 2016, 11:56:46
Goed om te horen Sander! Ik heb er gewoon weinig tot geen verstand van, anders had ik je zeker geholpen met de installatie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Thx, ben er zoals aangegeven, blij mee; of het ding (t.o.v. de laptop) bijdraagt aan de kwaliteit van het geluid dat denk ik niet, maar zeer zeker wel aan het bedieningsgemak. En daar was het mij om te doen.

Quote from: pvd_66 on September 30, 2016, 16:22:14
Stille nas die je in de meterkast kan zetten, mooi geen herrie [emoji1]
Ik heb een QNAP weliswaar wat ouder maar gebruik hem bijna niet meer omdat ie nog al eens beetje ratelt.
Mooi dat alles werkt, veel plezier ermee [emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Waarschijnlijk wederom een noob vraag, maarre;

Indien ik LMS op de nas installeer, welke middels een draadje aan de router hangt(in het netwerk), kan ik dan vervolgens ook de nas benaderen via de SBT die middels wifi in hetzelfde netwerk hangt?


Het lijkt mij wel interessant om op die wijze de SBT/LMS (over de dac van de NA11) met de NA11/MinimServer te vergelijken  ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Dat zou wel kunnen, mits je geen conflicten krijgt met twee draaiende servers.
Geef ze beide wel een andere naam om ze makkelijk uit elkaar te houden.
Als je nog optimale settings wil hebben voor de Touch/LMS moet je het maar even zeggen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Ow, daar heb ik niet eens bij stil gestaan; dat meerdere servers conflicten kunnen geven ... heb er al twee servers opstaan ...

Quote from: Kingpin on October  1, 2016, 14:14:36
Dat zou wel kunnen, mits je geen conflicten krijgt met twee draaiende servers.
Geef ze beide wel een andere naam om ze makkelijk uit elkaar te houden.
Als je nog optimale settings wil hebben voor de Touch/LMS moet je het maar even zeggen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

Quote from: Xander32 on October  1, 2016, 14:17:05
Ow, daar heb ik niet eens bij stil gestaan; dat meerdere servers conflicten kunnen geven ... heb er al twee servers opstaan ...


Allereerst een super en een verstandige upgrade! Gefeliciteerd!

Bij mij gaven meerdere servers geen probleem. Ik heb om te testen LMS, Minim en de Synology gezamenlijk gedraaid. Dit is al wel een tijdje geleden. Uiteindelijk was Synology Media Server voor mij het meest gebruiksvriendelijk.

Momenteel gaat het bij mij via SMB(shared folder). Het nadeel hiervan is dat de streamer moet indexeren en niet de server.
Wees lief voor jezelf

Xander32

Thx, helder  :thumbs-up:. Dat ga ik binnenkort dus proberen.


Quote from: Sailor Jan on October  1, 2016, 16:47:11

Allereerst een super en een verstandige upgrade! Gefeliciteerd!

Bij mij gaven meerdere servers geen probleem. Ik heb om te testen LMS, Minim en de Synology gezamenlijk gedraaid. Dit is al wel een tijdje geleden. Uiteindelijk was Synology Media Server voor mij het meest gebruiksvriendelijk.

Momenteel gaat het bij mij via SMB(shared folder). Het nadeel hiervan is dat de streamer moet indexeren en niet de server.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lazybird

@Xander32 als je vast loopt met je nas/DSM mag je natuurlijk altijd een PM sturen op het moment ben ik niet dagelijks online zit midden in een verhuizing.

Ik draai LMS en dat gaat prima samen met Minim en Synology media server.
Bij een grote muziek collectie vind ik persoonlijk dat Minim server vlotter reageert dan synology.

Al met al is synology echt een fantastisch apparaat ga je veel plezier van hebben.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Xander32

Top aanbod, thx :thumbs-up:.

Van een eveneens behulpzaam forumlid van het buurforum, heb ik begrepen dat er zelfs een plug in is voor LMS, waarmee je vervolgens LMS het server werk kan laten doen voor een uPnP streamer, zoals m'n NA11.


Quote from: Lazybird on October  1, 2016, 21:20:43
@Xander32 als je vast loopt met je nas/DSM mag je natuurlijk altijd een PM sturen op het moment ben ik niet dagelijks online zit midden in een verhuizing.

Ik draai LMS en dat gaat prima samen met Minim en Synology media server.
Bij een grote muziek collectie vind ik persoonlijk dat Minim server vlotter reageert dan synology.

Al met al is synology echt een fantastisch apparaat ga je veel plezier van hebben.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Instellingen LMS

http://web.archive.org/web/20140823093920/http://soundcheck-audio.blogspot.com/2011/11/touch-toolbox-30.html

Mocht je de kernel niet willen veranderen, houd dan de settings vanaf "IV Modifications and setup" aan voor een optimaal resultaat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Dank E.  :thumbs-up:. Loont het zich al die instellingen nalopen?


Quote from: Kingpin on October  1, 2016, 21:57:14
Instellingen LMS

http://web.archive.org/web/20140823093920/http://soundcheck-audio.blogspot.com/2011/11/touch-toolbox-30.html

Mocht je de kernel niet willen veranderen, houd dan de settings vanaf "IV Modifications and setup" aan voor een optimaal resultaat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Quote from: Xander32 on October  2, 2016, 07:43:10
Dank E.  :thumbs-up:. Loont het zich al die instellingen nalopen?
Ja loont zich wel, valt eigenlijk best mee.
Komt er in het kort op neer dat je de NAS de flac files om laat zetten naar lpcm ipv in de Touch, zodat je de laatste ontlast. Daarnaast om zo min mogelijk processor power van de Touch te gebruiken wordt het scherm op zwart gezet tijdens het afspelen, en overbodige plug-ins uit gezet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

De voornaamste zaken had ik al zo ingesteld in de voorgaande situatie; toen LMS op de laptop draaide. Het display uit van de SBT tijdens het afspelen en het transcoderen op de laptop i.p.v. de SBT.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

De NAS doet het nu voorbeeldig, geen enkel issue meer :clapping:. Het gebruiksgemak aangaande het streamen is met de komst van de NAS flink toegenomen. Gevalletje "dat had ik veel eerder moeten doen" :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT