Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

YamahaRXV

Quote from: Staaled on September 20, 2014, 16:00:34
Moet je de buurman eens polsen in deze.... ;)
Zo relatief. :D

Beter maar niet doen, tenzij je het advies wilt krijgen dat je nodig op zoek moet gaan naar een goede psychiater... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Eddye

Quote from: YamahaRXV on September 20, 2014, 16:17:42..een goede psychiater... :angel:
Dan is deze hifi hobby goedkoper, denk ik :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Sommigen zouden er goed aan doen om deze hobby maar te laten vallen of op z'n minst die psychiater er bij naast te nemen 8).


Quote from: Eddye on September 20, 2014, 16:21:33
Dan is deze hifi hobby goedkoper, denk ik :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on September 20, 2014, 16:33:39
Sommigen zouden er goed aan doen om deze hobby maar te laten vallen of op z'n minst die psychiater er bij naast te nemen 8).

Ach, audiofielen putten in ieder geval plezier uit het luisteren naar hun set, of het bezig zijn / tweaken daarvan.
Ik ken er genoeg die helemaal geen hobby,s hebben en geen plezier beleven in hun leven, maar o.a. daardoor juist bij een psychiater lopen...

Tis maar hoe je het bekijkt  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

 ^^


Plezier, als zijnde ergens van genieten hoeft m.i. niet eens geld te kosten ...  Geld maakt het aanbod, de mogelijkheden om te genieten echter wel een stuk uitgebreider.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Xander32

Wanneer ik de SBT uit heb staan functioneerde die tot van,orgen als klok. Echter is die nu verdwenen ... Hoe krijg ik dat ding weer te voorschijn? Wie helpt mij ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

Neem aan dat ie nog aan staat? Misschien even resetten, prik er af en op?
Je kan ook volgens mij onder settings screen screensavers instellen welke klok je wilt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Mr.M

Hey xander wil je die marmer niet terugverkopen ? Hahahaha ik kan er niet meer aan komen nu..lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

Wat denk je  ;)


Quote from: maz on September 21, 2014, 01:58:19
Hey xander wil je die marmer niet terugverkopen ? Hahahaha ik kan er niet meer aan komen nu..lol





                                                    ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dank voor jouw reactie, zal vandaag eens zien of ik het voor elkaar krijg.



Quote from: rovinggecko on September 20, 2014, 20:59:48
Neem aan dat ie nog aan staat? Misschien even resetten, prik er af en op?
Je kan ook volgens mij onder settings screen screensavers instellen welke klok je wilt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Solved.

Quote from: Xander32 on September 20, 2014, 19:52:22
Wanneer ik de SBT uit heb staan functioneerde die tot van,orgen als klok. Echter is die nu verdwenen ... Hoe krijg ik dat ding weer te voorschijn? Wie helpt mij ?



Gisteren direct na het inpluggen hoorde ik een detaillering, een bepaalde sprankeling (zonder enige vorm van scherpte) welke nieuw was in mijn keten. Nu na een uur of 20 spelen, is die sprankeling verdwenen en klinkt het juist wat vlak, plat (het geluidsbeeld kakt in) en het geheel is duidelijk wat minder levendig. Ietwat traag. Het mid(laag) lijkt er een tandje bij te hebben gekregen en er is wat meer kleur (de tonaliteit is gewijzigd). De algehele druk in de bass is terug gelopen.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat ontwikkelen.


Hoe dan ook; die bassdruk en die levendigheid wil ik zeker in mijn set hebben. Daarin genieten nu nog mijn LAT netsnoeren de duidelijke voorkeur. Indien die bassdruk en levendigheid terug gaan komen i.c.m. die sprankeling zonder dat deze scherpte met zich meebrengt, ben ik om. We zullen zien.


Quote from: Xander32 on September 20, 2014, 11:04:49
...
Maar zoals aangegeven wacht ik geduldig af hetgeen deze nieuwelingen in m'n set gaan brengen.

En even in perspectief; voor de prijs van een (1) Alpha3 koop ik met gemak drie van deze netsnoeren. Daarmee m.i. een tweak waarvan de kosten te overzien zijn. Brengen ze geen positief verschil, blijf ik blij met de LAT AC-2 mkII netsnoeren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Kan een tijdelijk inspeel-dipje zijn. Op hoeveel uur zitten ze nu?
Stereo-fan for life!

Joris1971

Quote from: technative on September 22, 2014, 21:18:09
Kan een tijdelijk inspeel-dipje zijn. Op hoeveel uur zitten ze nu?

Dat lijkt mij vreemd, als het voorheen niet was...

Xander32

Nu 2 uur meer dan gisteren, 22 dus ;).

Quote from: technative on September 22, 2014, 21:18:09
Kan een tijdelijk inspeel-dipje zijn. Op hoeveel uur zitten ze nu?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... volgens de leverancier, tevens de ontwerper, dien ik tot zo'n 40 uur zeker mijn geduld te bewaren en echt lekker los zijn ze pas vanaf een uurtje of 100 ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on September 22, 2014, 21:25:33
... volgens de leverancier, tevens de ontwerper, dien ik tot zo'n 40 uur zeker mijn geduld te bewaren en echt lekker los zijn ze pas vanaf een uurtje of 100 ...

Het effect wat je hoort bij een nieuwe totaal niet ingespeelde kabel is meer een soort van ''schrikeffect'' en mijn ervaring is dat een netkabel (dus niet specifiek de ''wokkelkabel'') na een beperkt aantal uren inspelen klankmatig gezien niet meer geheel terug keert naar deze sound, maar eerder een fase ingaat van beduidend minder goed klinken en na de benodigde hoeveelheid (?) uren langzaam aan weer verbetert in klanksignatuur.
Eenmaal tonaal gezien lekker klinkend kan er nog een laatste fase zijn waarin het op gaat vallen dat het steeds vloeiender en ''losser'' gaat klinken  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Dank voor het delen van jouw ervaringen in deze :thumbs-up:.


Ondanks de inspeel-perikelen rondom de netsnoeren, heb ik gisteren bijna de gehele dag en zojuist wederom twee uurtjes volop kunnen genieten van de set. Het geheel lijkt met de dag nog steeds weer een stap vooruit te maken. Waarschijnlijk is daar het verder inspelen van de Glennies debet aan.
Die hebben ook nog niet eens zo heel veel uren gemaakt, ondanks dat ik deze al een tijdje in mijn bezit heb. Mogelijk nog niet eens 100 uur ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on September 22, 2014, 22:05:53
Ondanks de inspeel-perikelen rondom de netsnoeren, heb ik gisteren bijna de gehele dag en zojuist wederom twee uurtjes volop kunnen genieten van de set. Het geheel lijkt met de dag nog steeds weer een stap vooruit te maken. Waarschijnlijk is daar het verder inspelen van de Glennies debet aan.
Die hebben ook nog niet eens zo heel veel uren gemaakt, ondanks dat ik deze al een tijdje in mijn bezit heb. Mogelijk nog niet eens 100 uur ...

En daar gaat het in essentie om  :thumbs-up:  Zolang de potentie in de set al goed aanwezig is en zich steeds verder ontwikkelt is het juist fijn om volop te genieten, wetende dat het alleen nog maar beter wordt en de ''fun factor'' toeneemt  ;)
De enige vereiste input is dan nog geduld (iets wat ik overigens zelf niet echt heb...  :sleep:)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on September 22, 2014, 22:30:15
En daar gaat het in essentie om  :thumbs-up:  Zolang de potentie in de set al goed aanwezig is en zich steeds verder ontwikkelt is het juist fijn om volop te genieten, wetende dat het alleen nog maar beter wordt en de ''fun factor'' toeneemt  ;)
De enige vereiste input is dan nog geduld (iets wat ik overigens zelf niet echt heb...  :sleep:)

De wokkels hebben zeer veel tijd nodig. Na aanvankelijk lekker te spelen vliegt het alle kanten uit en vaak de verkeerde. Geduld wordt naar mijn ervaring met deze kabel stevig op de proef gesteld. Denk bij continu spelen eerder aan meerdere weken dan enkele dagen.

Gr
Henk

Xander32

Eenzelfde ervaring kwam ook van Frank.


Geduld;
Is een nieuwe subwoofer kopen en die twee maand op zolder in de verpakking laten staan of m'n droomspeakers kopen (Glennies) in oktober, levering begin januari en dan pas opstellen medio april ...


Gaat goed komen 8).



Quote from: Onder013 on September 23, 2014, 00:13:46
De wokkels hebben zeer veel tijd nodig. Na aanvankelijk lekker te spelen vliegt het alle kanten uit en vaak de verkeerde. Geduld wordt naar mijn ervaring met deze kabel stevig op de proef gesteld. Denk bij continu spelen eerder aan meerdere weken dan enkele dagen.

Gr
Henk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Quote from: Onder013 on September 23, 2014, 00:13:46
De wokkels hebben zeer veel tijd nodig. Na aanvankelijk lekker te spelen vliegt het alle kanten uit en vaak de verkeerde. Geduld wordt naar mijn ervaring met deze kabel stevig op de proef gesteld. Denk bij continu spelen eerder aan meerdere weken dan enkele dagen.

Gr
Henk

Zeker waar, gewoon nog even geduld hebben
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Volgens mij span ik qua geduld dan wel de kroon.
M'n set heeft 3/4 jaar niet aangesloten op zolder gestaan. Staat nu heerlijk te spelen  :)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Eddye

Quote from: Kingpin on September 23, 2014, 09:57:10
Volgens mij span ik qua geduld dan wel de kroon.
M'n set heeft 3/4 jaar niet aangesloten op zolder gestaan. Staat nu heerlijk te spelen  :)
Hmmmm.. In je onderschrift staat dat je 2 sets hebt. Dan lijkt me dat je weinig hebt geleden :D  :tounge2:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Eddy zoals altijd weer even scherp :clapping:.

Quote from: Eddye on September 23, 2014, 09:58:50
Hmmmm.. In je onderschrift staat dat je 2 sets hebt. Dan lijkt me dat je weinig hebt geleden :D  :tounge2:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT