Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Xander32

 :nowink:

Dank voor het meedenken, maar de SBT is een gepasseerd station voor mij.

Quote from: Martin!!! on October 30, 2017, 08:52:40
Gewoon weer een SBT met een mooie Kingpin voeding aanschaffen en je bent weer klaar voor een aantal jaren. Wel even de LMS 7.9.1 versie op je NAS installeren, Spotty aanvinken en klaar is Robert!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Ik ben benieuwd waar je keuze op uit gaat komen. Leuk om je zoektocht te volgen. Maar volgens mij ben je een beetje te snel het SBT sstationnetje voorbij gereden  ;D
mainly British stuff

Xander32

Een zoektocht is het niet meer, vroeg of laat gaat er een Node komen. Dat heb ik nu na afgelopen weken wel helder.  Maar na een nieuwe tuin, een veranda en een andere auto wil ik eerst m'n spaartegoeden aanzuiveren, voordat ik geld uitgeef aan een Node.

Quote from: Martin!!! on October 30, 2017, 19:58:31
Ik ben benieuwd waar je keuze op uit gaat komen. Leuk om je zoektocht te volgen. Maar volgens mij ben je een beetje te snel het SBT sstationnetje voorbij gereden  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Quote from: Xander32 on October 30, 2017, 20:13:52
Een zoektocht is het niet meer, vroeg of laat gaat er een Node komen. Dat heb ik nu na afgelopen weken wel helder.  Maar na een nieuwe tuin, een veranda en een andere auto wil ik eerst m'n spaartegoeden aanzuiveren, voordat ik geld uitgeef aan een Node.

Wordt het een standaard Node of ee  opgepimpte.
mainly British stuff

Xander32

Een gepimpte versie is bij mij niet bekent, die zal er vast zijn, maar heeft niet mijn interesse.

Quote from: Martin!!! on October 30, 2017, 20:43:10
Wordt het een standaard Node of ee  opgepimpte.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4631
Op de eerste verdiep een wifi extender bijgeprikt. Nu ook daar storingsvrij streamen.
Dat had ik veel eerder moeten doen
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on November  6, 2017, 19:51:24
Op de eerste verdiep een wifi extender bijgeprikt. Nu ook daar storingsvrij streamen.
Dat had ik veel eerder moeten doen
Ook die van xuaomi of hoe heet dat kreng ook alweer :D. IK heb er via de Ali twee besteld waarvan één in gebruik in het sousterain. Werkt prima en onopvallend inderdaad :thumbs-up:

Jammer dat die dingen incl verzenden toch nog zo'n euro of 7 per stuk kosten :D

Xander32

Grijze import 😱, hier een echte high end Tp-Link 😜.


Quote from: twani on November  6, 2017, 20:35:26
Ook die van xuaomi of hoe heet dat kreng ook alweer :D. IK heb er via de Ali twee besteld waarvan één in gebruik in het sousterain. Werkt prima en onopvallend inderdaad :thumbs-up:

Jammer dat die dingen incl verzenden toch nog zo'n euro of 7 per stuk kosten :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on November  6, 2017, 20:50:26
Grijze import 😱, hier een echte high end Tp-Link 😜.

Die van mij is van een High End wég gekomen :D

Xander32

 ;D

Quote from: twani on November  6, 2017, 22:10:26
Die van mij is van een High End wég gekomen :D


Onderwijl her en der prijsjes aan het opvragen betreft een Node 2. Daar zijn verschillen; ik blijf 'n Hollander he.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32



Cardas Parsec speaker kabel (bi-wire)


Quote from: Xander32 on October 21, 2017, 10:09:51
In Juni jl. de Crosslink ls. kabels vervangen door Parsec ls. kabels. De afgelopen weken heb ik een paar keer wat langer kunnen luisteren met de Parsec in de set; ik ben tevreden. De Parsec heeft nog steeds het ietwat warme welke ik waardeerde aan de Crosslink, maar in mindere mate. Daarentegen is de transparantie toegenomen en de bas wat nog meer droog geworden. Dat past mijn set goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Over een uurtje richting Eindhoven, een M&G bij de Marantz (/Denon) importeur. Zin in 🎶.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=165789.msg3094859#msg3094859
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


twani

#4639
Quote from: Xander32 on November 18, 2017, 16:01:08


Cardas Parsec speaker kabel (bi-wire)

Aangezien ik de kabelverschillen persoonlijk slechts in de optische hoek zoek kan dit heel erg mijn waardering wegdragen :inlove:

Xander32

...'t was super; er waren twee ontwerpers van Marantz over gekomen vanuit Dld, die wij konden 'uithoren', dat i.c.m. een indrukwekkende luisterdemo van de 10-serie en natuurlijk het weerzien met forumleden en het gezamelijk ouwehoeren over muziek 🎶. Top invulling van een zondagmiddag. En de importeur was zelf zo enthousiast dat wij een uitnodiging voor een volgend jaar alweer binnen hebben.

Quote from: Xander32 on November 19, 2017, 12:02:06
Over een uurtje richting Eindhoven, een M&G bij de Marantz (/Denon) importeur. Zin in 🎶.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=165789.msg3094859#msg3094859
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... 't oog wil ook wat ja 🤓. En daarbovenop, is de bass een tik strakker geworden en de timing nog meer natuurgetrouw.

Quote from: twani on November 19, 2017, 19:25:48
Aangezien ik de kabelverschillen persoonlijk slechts in de optische hoek zoek kan dit heel erg mijn waardering wegdragen :inlove:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Timing nog meer natuurgetrouw ? Wat moet ik me daar bij voorstellen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Precies hetgeen ik schrijf, kan het niet anders verwoorden.

Quote from: chansig on November 19, 2017, 20:14:07
Timing nog meer natuurgetrouw ? Wat moet ik me daar bij voorstellen ?

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: Xander32 on November 19, 2017, 20:15:50
Precies hetgeen ik schrijf, kan het niet anders verwoorden.

Dat kun je volgens mij ook alleen maar zelf beleven en niet beschrijven.  Dat zou wel een heel vaag verhaal worden  :D

Staaled

Quote from: Xander32 on November 19, 2017, 19:53:07
... 't oog wil ook wat ja 🤓. En daarbovenop, is de bass een tik strakker geworden en de timing nog meer natuurgetrouw.
Het één sterk verbonden met het ander. :)
Bas is onderdeel van de ritmesectie.
Piano profiteert ook mee van verbeterd laag.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Quote from: Staaled on November 20, 2017, 09:10:12
Het één sterk verbonden met het ander. :)
Bas is onderdeel van de ritmesectie.
Piano profiteert ook mee van verbeterd laag.


^^  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een zwarte Bluesound Node 2 gaat de SBT opvolgen. Die komt er enkel om Spotify en internetradio te streamen, via de dac van de NA11.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Nu de Furutech fp 3ts20 ombouwen met een FI-8N(G) stekker zodat die de Node 2 kan voeden. Een Cardas Parsec digi coax ligt er al.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT