Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin!!!

Quote from: Xander32 on August 19, 2017, 16:38:27
Wanneer er een Node 2 komt, ga ik die i.t.t. de SBT aansluiten middels een draadje.

Dat betekent dat er een switch moet komen. Een Netgear i.c.m. een Ifi-voeding (ik wil niet de standaard schakelende voeding in het audiostekkerblok hebben), 75 cm AQ Vodka en Cinnamon.

Ik zou een DLink switch nemen als ik jou was
mainly British stuff

Xander32

Wat is dar de reden van Martin en welke DLink switch exact?

Quote from: Martin!!! on August 20, 2017, 13:45:50
Ik zou een DLink switch nemen als ik jou was
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Vlgs onder13 klonk die stukken beter dan de netgear, deze heeft dat uitgebreid getest.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Thx. Om de prijs hoef je het iig niet te laten, daarin ontlopen de verschillende merken elkander maar weinig.

Quote from: frank2 on August 20, 2017, 14:30:11
Vlgs onder13 klonk die stukken beter dan de netgear, deze heeft dat uitgebreid getest.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Uit mijn hoofd de DGS108

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

Xander32

De DGS105 zal er dan niet voor onder doen  :) (heb aan twee aansluitingen voldoende).

Quote from: Martin!!! on August 20, 2017, 15:02:53
Uit mijn hoofd de DGS108

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het Furutech power cord hou ik toch maar zelf, weer uit de verkoop;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164595.msg3070456#msg3070456

... een Furutech IEC C7 connector er aan en het snoer kan op een Node 2  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: Martin!!! on August 20, 2017, 13:45:50
Ik zou een DLink switch nemen als ik jou was
Heb er ook een route van in de HT, prima merk inderdaad. En voor de prijs hoef je het niet te laten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

De verschillende switches (voor particulier gebruik) ontlopen elkander weinig betreft prijs. Voor minder dan drie tientjes komen ze hem thuis afleveren. Waarom vervolgens die voor bedrijfsmatig gebruik een veelvoud moeten kosten is mij een raadsel  ???.


Quote from: Bas Akkerman on August 21, 2017, 08:19:39
Heb er ook een route van in de HT, prima merk inderdaad. En voor de prijs hoef je het niet te laten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

In Juni jl. de Crosslink ls. kabels vervangen door Parsec ls. kabels. De afgelopen weken heb ik een paar keer wat langer kunnen luisteren met de Parsec in de set; ik ben tevreden. De Parsec heeft nog steeds het ietwat warme welke ik waardeerde aan de Crosslink, maar in mindere mate. Daarentegen is de transparantie toegenomen en de bas wat nog meer droog geworden. Dat past mijn set goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Grappig, heb dezelfde stap gemaakt van de crosslink naar de quadlink. Volgens mij de voorloper van de parsec, ongeveer dezelfde bevinding. Ben zelf erg blij met Cardas in m'n set vanwege de match. Veel plezier!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Mooi spul dat Cardas  :thumbs-up:.

Quote from: Spijkie on October 21, 2017, 19:42:26
Grappig, heb dezelfde stap gemaakt van de crosslink naar de quadlink. Volgens mij de voorloper van de parsec, ongeveer dezelfde bevinding. Ben zelf erg blij met Cardas in m'n set vanwege de match. Veel plezier!

Gr Spijkie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

solitaire

Quote from: Xander32 on October 21, 2017, 20:37:21
Mooi spul dat Cardas  :thumbs-up:.

Speel met stroomkabels voorzien van Akiko rhodium / koper pluggen maar heb laatst een kabel voorzien van Cardas 3455 pluggen ('nieuw' nu Euro style) en zit er sterk aan te denken alles te switchen ... Cardas heeft idd. leuke spullen !



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Xander32

Rhodium hou ik ver weg van mijn huidige keten: de garantie voor striemende s-klanken.


Quote from: solitaire on October 21, 2017, 21:21:19
Speel met stroomkabels voorzien van Akiko rhodium / koper pluggen maar heb laatst een kabel voorzien van Cardas 3455 pluggen ('nieuw' nu Euro style) en zit er sterk aan te denken alles te switchen ... Cardas heeft idd. leuke spullen !



soli
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

solitaire

Quote from: Xander32 on October 22, 2017, 09:06:32
... striemende s-klanken.


komt me absoluut niet bekend voor ...


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Xander32

Het is de combi met de Marantz versteker; die reageerde ook niet goed op een Kemp Reference Sota.

Quote from: solitaire on October 22, 2017, 09:26:04

komt me absoluut niet bekend voor ...


soli
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

solitaire

Ah. Ik ken de Marantz spullen als vrij vergevingsgezind, maar dat is dus niet (meer) zo (sterk). Het lijkt me een mooie setup, met deze Marantz apparatuur en de Tannoy !



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Xander32

Yep, dat kan ik slechts beamen. Marantz - Tannoy ervaar ik steevast als een prettige combi.

Aangestoken met Tannoy, ben ik een jaar of zes terug tijdens een M&G bij een forumlid van het Marantzforum, welke met een combi van Marantz PM14 ki en CD14 op een setje relatief voordelige Tannoy Saturn 10 speelde.


Vervolgens heb ik in mijn zoektocht naar nieuwe ls binnen mijn budget veel moois voorbij horen komen (o.a, Adam Pencil III, Harbeth Monitor 30.1, Sonus Faber Liuto tower, Dynaudio Focus 260 en Contour 3.4, Audio Physic Tempo 25, Totem Sttaf en Hawk), maar geen enkele bracht hetgeen de Glennies er toen neerzetten. Ook niet Tannoy DC-8t en Stirling. Stille hoop had ik dat die eerste hetzelfde zou brengen als de Glenairs, want betreft waf staan deze een stuk hoger op de ladder. Maar die konden mij muzikaal in het geheel niet bekoren. De Glenairs moesten en zijn het geworden en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Vervolgens de switch gemaakt van Marantz PM15s2 LE en SA15s2 LE naar hetgeen er nu staat en ook dat betrof een mooie upgrade inzake de geluidskwaliteit. Hetgeen overbleef om te upgraden, betrof de bekabeling. Met de Cardas Parsec ls kabel is aan die exercitie nu ook een einde gekomen.

Enkel de komende maanden nog een keer een opvolger van de SBT scoren en waarschijnlijk een switch toevoegen, om ook die 'SBT vervanger' middels kabel in het netwerk te kunnen hangen.

Als er ooit weer wat "nieuws" komt, zal het wederom Tannoy zijn, maar dan met een 12 of 15" dc op buizen. Dat is nog steeds een wens van mij, maar het is ook goed om wat te wensen over te houden.

De komende jaren zal het budget wat rest voor luxe uitgaven, vooral op gaan aan het opdoen van ervaringen, op gaan aan reizen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

solitaire

Opvallend, dat is ook mijn ervaring met Tannoy: ze hebben erg aansprekende modellen, maar ook modellen die me muzikaal erg weinig doen. Soms zelfs in dezelfde range, en soms ook met schijnbaar dezelfde driver ... Pieken en dalen dus, maar de pieken kunnen wel enorm lekker zijn !!

Cardas gaat wat van het 'warme' af heb ik het idee; de Clear lijn is ook minder warm dan ik van Cardas gewend was.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Xander32

Klopt ja, het huidige Cardas is van het echt warme (Golden Cross, Cross, Crosslink) afgestapt.


Al een tijdje zit ik op een SBT vervanger te azen (Bluesound Node 2), echter, een deel van de middag zit ik middels AirPlay (IPad Air2 > NA11) naar Spotify te luisteren en ik vraag mij serieus af of ik nog wel een Node nodig heb om van Spotify te genieten  ???  ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on October 22, 2017, 16:25:57
Klopt ja, het huidige Cardas is van het echt warme (Golden Cross, Cross, Crosslink) afgestapt.


Al een tijdje zit ik op een SBT vervanger te azen (Bluesound Node 2), echter, een deel van de middag zit ik middels AirPlay (IPad Air2 > NA11) naar Spotify te luisteren en ik vraag mij serieus af of ik nog wel een Node nodig heb om van Spotify te genieten  ???  ?

Had ik al eerder geschreven maar in mijn ogen een zinloze investering...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Klopt dat jij het al eerder had aangegeven, maar je weet 't onderwijl toch; ik moet het eerst zelf ervaren 8).


Quote from: Maro on October 22, 2017, 17:08:56
Had ik al eerder geschreven maar in mijn ogen een zinloze investering...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... ik ga Spotify rechtstreeks vanaf de NA11 eens vergelijken met Spotify middels AirPlay; als dat geen positief verschil geeft aangaande de geluidskwaliteit betreft 'rechtstreeks vanaf de NA11', dan gaat een Node dat verschil ook niet brengen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4623
Praktische nadelen zijn er zeker wel betreft het streamen van Spotify middels AirPlay:
de accu raakt snel leeg van de iPad waar ik vanaf stream, maar wat ik nog veel hindelijker vind, is dat ik onderwijl geen enkel bestandje kan openen met bewegende beelden en/of geluid op de iPad, want dan wordt direct Spotify gestaakt en het betreffende bestandje weergegeven 🤔

Quote from: Xander32 on October 22, 2017, 17:17:26
Klopt dat jij het al eerder had aangegeven, maar je weet 't onderwijl toch; ik moet het eerst zelf ervaren 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Gewoon weer een SBT met een mooie Kingpin voeding aanschaffen en je bent weer klaar voor een aantal jaren. Wel even de LMS 7.9.1 versie op je NAS installeren, Spotty aanvinken en klaar is Robert!
mainly British stuff