Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Xander32

#4525
De ls kabel betreft de laatste finetuning van het huidige; in de toekomst zie ik hier een mooie buizenversterker staan. Een specifieke audiostroomgroep gaat er wellicht spoedig komen; we hebben toch een elektriciën nodig voor een aantal stroompunten onder de veranda (medio juli). Als die dan toch hier aan het werk is ...

... of ik moet verder doorschieten in finetuning 2.0: dempers, tegels, kabellifters, engelenhaar, gehakt, lampen, ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#4526
Quote from: Xander32 on June  3, 2017, 10:35:14

... of ik moet verder doorschieten in finetuning 2.0: dempers, tegels, kabellifters, engelenhaar, gehakt, lampen, ...

Dit stukje beschouw ik door jou, als trots bezitter van een stel prima hersens, voor NÍET geschreven :D

Xander32

... open minded; niet op voorhand zo maar iets uitsluiten :nowink:.

Wel ben ik sceptisch betreft deze categorie tweaks, wanneer ik echter de kans krijg om het effect van deze in een keten te mogen gaan ervaren, zal ik die zeker niet uit de weg gaan. Daar is wel iets van nieuwsgierigheid. En daarnaast kan ik het mij maar moeilijk voorstellen dat de hifisten die deze tweaks inzetten, allen een verstandelijke beperking kennen  8).


Quote from: twani on June  3, 2017, 14:11:57
Dit stukje beschouw ik door jou, als trots bezitter van een stel prima hersens, voor NÍET geschreven :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on June  5, 2017, 11:23:23
En daarnaast kan ik het mij maar moeilijk voorstellen dat de hifisten die deze tweaks inzetten, allen een verstandelijke beperking kennen  8).

Daar denk ik anders precies contra over :D

Xander32

... dat was reeds duidelijk 8). Voorlopig bivakeer ik aan de 'goede kant'.

Quote from: twani on June  5, 2017, 12:40:51
Daar denk ik anders precies contra over :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

mijn ervaring is dat als je de stroom en bekabeling optimaal hebt, de andere tweaks zoals kabellifters ed geen of nauwelijks verschil maken in het geluid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32




Nog twee weekjes  :headbanging:. Zin an!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Xander32

Nee joh, ben nog steeds blij met de Glenair :thumbs-up:.
Maar ik volg het wel, de nieuwe Legacy serie heeft zeker m'n interesse.

Quote from: Maikel_audionerd on July  8, 2017, 03:43:02
Leuke review! Besteld?  :P
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maikel_audionerd

#4535
Quote from: Xander32 on July  8, 2017, 07:47:55
Nee joh, ben nog steeds blij met de Glenair :thumbs-up:.
Maar ik volg het wel, de nieuwe Legacy serie heeft zeker m'n interesse.
Haha, 10, 12 of 15"?  :laugh:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Xander32

De serie  ;).

Als ik ze een keer ergens kan beluisteren zal ik dat niet nalaten. Zo'n 15" is natuurlijk wel erg aantrekkelijk, maar je moet hem wel kunnen plaatsen. De juiste ls = maatwerk.

Quote from: Maikel_audionerd on July  8, 2017, 08:01:06
Haha, 10, 12 of 15"?  :laugh:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maikel_audionerd

Quote from: Xander32 on July  8, 2017, 08:08:28
De serie  ;).

Als ik ze een keer ergens kan beluisteren zal ik dat niet nalaten. Zo'n 15" is natuurlijk wel erg aantrekkelijk, maar je moet hem wel kunnen plaatsen. De juiste ls = maatwerk.
Haha ja weet ik, beetje flauw van mij. Vind t ook wel een bijzondere serie hoewel ik ooit wel eens zelf de JBL versie met de grote 15" en hoorn
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Xander32

Ik zag jouw  ;) en  :happy:

8)

Quote from: Maikel_audionerd on July  8, 2017, 10:12:28
Haha ja weet ik, beetje flauw van mij. Vind t ook wel een bijzondere serie hoewel ik ooit wel eens zelf de JBL versie met de grote 15" en hoorn
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De SBT wordt niet meer ondersteund door Spotify. Dat is jammer, maar begrijpelijk. Op naar een andere oplossing, naar een vervang van die SBT, welke het signaal weer over de hoogwaardige dac, NA11 genaamd, mag gaan sturen.

Waarschijnlijk zal het een Node2 gaan worden. Echter wil ik eerst nog ervaren of er met Spotify rechtstreeks via de NA11 te leven valt: diens app zal daar de bottleneck zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on July 27, 2017, 22:56:56
De SBT wordt niet meer ondersteund door Spotify. Dat is jammer, maar begrijpelijk. Op naar een andere oplossing, naar een vervang van die SBT, welke het signaal weer over de hoogwaardige dac, NA11 genaamd, mag gaan sturen.

Waarschijnlijk zal het een Node2 gaan worden. Echter wil ik eerst nog ervaren of er met Spotify rechtstreeks via de NA11 te leven valt: diens app zal daar de bottleneck zijn.

Je gebruikt dan toch de Spotify app en dan middels AirPlay naar de NA. De Spotify app is toch prima?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Middels airplay klinkt het duidelijk een stuk minder. Geen optie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Martin!!!

Soptty werkt toch op de SBT (al heb ik dat ook nog niet voor elkaar gekregen  :sigh:)
mainly British stuff

Xander32

#4544

Daar ga ik nog mee aan het stoeien, ben net terug van een weekje Vulkaneifel; heb er nog geen tijd voor gehad.

Quote from: Martin!!! on July 28, 2017, 10:59:05
Soptty werkt toch op de SBT (al heb ik dat ook nog niet voor elkaar gekregen  :sigh:)


Daar kan de NA11 helaas niets mee ... dat het super werkt, heb ik met de NA8005 CM ervaren.
Quote from: pameijer on July 28, 2017, 08:20:39
Spotify Connect?

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Sinds een week lag mijn wifi eruit, d.w.z. het wifi middels mijn Asus router. Dat kwam na een software update van de Asus router; na het installeren en de reboot, was deze niet meer connected  met de KPN modem ...

Gisteren het wifi van de KPN modem maar weer aangezet (Experiabox v8), maar die is zo slecht dat ik er mij vanmiddag toch maar weer aan gewaagd heb, om de Asus aan de praat te krijgen.

Alle kabels tussen modem en router los getrokken. De stroom eraf. De Asus terug gezet naar de fabrieks instellingen, de laptop met een kabel verbonden met de router, deze opnieuw geconfigureerd, de router met de modem verbonden, een Asus installatie scherm opende zich, daarin de automatische config gekozen, apply, en de boel draait weer. Echter, na software update en de daarop volgende reboot, is de connectie wederom verbroken en komt niet meer tot stand, zucht  :nopompom: :-[ :devil:.

Bovenstaande procedure nogmaals 'mogen' uitvoeren en nu is er weer internet middels wifi via de Asus router. Hopelijk gaat deze stand houden want als ik ergens niet tegen kan, is het zo'n gedoe met allerlei instellingen waarvan ik geen jota begrijp.


M'n interne netwerk draaide overigens gewoon door; ik kon gewoon muziek streamen via de NA11, de content vanaf nas, bediend middels de iPad.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4546
... en omdat ik toch zo lekker bezig was met het ict gebeuren  :wacko:, zojuist ff Spotify geactiveerd op de NA11; dat ging kinderlijk eenvoudig. Echter, Spotify via de NA11 (lees; via de Marantz app) is niet te doen; geen speellijsten, geen album covers, wat een drama.

Van de week nog Spotty aan het draaien proberen te krijgen. Lukt dat niet, dan zal er t.z.t. een SBT opvolging moeten komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#4547
ND5XS?


Qua Spotify Connect integratie icm de Naim app echt fantastisch :inlove:

Alleen niet in zilver :D

Xander32

Dank voor de suggestie. Mooi spul dat Naim, maar ik heb geen idee hoe Naim combineert met Tannoy. Die combi ben ik volgens mij ook nog niet tegen gekomen. Daarnaast wil ik er niet zoveel aan uit geven :nowink:.

Het ding hoeft 'enkel' Spotify goed weer te geven i.c.m. een prettige bediening via de iPad. Dat over de dac van de NA11. Een Bluesound Node2 staat op mijn lijstje. Enigzins gelijk geprijsde concurrenten welke ook voldoen aan mijn verwachtingen, heb ik verder niet in beeld.


Quote from: twani on July 29, 2017, 19:04:46
ND5XS?


Qua Spotify Connect integratie icm de Naim app echt fantastisch :inlove:

Alleen niet in zilver :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Wat gebruik je op dit moment als bron voor je muziekbestanden. Klein simpel computertje (NUC/Rasberry Pi)zou ook kunnen volstaan om spotify op te draaien. Aansluiten via USP op de NA11 en bedienning via connect op je ipad. Voordeel van de Node is natuurlijk dat je naast Spotify het apparaat ook kunt gebruiken om te streamen. Je gebruikt de NA11 dan alleen nog als DAC. Zelf doe ik dit met een Mac Mini. Gebruik de NA11 om naar muziek te luisteren via de DAC. Naar de radio luisteren doe ik nog via de NA11. Dit is eigenlijk alleen maar sport via Radio 1.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter