de pareltjes uit de metal

Started by INIURIA, May 14, 2010, 20:40:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Han S

Geweldig, vooral met die grote machines met twee inch brede tapes er op die 76 cm/s draaien. Het is dat ik er nu de ruimte niet meer voor heb, anders had ik er een meegenomen.
Overigens lees ik dat die spullen behoorlijk duur aan het worden zijn.

Ik heb een kleine home studio met vijf analoge recorders, waaronder een Fostex 16 sporen machine (waarmee Always is opgenomen) en een Tascam 24 sporen machine. Daarnaast ook nog een Studer master recorder.

master30

Quote from: Han S on April 26, 2017, 21:07:19
Die heb ik, logisch, want ik heb hem opgenomen en geproduceerd. Maar wat vragen ze daar tegenwoordig voor?

Is overigens nieuw te vinden voor 35 dollar op Ebay.

De Re-release is op de site van ze voor 20 euro te koop, zag ik toevallig, komt nog 8 euro verzendkosten bij,
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Han S

Ik heb nergens iets gehoord van het 25 jarig jubileum van Always. Dat was wel de plaat waarmee ze in metal kringen in een keer bekend werden en terecht, want ik vind het nog altijd hun meesterwerk. Zowel muzikaal als qua teksten steekt dat ver boven de rest uit.

Ik zou daar graag eens een echt goede mix van maken met de nieuwste technieken. De eindmix van Always is gedaan op twee avonden en dat kan een stuk beter.

Hij is ook nog een keer opnieuw gemasterd door Attie Bauw en die klinkt alsof hij door een wals is overreden.

master30

Quote from: Han S on April 27, 2017, 10:51:53
Ik heb nergens iets gehoord van het 25 jarig jubileum van Always. Dat was wel de plaat waarmee ze in metal kringen in een keer bekend werden en terecht, want ik vind het nog altijd hun meesterwerk. Zowel muzikaal als qua teksten steekt dat ver boven de rest uit.

Ik zou daar graag eens een echt goede mix van maken met de nieuwste technieken. De eindmix van Always is gedaan op twee avonden en dat kan een stuk beter.

Hij is ook nog een keer opnieuw gemasterd door Attie Bauw en die klinkt alsof hij door een wals is overreden.

op de webshop van ze is hij te bestellen.

misschien moet jij hem maar is opnieuw gaan masteren dan  :angel:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Han S

Ik zou eerst wat aan het gitaargeluid willen doen, dat kwam uit twee Marshall Valvestate versterkers en dat klinkt mij veel te neuzig. In het digitale domein kun je dat totaal verbouwen.
En de originele release klinkt wel heel ruimtelijk. Dat is bij de master van Attie helemaal verdwenen en platgewalst.

master30

Soms kan je dingen ook laten zoals het was, achteraf ben je altijd de wijzere  :angel:

je hebt 1.666 berichten Han :headbanging:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

INIURIA

Mooi dat het topic nog leeft  :headbanging:




modde239


neptune

#108
Quote from: Han S on April 27, 2017, 14:23:52
Ik zou eerst wat aan het gitaargeluid willen doen, dat kwam uit twee Marshall Valvestate versterkers en dat klinkt mij veel te neuzig. In het digitale domein kun je dat totaal verbouwen.
En de originele release klinkt wel heel ruimtelijk. Dat is bij de master van Attie helemaal verdwenen en platgewalst.
Ik heb Always ook echt veel gedraaid destijds en ook live was het goed aan te horen, vind het nog steeds goed, al draai ik het bijna nooit meer, muzikaal blijft het nog steeds overeind. :worship:
zet hier iets neer

Han S

Ik zei het al eerder: Always vind ik hun beste werk. Muzikaal is het heel interessant en spannend en de teksten van Bart Smits zijn meesterwerken. Voor mij hebben ze dat nooit meer ge-evenaard, laat staan overtroffen.

neptune

Quote from: Han S on May  8, 2017, 20:47:01
Ik zei het al eerder: Always vind ik hun beste werk. Muzikaal is het heel interessant en spannend en de teksten van Bart Smits zijn meesterwerken. Voor mij hebben ze dat nooit meer ge-evenaard, laat staan overtroffen.
Ben het me je eens! was ook de mooiste mix van melodie en steviger werk, latere werk kon mij ook veel minder bekoren.
zet hier iets neer

master30

#111
Zaterdag avond keek is door mijn muziek verzameling op de hdd heen,
Kom ik tegen Dimmu Borgir FORCES OF THE NORTHERN NIGHT op 2 dvd9
Ik vond het erg goed, heb de hele avond genoten en de biertjes maar niet meer geteld. :angel:



HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

neptune

Quote from: master30 on May  8, 2017, 20:56:44
Zaterdag avond keek is door mijn muziek verzameling op de hdd heen,
Kom ik tegen Dimmu Borgir FORCES OF THE NORTHERN NIGHT op 2 dvd9
Ik vond het erg goed, heb de hele avond genoten en de biertjes maar niet meer geteld. :angel:





Klinkt goed!

Ik weet niet of deze al langs is geweest , ook een van mn vroegere favo's die ik gewoon weer vaker zou moeten beluisteren ;D

zet hier iets neer

master30

Zie net dat er ook blurays van zijn, Forces of the northern night, dit is echt super, die ga ik maar is opzoeken, de dvd was al gaaf.
Er staan meer als 100 man op dat podium, echt een goede show erbij

Er is ook een vinyl versie van  te koop 8)
Maar dit is echt mooi met beeld erbij, geen idee of de vinyl versie ook zo goed is.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

neptune

Crimson maar ook purgatory afterglow, dit zijn pareltjes uit de (Death)metal.
zet hier iets neer

Han S

Wel eens gehoord van Delirium?

neptune

Quote from: Han S on May  8, 2017, 22:50:16
Wel eens gehoord van Delirium?
ja, niet veel geluisterd, vond t destijds minder.
zet hier iets neer

modde239

Wat is Trivium toch een geweldige band....jongens dit nummer moet je lekker hard draaien....kippenvel.... :headbanging:

https://youtu.be/tpAcro6v6lc?list=FLeJMwLLLqWKaqWtQZymMovQ

neptune

Quote from: Han S on May  8, 2017, 22:50:16
Wel eens gehoord van Delirium?

Hier nog even op terugkomend, ik weet dat het album Zzooouhh destijds wel goed werd ontvangen, alleen niet helemaal mijn genre, vandaar niet veel geluisterd.

Echter misschien zou ik die toch nog eens moeten luisteren, even wat research gedaan, kan haast niet anders dan dat jij de drummer op dat album bent (en Delirium member) ??
zet hier iets neer

Han S

De drummer is mijn zoon, dus je zit er dichtbij en ik hem hem opgenomen en dus heb ik de 16 sporen tapes nog en ook de recorder, dus zou ik zo een remix kunnen maken.

neptune

Quote from: Han S on May 12, 2017, 13:27:52
De drummer is mijn zoon, dus je zit er dichtbij en ik hem hem opgenomen en dus heb ik de 16 sporen tapes nog en ook de recorder, dus zou ik zo een remix kunnen maken.
Leuk man!
zet hier iets neer

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

GPO

Zo... ik dacht laat ik deze topic weer eens een schop geven.

Iemand ook het debuut album van Vltimas (spreek uit als "Ultimas") gehoord? Ik heb hem nu sinds een tijdje en ik vind hem erg goed, lekkere songs, muziek zit goed in elkaar en productie is meer dan uitstekend. Deze death metal band is gevormd door David Vincent (lange tijd zanger geweest van Morbid Angel!), Flo Mounier (drummer van Cryptopsy!) en Rune Eriksen (bekend van Mayhem)....

Dit trio heeft echt een superdik album afgeleverd. Het is een modernere variant van Morbid Angel uit de tijd van Covenant/Domination. Die drums & riffs zijn echt heerlijk!

Album krijgt overal lovende reviews.

https://zwaremetalen.com/albumrecensies/vltimas-something-wicked-marches-in

Gaat dat luisteren!  :headbanging: :headbanging:
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Morgen metal avondje met wat gelijkgestemden, dus deze gaan we zeker checken!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Han S

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2024&v=U37kIeOgGE8

Ik heb eens een CD opgenomen met deze band, nooit meer wat van gehoord, maar briljante band. Op 28:20 begint een nummer dat heet 'Veils of war' en dat gaat over een soldaat die droomde van heldendom, maar wordt geraakt en zijn benen niet meer voelt.

Ik krijg er nog steeds de rillingen van. Halfweg het nummer sterft hij en daarna begint er een mooie solo.