Eerste indruk is zeer positief.
Zeker geen receiver voor de beginner, handleiding is zeer summier en online verzand je al snel in fora waar mensen er al vanuit gaan dat je alles weet, een echte beginners Guide heb ik niet echt kunnen vinden waar je wat aan hebt.
Draai newnigma2 op dit moment, letters zijn zeer goed te lezen, gebruik nu de beyond dreams skin, maar eigenlijk met alle skins was het te lezen op de kleine tv.
Zappen gaat razendsnel in vergelijk met de sab en inverto, en na het handmatig inlezen werken alle zenders die ik hoor te ontvangen. Het is jammer dat de online zenderlijsten niet werken, krijg dan bij veel zenders n/a of tuner fout, diseq is goed ingesteld.
Heb wel een paar gehad dat de unit naar nederland 1 sprong en alle alle zenders grijs maakte, wilde je wisselen kwam er de melding "geen tuner beschikbaar" net alsof hij wat wilde opnemen terwijl daar geen opdracht voor was gegeven.
Bediening is simpel en doeltreffend, hoewel de menu structuren wel even wennen zijn, de vele plugins en extra's zijn erg leuk en handig.
Eindelijk een receiver met een goede Mac ondersteuning, idreamx is letterlijk geniaal, vanaf elke desktop gewoon de zenderlijsten aanpassen, tv kijken, opnemen etc, waanzinnig.
Op de iPad en iPhone ondertussen Dream live geïnstalleerd en ook daar zeer van onder de indruk, alleen even hopen dat ze ook de HD kanalen gaan laten zien, anders kan ik bv net naar edl1 kijken.
Overall geniale box met veel mogelijkheden, zal nog wel eens in het Cam gedeelte duiken, maar ik heb gewoon netjes een abbonoment, maar het is altijd leuk om meer discoverys te zien

Als iemand me dat een keer uitleggen