B&W 802D - versterker

Started by El Nino, October 28, 2012, 19:22:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Nino

Beste forum genoten,

Binnenkort ga ik verhuizen en ik zit na te denken om in me nieuwe huis, naar een andere set-up te gaan. Ja, conservatieve El Nino gaat mogelijk ook een keer "anders-graden".

Ik zit na te denken over een set-up, waarbij ik naar een 2.1 opstelling ga met een digitaal center voor de muziek opslag. Op hoofdlijnen zit ik aan het volgende te denken:

Luidsprekers B&W 802 D
Versterking Pass Labs
Music centre Meridian (Sooloos) of Linn Majik

In de eerste plaats wil ik de luidspreker - versterker combi gaan plaatsen en ik hoor graag van jullie hoe je de 802D het beste kunt aansturen.

Alvast bedankt voor de input!


Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

twani

Met het zwaarste dat je portemonnaie kan trekken ;)

twani

Oh ja, dat is geen grapje, evenmin is het cynisch bedoeld.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sr7000

Je zou kunnen proberen te biampen met je huidige tag. Ik begreep dat je in principe tevreden bent met je huidige geluid, dus dan zou dat voor de hand liggen.
Of eventueel zou je de Audiolab 8200m monoblokken kunnen proberen. Zijn in feite tag monoblokken in een ander jasje.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

El Nino

Quote from: sr7000 on October 28, 2012, 20:58:22
Je zou kunnen proberen te biampen met je huidige tag. Ik begreep dat je in principe tevreden bent met je huidige geluid, dus dan zou dat voor de hand liggen.
Of eventueel zou je de Audiolab 8200m monoblokken kunnen proberen. Zijn in feite tag monoblokken in een ander jasje.

Mmh eens kijken hoe dat gaat? Kan ik dan gewoon het hoog en laag op 2 kanalen aansluiten? Dan zal er verder in de pre e.e.a. ingesteld moeten worden naar ik aanneem?
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

VlisChris

Je zet inderdaad het hoog op bv je frontkanalen, en het laag op je achterkanalen :)
Volgens mij moet je wel even je aanvoersignaal splitsen dat van 1 uitgang op je pre naar 2 ingangen op je eindversterker gaat.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

El Nino

Dat ga ik eens uitproberen, want m'n 5.1 opstelling is inmiddels een 2.1 opstelling geworden. Eens kijken hoe dat met de 803S klinkt.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

W.Otter

sommige versterkers hebben een dubbele pre-out. mijne ook.
dan hoef je niet te splitten. zou een beetje zonde zijn met 802d's en dikke versterking
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

erik s.

Quote from: Christiaan S on October 28, 2012, 21:01:25

B & W met Parasound is idd een combinatie die ik al vaker ben tegen gekomen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Midcall

Quote from: erik s. on October 29, 2012, 09:38:31
B & W met Parasound is idd een combinatie die ik al vaker ben tegen gekomen.
Maar dan zou ik toch eerder denken aan een setje JC-1's. Dat combineert wel goed met 802's.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

WickedGame

Goed wat combinaties die te overwegen zijn:

- Passlabs (X350 bijv.), deze ooit eens beluisterd op de 802D en die blijft nog steeds in mijn gedachten.
- Classé CA-2200 of hoger. Heb tevens praktijk ervaring met die eindversterker als de CA-M400 mono's op de 802D. Beide een goede combinatie, waarin overigens de mono's uiteraard de overtreffende trap is.
- McIntosh, geen idee welke versterker het was maar dit klonk geweldig.
- Primare A32
- Parasound op een lagere serie B&W gehoord en dat klonk prima, maar durf niets te zeggen over de 802D op een parasound.

bmateijsen

Quote from: Midcall on October 29, 2012, 09:44:19
Maar dan zou ik toch eerder denken aan een setje JC-1's. Dat combineert wel goed met 802's.

Absoluut of Chord SPM1200E

Groet,

Bjorn

VlisChris

Quote from: Midcall on October 29, 2012, 09:44:19
Maar dan zou ik toch eerder denken aan een setje JC-1's. Dat combineert wel goed met 802's.

Ik dacht dat die qua opbouw behoorlijk identiek zijn aan de HCA serie van Parasound?
Wat je ook kan doen is een HCA3500 op ieder kanaal. Bi-ampen dus :) Veel vermogen, en tegen een leuk prijsje. Geen idee wat een 3500 op moet leveren, maar die zal goedkoper zijn dan een JC1.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Midcall

Quote from: Christiaan S on October 29, 2012, 11:36:30
Ik dacht dat die qua opbouw behoorlijk identiek zijn aan de HCA serie van Parasound?
Wat je ook kan doen is een HCA3500 op ieder kanaal. Bi-ampen dus :) Veel vermogen, en tegen een leuk prijsje. Geen idee wat een 3500 op moet leveren, maar die zal goedkoper zijn dan een JC1.
Een JC-1 klinkt echt (veel) verfijnder en is een stuk krachtiger en past daarom veel meer bij een 802D dan een 3500. Een 3500 is mooi om evt rear speakers aan te sturen icm JC-1's bijvoorbeeld.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Mario D

Quote from: Midcall on October 30, 2012, 17:43:15
Een JC-1 klinkt echt (veel) verfijnder en is een stuk krachtiger en past daarom veel meer bij een 802D dan een 3500. Een 3500 is mooi om evt rear speakers aan te sturen icm JC-1's bijvoorbeeld.

Smaken verschillen hoor, met een al vurige D Tweeter zou mijn voorkeur uit gaan naar een oudere HCA bak.


Midcall

Quote from: kalimero on October 30, 2012, 18:00:00
Smaken verschillen hoor, met een al vurige D Tweeter zou mijn voorkeur uit gaan naar een oudere HCA bak.
Want?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Mario D

Quote from: Midcall on October 30, 2012, 18:02:48
Want?

De HCA parasounds klinken wat milder in het hoog tegenover de Halo reeks vind ik.

Midcall

#20
Ik kan niet spreken voor de overige Halo modellen, maar de JC-1's klinken in het geheel niet onaangenaam in het hoog, in tegendeel. Heb ze zelf een paar jaar gehad. Maar smaken verschillen zonder enige twijfel. Ik ben hoe dan ook geen fan van die tweeters, maar dat is een hele andere discussie  ;)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Mario D

Quote from: Midcall on October 30, 2012, 18:11:08
Ik kan niet spreken voor de overige Halo modellen, maar de JC-1's klinken in het geheel niet onaangenaam in het hoog, in tegendeel. Heb ze zelf een paar jaar gehad. Maar smaken verschillen zonder enige twijfel. Ik ben hoe dan ook geen fan van die tweeters, maar dat is een hele andere discussie  ;)

Juist ook daarom mijn advies naar de topic starter die de 803S heeft, dus een Alu-Dome tweeter.
Die klinkt echt volledig anders dan de diamond tweeter.
Zelf ging in van 804S naar 804D en ik vond het verschil erg groot, de juiste versterker keuze is van cruciaal belang dus.  ;)

El Nino

Quote from: kalimero on October 30, 2012, 19:35:18
Juist ook daarom mijn advies naar de topic starter die de 803S heeft, dus een Alu-Dome tweeter.
Die klinkt echt volledig anders dan de diamond tweeter.
Zelf ging in van 804S naar 804D en ik vond het verschil erg groot, de juiste versterker keuze is van cruciaal belang dus.  ;)

Hoe anders Kalimero? Scherper of juist minder?
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

WickedGame

Quote from: El Nino on October 30, 2012, 20:51:23
Hoe anders Kalimero? Scherper of juist minder?

De D-Tweeter heeft een veel groter bereik en kan soms scherper/schel overkomen bij sommige combinaties. Maar met een goede combinatie is het wel een erg goede luidspreker.

garmtz

#24
Denk je over een geïntegreerde versterker of een voor/eindversterker?